آگاهی از بهترین زمان برای انجام اعمال روزانه راهی موثر در محافظت از بدن

در مقاله ی ” ساعت بدن “ با مفهوم و ضرورت این مطلب مهم در سیستم بدن آشنا شدید . حال در این مقاله به مطالب جزئی تر مربوط به بهترین زمان  برای فعالیت ، ساعات مختلف و عملکرد دستگاه های متفاوت در آن ها را مورد بررسی قرار میدهیم .

 

 بهترین زمان برای انجام فعالیت روزانه:

 

آگاهی از بهترین زمان برای انجام برخی از اعمال روزانه و دانستن اینکه در چه ساعاتی انجام چه کار هایی به ضرر بدن منجر میشود ؛ راهی بسیار موثر برای دستیابی به سلامت و محافظت از بدن و پیشگیری از برخی بیماری هاست .

 

ساعت ۷ صبح :

بدن هنوز ضعیف است یعنی هنوز زمان مناسبی برای ورزش و انجام فعالیت سنگین نیست چرا که این اشتباه فقط به قلب فشار وارد می کند پس بهتر است به جای ورزش صبحانه بخورید به این دلیل که دستگاه گوارش در این زمان بخوبی کار میکند.

 

ساعت ۸ صبح :

میزان قابل توجهی هورمون دراین ساعت ترشح میشود پس مراقب باشید و تا میتوانید فعالیت های سالم داشته باشید ؛ به عقیده ی متخصصان سیگار کشیدن دراین ساعت از روز بیشتر از هر ساعت دیگری باعث تنگ شدن عروق می شود.

 

ساعت ۹ صبح :

بدن سفت و سخت بیدار است و این همان زمانی است که نیروی زیادی را در اختیار دارد. جالب است بدانید به دلیل آنکه عوارض ناشی از تزریق آمپول در این زمان در حداقل خود قرار دارد و بدن به طور قابل توجهی در برابر اشعه ایکس مقاوم است بهترین زمان تزریق آمپول و واکسن این ساعت از روز است.

 

بهترین زمان عملکرد معده :

از ساعت 7 تا 9 صبح ، معده نیاز به کمی استراحت دارد تا بتواند عملکرد بهتری داسته باشد.با یک وعده غذایی سبک و قابل هضم ، مانند آبمیوه شروع کنید. سعی کنید صبحانه را به موقع بخورید ، چون بدن باید برای شکستن و هضم آن فرصت داشته باشد.

 

ساعت ۱۰ صبح :

این ساعت اوج انرژی و حرارت در بدن است ساعتی که بدن به خودش می آید و اعلام آمادگی می کند. یک نکته مهم :بین ساعتهای ده تادوازده احتمال سکته های قلبی بیشتر از هر زمان دیگر در روز است.

 

ساعت ۱۱ صبح :

اگر قرار است به یک مرکز درمانی بروید و مورد بررسی و معاینات قلبی قرار گیرید این ساعت از روز زمان مناسبی نیست به این دلیل که ضربان قلب و اندازه گردش خون به اندازه ای مناسب است که ممکن است در معاینات قلبی (الکتروکاردیو گرافی) اشتباهاتی رخ بدهد و اگر مشکلی درقلب وجود داشته باشد دراین ساعت از روز دیده نشود.

 

جالب است بدانید که در ساعت ۱۱ بدن در آماده ترین حالت خود برای حل تا مسائل ریاضی وسخت ترین فرمول ها است.

 

بهترین زمان عملکرد طحال :

از 9 تا 11 صبح زمانی ایت که بدن پاک سازی و فعال میشود و کمک میکند تا سیستم ایمنی بدن با تولید آنتی بادی در برابر آلرژی و عفونت مبارزه کند.اگر طحال شما در موقعیت خوبی قرار نگرفته باشد، ممکن است که به طور مرتب آسیب ببیند، زیرا قادر به مقابله با حمله های میکروسکوپی در بدن نخواهید بود.

