مورچه های جراح

از مورچه های جراح خارق العاده چه میدانید؟ | بخیه زدن زخم با سر مورچه

مورچه های جراح

ساکنان برخی از قبایل دنیا برای بخیه‌زدن برخی شکاف‌ها و زخم‌های سطحی روی پوست همچنان از کله‌مورچه‌ استفاده می‌کنند.
ارتش مورچه های سرباز که با سر بزرگ خود شناخته شده اند ( مورچه های جراح ) با جدال بر سر گوشت شما و مبارزه با یک دیگر باعث بخیه خوردن زخم میشوند و خودشان درمیان زخم ها کشته میشوند، البته درد آور بودن این درمان امری بدیهی است و فردی که مورچه ها در حال بخیه زدن آن هستند درد زیادی را تحمل می کند.

بااین مقاله ی علمی از مجیک بادی همراه باشد.

شاید باور کردنش سخت باشد اما با دیدن این تصاویر حیرت انگیز و باورنکردنی از مورچه هایی که جای زخم را بخیه می کنند به این روش ایمان می آورید . به گزارش ایران ناز، در بخشی از آسیا، آفریقا و جنوب امریکا استفاده از مورچه ها به عنوان درمان زخم ها مسئله ای بسیار عادیست .

مورچه های جراح
پیشینه و استفاده از بخیه ی سر مورچه

در برخی از نقاط جهان مورچه ها در نزدیک زخم به عنوان جراح استفاده میشوند! در آفریقا و جنوب امریکا، از ارتش مورچه های بزرگ به عنوان بخیه های جراحی استفاده می شود . زخم با هم کشیده، و مورچه لبه زخم را با فک پایین خود را و آن را در محل زخم قفل میکند. به گزارش پارسناز پس از آن، بدن از سر مورچه جدا میشود. سر باقی می ماند و به زخم به عنوان یک نخ متصل است تا زمانی که زخم است. در این درمان عجیب از مورچه ها برای بخیه زدن زخم ها استفاده می شود.

آرواره‌های مورچه‌های کارگر بزرگ‌تر و قوی‌‌‌تر از سایر مورچه‌هاست. افراد قبیله، مورچه‌های یاد‌شده را به‌دست گرفته و سر آنها را نزدیک لبه شکاف پوست می‌برند و پس از اینکه مورچه با آرواره‌هایش 2لبه شکاف را گاز گرفت مورچه را می‌کشند و سرش به‌عنوان گره بخیه روی زخم باقی می‌ماند. اینگونه بخیه‌ زدن در آسیای جنوب‌شرقی، آفریقا و جنوب آمریکا به‌چشم می‌خورد.

 

روش انجام بخیه به وسیله سر مورچه های جراح

“شهریار نوری‌الاصل” در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: زمانی که در کوهستان افراد بر اثر برخورد با تیغه‌های سنگ و یا هر وسیله تیز دیگری دچار بریدگی و یا پارگی در قسمتی از بدن خود می‌شوند و امکان دسترسی به امکانات امدادی نیست، می‌توان با استفاده از سر مورچه های جراح زخم را بصورت کاملا بهداشتی بخیه کرد.

او گفت: برای انجام این کار باید از مورچه‌های بزرگی که به سرعت حرکت می‌کنند استفاده کرد.
ابتدا باید لبه‌های زخم را به هم نزدیک کرده، سپس مورچه را از قسمت سر گرفته و به وسط محل زخم نزدیک کرد.
پس از نزدیک کردن سر مورچه به وسط محل زخم زمانی که مورچه پوست را گاز گرفت باید سر مورچه را جدا کرد که در این حالت سر مورچه بر روی محل زخم باقی می‌ماند.
به همین صورت باید مورچه‌های بعدی را به محل زخم نزدیک کرد تا سرانجام تمام محل زخم با سر مورچه بخیه شود.

نوری‌الاصل تعیین محل قرار گرفتن سر مورچه‌ها را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: مورچه اول باید در وسط زخم قرار گیرد و مورچه بعدی باید وسط یک طرف زخم و مورچه بعدی نیز وسط طرف دیگر زخم و به همین شیوه مورچه‌های بعدی را باید روی زخم قرار داد تا از ایجاد شدن گوشت اضافه بعد از جوش خوردن پوست جلوگیری شود.

به گفته این مدرس و کارشناس امداد و نجات استفاده از سر مورچه علاوه بر بخیه کردن زخم، به علت وجود اسید فورمیک موجود در سر مورچه موجب ضدعفونی کردن زخم نیز می‌شود.

زخم بعد از چند روز بخیه خورده و سر مورچه‌ها خشک می‌شوند که در این حالت می‌توان روی محل زخم دست کشید و بقایای سر مورچه‌ها را جدا کرد.

 

اگر این مقاله برای شما مفید بود ، لطفا به ما امتیاز بدهید ∇

[تعداد: 8   میانگین:  4.1/5]
به اشتراک بگذارید