خواص سیاه دانه

خواص سیاه دانه | گیاهی درمانگر و معجزه آسا (بخش اول)

خواص سیاه دانه شاید تعدادش به ده ها ، صد ها و حتی هزاران برسد که ما از بسیاری از آنها غافل هستیم ، با وجود اینکه اگر بدانیم در بسیاری از موارد همین دانه ی کوچک چه معجزاتی دارد هرگز آن ها نادیده نمیگیریم !

 

سیاه دانه چیست ؟

سیاه دانه طعمی تلخ دارد و در ادویه جات و به خصوص ترشی جات از آن استفاده میشود …

از زمان های دور از این دانه ی بومی جنوب غربی آسیا به عنوان ضد باکتری ، ضد انگل و مسهل استفاده میکردند .

خواص سیاه دانه
گیاه سیاه دانه

نام های دیگر سیاه دانه ؛ سیاه تخمه ، شونوز و کمون هندی است .

 

خواص سیاه دانه :

تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین های موجود در سیاه دانه ، در درمان دیابت ، سل ، بیماری های قلبی عروقی ، کم خونی و میگرن مفید است :

 

 

۱) ضد سرطلان:

اسید های چرب ضروری فراوان در سیاه دانه باعث شده که از آن به عنوان یک ماده ی غذایی ضد سرطان نام ببرند !

 

۲) بهبود سرماخوردگی :

افرادی که به هنگام سرماخوردگی دائما عطسه میکنند اگر جوشانده ی سیاه دانه و روغن زیتون را را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود بگذارند از عطسه های مکرر خلاص میشوند !

 

۳) بوی بد دهان :

اگر سیاه دانه را به مدت سه چهار دقیقه در دهان خود بجوید ( کمی تلخ مزه است ) بوی بد دهان شما تا بیست و چهار ساعت از بین میرود یا کاهش چشم گیری خواهد داشت !

 

خواص سیاه دانه
روغن سیاه دانه

 

۴)روغن سیاه دانه :

مصرف روغن سیاه دانه در برنامه غذایی موجب کاهش قند خون ، تعادل فشار خون و بهبود آرتروز میشود. همچنین باعث تصفیه کلیه و مجاری ادراری نیز میشود !

 

۵) درمان دیابت نوع دوم:

مصرف تنها دو گرم سیاه دانه در روز ، قند خون و هموگلوبین گلیکوزیه را کاهش میدهد و میتواند عملکردسلول بتا را افزایش دهد که در پی آن مقاومت به انسولین کاهش میابد !

 

۶) ضد تشنج:

براساس مطالعات به عمل آمده برخی بیماری ها چون صرع که دربرابر دارو های مدرن مقاوم اند ، به راحتی با مصرف عصاره سیاه دانه قابل درمانند چرا که این دانه ها قادرند تشنج را به صورت چشم گیری کاهش بدهند !

 

۷) درمان آسم:

آزمایشات انجام شده نشان داده است که سیاه دانه همراه با آویشن نتایج بسیار چشمگیری نسبت به دارو های معمولی دارد ! بنابر دیگر آزمایشان نوشیدن عصاره سیاه دانه به همراه آب جوش ، اثرات بسیار مطلوبی برای اشخاص مبتلا به آسم و راه های تنفسی آن ها دارد .

 

۸) سرطان روده ی بزرگ:

این سرطان رشد یافته را با سیاه دانه به راحتی میتوان متوقف کرد ونیازی به درمان های شیمیایی نیست ! طبق آزمایشات دامی ، روغن سیاه دانه بدون داشتن هیچ عوارضی اثرات عجیب و مطلوبی بر موش های سرطانی داشته است .

 

۹) درمان جوش ها و زیبایی صورت:

استفاده موضعی از سیاه دانه و و روغن کنجد برای درمان جوش های زیر پوستی بسیار موثر است . استفاده از این ترکیب به مدت دو هفته میتواند تمامی جوش های زیر پوستی را از بین ببرد اما مراقب باشید که زیاد از آن بر روی پوست نزنید چرا که مقدار زیاد آن باعث میشود منافذ پوستی تان بسته شود .

 

۱۰) تقویت قوای جنسی:

سیاه دانه راهی برای تقویت قوای جنسی گفته شده است ، باروری را افزایش داده و اگر مقداری از آن را به کمر بمالید سبب تمدد اعصاب شده و قدرت جنسی را افزایش میدهد .

 

اگر این مقاله برای شما مفید بود ، لطفا به ما امتیاز بدهید ∇

[تعداد: 8   میانگین:  3/5]
به اشتراک بگذارید