 

ساعت ۱۲ ظهر :

شاید متوجه شده باشید که در این ساعت از روز دقت کم شده و حس خواب آلودگی در شما ایجاد می شود ؛ ساعت 12 اسید معده زیاد ترشح میشود و خون رسانی به مغز کاهش پیدا میکند برای همین مغز برای خون رسانی به دیگر اعضای بدن ازمعده استفاده بیشتری میشود. خواب نیمروزی به همین علل موجب کاهش 30 درصدی خطر سکته قلبی در بدن می شود.

 

ساعت ۱ ظهر :

بهره وری در اواسط روز بیست درصد کاهش پیدا میکند و به زبان عامیانه بدن از تب و تاب می افتد و حالا تمام اعضای بدن در پایین ترین سطح فعالیت خود قرار می گیرند . جالب است بدانید حالا نوبت خودنمایی کیسه صفراست چرا که در این ساعت فقط کیسه صفرا است که خوب فعالیت میکند و در حال هضم غذای نیمروزی است.

 

بهترین زمان عملکرد قلب :

از ساعت 11 صبح تا 1 بعد از ظهر، زمانی است که قلب برای تعمیر کردن و پاک کردن پلاک روزانه ، کلسترول دریافت میکند. این،فعال ترین زمان قلب در تمام طول روز است و طبق تحقیقات 70 درصد حملات قلبی در این ساعت ها رخ میدهد.

 

با یک شیوه زندگی ناسالم ، قلب در طول فرآینده تعمیرات خود با حمله مواجه میشود بنابراین، مراقبت از قلب و خوردن غذا های سالم به خصوص در این ساعات بسیار مهم و ضرور است.

 

ساعت ۲ ظهر :

به دلیل کاهش فشار و ترشح هورمون ها خستگی در بدن بروز می کند و کاملا مشهود می شود. بسیار جالب است بدانید که برای افرادی که ازدندانپزشکی ترس دارند این ساعت بهترین زمان است چون افراد در این ساعت کمتراحساس دردمیکنند البته تا 30 دقیقه.

 

ساعت ۳ ظهر :

دراین زمان انرژی دوباره به بدن باز می گردد ،حافظه خوب کارمیکند و مرحله بعدی یعنی دوم از بهره وری آغاز می شود اما نه در آن حد که بدن در صبح داشت.

 

بهترین زمان در عملکرد روده کوچک :

از ساعت 1 ظهر تا 3 بعد از ظهر، روده کوچک کار هضم را انجام میدهد. اگر در این ساعات احساس متورم بودن یا سوزش سر دل دارید، ممکن است به دلیل ناراحتی ایجاد شده در روده کوچک در طول پروسه هضم باشد.شما باید رژیم غذایی مناسب را رعایت کنید تا روده بتواند به طور کامل آن را هضم کند.

 

بهترین زمان برای ورزش کردن
زمان مناسب برای ورزش کردن

بهترین ساعت برای فعالیت جسمانی و ورزش:

ساعت ۴ ظهر :

اگر اهل ورزش هستید باید بدانید که ساعت 16 روز بهترین ساعت برای ورزش است به این دلیل که فشار و گردش خون بدن در بهترین حالت است.

 

 

 

ساعت ۵ عصر :

یک ساعت پرکار برای مو ، ناخن ، کلیه و مثانه فعالیت اعضای بدن در این ساعت از روز به بالاترین حد خود میرسد. نیرو افزایش پیدا کرده و اکسیژن زیادی استفاده میشود،کلیه ومثانه خوب کار میکندو حالا وقتی است که ناخنها وموها خوب رشد میکند،اسید معده افزایش پیدا میکند به همین دلیل دراین ساعت احتمال خونریزی هم بیشتر است.

 

بهترین زمان در عملکرد کلیه ها و مثانه :

از 3 بعد از ظهر تا حدود ساعت ۶ سیستم ادراری کار میکند آنها خون را پاک و تصفیه میکنند و باعث فعال شدن سیستم ایمنی بدن میشوند.ممکن است که در این ساعات احساس خستگی کنید و نیاز به چرت زدن داشته باشید ؛ در این مدت شکم خود را با مواد غذایی نا به جا یا نوشابه های گاز دار پر نکنید زیرا ممکن است باعث ایجاد اختلال در کار تعمیر سیستم ادراری شوید.

