باکوپا مونیری

باکوپا مونیری Bacopa monnieri چیست و چه خواصی دارد؟

باکوپا مونیری چیست؟

Bacopa monnieri باکوپا مونیری یا باکوپای کامپکت یا فشرده گیاهی خزنده وبوی است که در تالاب های جنوبی شرقی هند ، استرلیا ، اروپا ، آفریقا ، آسیا و آمریکای شمالی وجنوبی و در محیط مرطوب گرمسیری رشد و نمو دارد. و با نام های آب هسیوپ ، آب آبی ، برهی ، گریولی و نعناع هندی از آن یاد میشود.

 

خواص Bacopa monnieri باکوپا مونیری :

1- قرنهاست توسط پزشکان برای بهبود حافظه کاهش اضطراب و درمان صرع از آن بکار میرفته است. تحقیقات نشان داده که عملکرد مغز را در برابر اضطراب و استرس تحت تاثیر قرار میدهد.
2- حاوی آنتی اکسیدان قدرتمندی است و تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده که آسیب های ناشی از بیماری های قلبی دیابتی و برخی سرطان ها را بهبود میبخشد. و کاهش دهنده التهاب است (التهاب های ناشی از سرطان ها دیابت بیماری های قلبی و کلیوی)
3- در مطالعات حیوانی نشان داده شده که اثرات ضدالتهاب آن در مقایسه با داروهای دیکلوفناک و ایندومتاسین برابری میکند.

4- کاهش دهنده استرس و اضطراب و بهبود سرطان ها از جمله سرطان پستان ، روده بزرگ و تومورهای مغزی است. چرا که باعث کاهش سلول های سرطانی میشود و با سیستم دوپامین و سروتونرژیک در تعامل است.
5- کاهش دهنده فشار خون بالاست اما این تحقیق نیاز به بررسی بیشتر برروی انسان دارد.

باکوپا مونیری
باکوپا مونیری

عوارض و میزان مصرف Bacopa monnieri :

مصرف آن با معده خالی باعث حالت تهوع ، نفخ و یا بیرون روی خواهد شد و این گیاه بعضا به صورت عصاره و پودر به فروش میرسد.
اما عمده مصرف آن به صورت بسته بندی های دارویی است.
مصرف ۲۲۵ میلی گرم آن به مدت ۶ماه در مورد کودکان ۶ تا ۱۲ساله باعث کاهش  ۸۵% پیش فعالی میشود ، اما دوز استاندارد آن ۳۰۰ میلی گرم در طی ۱۲هفته است. و دربرخی مطالعات نشان داده شده که این محصول درچربی ها محلول است.

 

اگر این مقاله برای شما مفید بود ، لطفا به ما امتیاز بدهید ∇

 

فرزین جباری هیچگونه تائیدی بر تاثیرات مثبت این دارو ها و محصولات ندارد و این مطالب از سایت های خارجی ترجمه شده است. شرکت های سازنده پاسخگوی سوالات ما در مورد دوپینگ تست آن و عوارض بر روی بدن انسان نبوده اند و این مطالب فقط در جهت مطالعه و تحقیق می باشند.

[تعداد: 18   میانگین:  3.3/5]
به اشتراک بگذارید