دی هیدروتستوسترون DHT

بررسی هورمون دی هیدروتستوسترون DHT در آقایان

بررسی هورمون دی هیدروتستوسترون DHT

دی هیدروتستوسترون DHT فرمی از تستوسترون است که برای تکامل جنسی جنس مذکر ضروری است. DHT یک هورمون آندروژنی بسیار قدرتمند است که باعث افزایش خصوصیاتی درمردان بالغ میشود. تحقیقات حاکی بر این است که در بانوان اثر کمتری دارد و امکان دارد شروع بلوغ را در زنان به تاخیر بی اندازد و باعث اختلال در موهای پوست و سر و تغییرات ناهنجار آلت تناسلی در بانوان و تاخیر یا توقف دوران قاعدگی آنها شود اما سطح پایین مصرف هورمونDHT در مردان میتواند تاثیرات چشمگیری داشته باشد.

قابل توجه است که بدانید هورمون دی هیدروتستوسترون DHT قوی تر از تستوسترون است و به میران پنج برابر بیشتر از تستوسترون به گیرنده های فولیکول متصل میشود.

جه غذاهایی باعث افزایش هورمون دی هیدروتستوسترون DHT در بدن میشود:

غذایی که میتواند باعث افزایش دی هیدروتستوسترون DHT شود: اسفناج ، سیب زمینی شیرین ، حبوبات ، دانه ها و آجیل ها ،ماهی سمن ، تخم مرغ ،هویج ،جو و گوشت قرمز می باشد.

 

 زمان و میزان استفاده از دی هیدروتستوسترون DHT خوراکی به چه صورت است؟

زمان نامناسب مصرف

استفاده از DHT خوراکی در زمان بارداری باعث کاهش خصوصیات مردانگی و رشد نکردن مناسب آلت تناسلی جنین در رحم مادر و درحالت جنینی میشود. و این موارد حتی تا بلوغ ادامه داشته و باعث تغییرات اسپرم و رشد عضلات جنین خواهد شد.

زمان مناسب مصرف

بنابراین باید بعداز بلوغ مورد مصرف قرار گیرد لازم به ذکر است که ۱۰درصد تستوسترون تبدیل به هورمونDHT میشود و بنابراین افزایش سطح تستوسترون باعث افزایش سطح دی هیدروتستوسترون DHT میشود که ازتولید هورمون لوتئین ساز در خون سپس به سلول های لیدیگ در بیضه مردان و یا تخمدان در زنان میشود و باعث افزایش سطح تستوسترون و افزایش هورمونDHT خواهد شد.

میزان مصرف:

مصرف آن به صورت خوراکی و قرص است قرص های آن ۰/۴ میلی گرم تا ۰/۱۲۵ میلی گرم و خوارکی آن ۰/۲ ویا ۰/۶ میلی گرم است.

 

فواید استفاده DHT خوراکی برای مردان:

این هورمون در مردان برای کاهش ریزش مو مورد مصرف قرار میگیرد و یک استرویید جنسی است که مصرف مناسب و درست آن باعث میشود صدای بم تر

و افزایش حجم عضلات را به همراه داشته باشد.

آخرین تحقیق در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۷ توسط تیم نیومن انجام شده و سازمان غذایی دارویی امریکا FDA درسال ۱۹۹۷ آن را ایمن گزارش داده است.

تحقیقات حاکی براین است که بربیماری پروستات میتواند غلبه کند.

 

عوارض مصرف بیش از حد DHT خوراکی :

مصرف زیاد آن مشکلات هورمونی را درپی داشته باشد مسمومیت، درد بیضه ، کاهش میل جنسی ، خروج مایع ازسینه ، اشکال درتنفس ، گاهی مشکلات گوارشی، متورم شدن صورت و افزایش رشد موهای زاید دربانوان و تغییرات جنسی و تغییرات آلت تناسلی شود.

بنابراین قبل ازمصرف آن حتما نیاز به آزمایش و نیاز به مشورت پزشکی دارید.

 

برگرفته از سایت های:

دی هیدروتستوسترون DHT
دی هیدروتستوسترون DHT

 

دی هیدروتستوسترون DHT
Dihydrotestosterone

 

 

 

[تعداد: 1   میانگین:  5/5]
به اشتراک بگذارید