 

ساعت ۶ عصر :

این ساعت از روز بهترین زمان برای خوردن شام است چرا ؟ به این دلیل که پانکراس فعالیت خوبی را دراین ساعت از روز دارد.

 

ساعت ۷ غروب :

میزان فشارخون و ضربان نبض کم می شود به همین علت افرادی که از داروهای کاهش فشار خون استفاده میکنند باید دقت بیشتری داشته باشند به این دلیل که داروهای فشار خون در این ساعت از روز باید بااحتیاط بیشتری مصرف شود. بهتر است بدانید تاثیر دارو های ضدافسردگی دراین ساعت خیلی زیاد است.

 

ساعت ۸ غروب :

میزان چربی کبد کم شده و بیشتر از هر زمان دیگری در روز خون کثیف به قلب می رسد. کسانی که آلرژی یا آسم دارند در این ساعت باید از دارو هایشان استفاده کنند. آنتی بیوتیکها نیز در این ساعت بیشترین تاثیر را دارند.

 

بهترین زمان عملکرد پانکراس :

از ساعت 6 غروب تا 9 شب، پانکراس و کلیه ها هر دو با هم کار میکنند. پانکراس کربو هیدرات ها را به شکر تبدیل میکند.اگر در این ساعات احساس خواب آلودگی داشتید، شاید به دلیل این باشد که بدن میخواهد شما متوقف شوید و پانکراس بتواند به کار خود ادامه دهد.

 

ساعت ۹ شب :

یک هشدار بزرگ به افرادی که دیر شام می خورند :عملکرد ترشح غدد دراین ساعت از روز به اتمام می رسد و عملیات هضم وجذب غذا به کندی انجام میشود که این مسئله میتواند خیلی خطرناک باشد البته برای افرادی که عادت به خوردن غذا و … در این ساعت و بعد از آن دارند و آن به دلیل این است که باقیمانده غذابه مخاط روده حمله کرده و مخاط روده رادچار آسیب میکند.

 

ساعت ۱۰ شب :

سیستم دفاعی بدن در این ساعت در حالت آماده باش قرار دارد و باید بگوییم سیگاری ها حتما بدانند که از ساعت 22 به بعد بدن سمومی مثل نیکوتین راخیلی سخت دفع میکند.

 

ساعت ۱۱ شب :

درست مثل یک دستگاه هوشمند و با دقت تر از هر سیستم پیشرفته موجود در جهان ؛ بدن در این ساعت ارگانیسم ترشح هورمونهای فعال در طول روز را متوقف میکند و آرامش بسراغ بدن می آید وجسم احساس راحتی میکند.

 

بهترین زمان در عملکرد رگ های خونی شریانی :

از ساعت 9 تا11 شب، سیستم عروقی شروع به تعمیر میکند. ممکن است در این زمان احساس سر درد ، خستگی و خواب آلودگی داشته باشید پس بهتر است که بخوابید تا رگ های خونی زمان کافی برای تعمیر خود داشته باشند.بعد از همه ، آنها نیاز به حمل و انتقال خون به قسمت های مختلف بدن دارند و ضعیف بودن میتواند رگ های خونی را دچار مشکل کنند.

 

بهترین زمان

به تیک تاک ساعت بدن خود گوش کنید!!

زمانی که شما بدنتان را به خوبی بشناسید، قادر به مراقبت بهتر از آن خواهید بود.

 

برای مطالعه مقالات قبلی میتوانید به صفحه اصلی سایت Magicbody.ir  مراجعه فرمایید.

 

 

 

 

اگر این مقاله برای شما مفید بود ، لطفا به ما امتیاز بدهید ∇

[تعداد: 4   میانگین:  2.3/5]
به اشتراک بگذارید