کراتین منوهیدرات (creatine monohydrate)

با کراتین مونوهیدرات (creatine monohydrate) حجم عضلات را افزایش دهید!

بررسی ۵  دلیل مهم و معتبر برای مصرف کراتین مونوهیدرات (creatine monohydrate) :

 

1-  از نظر ایمنی در درجه بسیار بالایی قراردارد:

بسیاری ازمطالعات نشان داده که این کراتین مونوهیدرات (creatine monohydrate) بسیار ایمن است ، انجمن بین الملی تغذیه ورزشی اخیرا نتیجه گرفته که هیچ شواهد علمی برای منع مصرف کوتاه مدت و یا بلند مدت این نوع کراتین موجود نبست.

مصرف آن بین ۲-۵ سال سالم و بدون اثرات نامطلوب است.

حتی در دزهای بالا خطری فرد را تهدید نمیکند ، گرچه معمولا ۳ الی ۵ گرم روزانه مصرف میشود میتوان مصرف آن را تا ۳۰ گرم روزانه افزایش داد.

شاید تنها عوارض آن افزایش وزن باشد. که دلیل آن هرگز تجمع چربی نیست بلکه افزایش آب سلولی که عضلات است که باعث افزایش حجم عضلات میشود.

اگرچه اشکال مختلفی از کراتین موجود است اما شواهد علمی نشان داده کراتین مونوهیدرات (creatine monohydrate) بهترین نوع کراتین است.

 

کراتین منوهیدرات (creatine monohydrate)
creatine monohydrate

2- کراتین مونوهیدرات (creatine monohydrate) بهترین است چون:

مطالعات علمی فراوانی روی این محصول انجام شده که نتیجه نشان داده اکثریت قریب به اتفاق آن میگویند کراتین مونوهیدرات (creatine monohydrate) بهترین است.

علاوه براین نوع کراتین اتیل استر ، کراتین هیدروکلراید ، کراتین بافر ، کراتین مایع و کلات منیزیم کراتین موجود است.

اما بیشترین نتیجه را ورزشکاران از این نوع کراتین گرفته اند که باعث افزایش حجم عضلات ، بهبود عمکلرد درطول تمرین ، بهبود عملکرد مغز و افزایش قدرت درطول تمرین میشود.

 

3- تاثیرات زیادی برروی سلامت ورزشکار میگذارد:

مطالعات دیگر نشان میدهد که عملکرد آن در خون و عضلات بهتر از فرم اتیل استر است و در دوچرخه سوران نشان داده که۱۰% افزایش قدرت بعد از مصرف مونوهیدرات داشته اند تا زمانی که کراتین مایع مصرف کرده بودند و مطالعات دیگر نشان داده ممکن است کراتین بافر یا منیزیم کلات در وزشکاران اثرات منوهیدرات را داشته باشد که هنوز قطعی نیست.

کراتین منوهیدرات (creatine monohydrate)
creatine monohydrate

4- عدم نیاز به خرید مکمل های دیگر:

برخی ازفرم های جدید کراتین فقط شامل محدودی از اثرات مکمل کراتین مونوهیدرات (creatine monohydrate) را دارند که فرد را مجبور به خرید دیگر مکمل ها میکند اما با خریداری کراتین مونوهیدرات تمام مواد مورد نیاز را میتوانید در این محصول یکجا داشته باشید.

لازم به ذکر است که بدانید این کراتین دارای مواد افزودنی نمیباشد.

 

5- ارزان قیمت بودن:

این نوع کراتین ارزان تر از بقیه کراتین ها است چون تقاضا برای کراتین مونوهیدرات بالا است.

شرکت های تولید کننده در رقابت برای قیمت در عرضه هستند که معمولا  قیمت این کراتین  تقریبا ۲۰دلار است در حالیکه فرم های دیگر کراتین حدود ۳۰ الی۴۰دلار و یا بیشتر است.

 

 

کراتین منوهیدرات
creatine monohydrate

 

 

 

محقق ونویسنده Grant Tinsley.phd

تاریخ تحقیق July 29سال۲۰۱۷

سایت healtline

 

فرزین جباری هیچگونه تائیدی بر تاثیرات مثبت این دارو ها و محصولات ندارد و این مطالب از سایت های خارجی ترجمه شده است. شرکت های سازنده پاسخگوی سوالات ما در مورد دوپینگ تست آن و عوارض بر روی بدن انسان نبوده اند و این مطالب فقط در جهت مطالعه و تحقیق می باشند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید