هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید و تاثیرات مصرف آن بر شادابی پوست و بهبود درد مفاصل

هیالورونیک اسید hyaluronic acid چیست؟

در این مقاله از مجیک بادی به معرفی hyaluronic acid  – هیالورونیک اسید که یک مکمل میباشد پرداخته میشود با این مقاله با ما همراه باشید.

هیالورونیک اسید که به اختصار HA، هیالورونان یا هیالورونیت نیز نامیده می‌شود، یک پلی الکترولیت/پلیمر باردار پروتئنی است که در بدن نیز تولید میشود. اما بنا به سلامت زیستی و ژنتیک تولید آن متغییر است.

 در بدن ما تقریباً 15 گرم HA دارد و در تمام بخش‌های بدن وجود دارد این اسید در مایعات مفصل سینوویال، دریچه قلب و چشم متمرکز میشود. هیالورونیک اسید از خانواده پروتئین معروف به گلیکوزا مینو گیکان است و جز اصلی غضروف میباشد. اسید هیالورنیک یک همه کاره است و در هر بافتی یافت میشود.

به صورت گسترده در شکل کپسول، محصولات مراقبت پوست و محصولات تزریقی وجود دارد.

.

فواید هیالورونیک اسید

1 ) از بدن در برابر ضربه ، مشکلات مفاصلی ، التهابات مزمن مثل آرتوروز محافظت میکند. و به ترمیم بافت های آسیب زده مفاصل کمک میکند.

2 ) به عنوان آنتی اکسیدان از آن یاد میشود. برای مشکلات باکتری، عفونت ، ایمنی و سلامت بدن مناسب است.

3) برای رشد عضلات و جذب اسید آسکوربیک و ویتامین های نوع B بسیار مناسب است. و همچینن برای سالم ماندن قلب نیز مناسب عنوان شده است.

4 ) همچنین برای افرادی با مشکلات مفاصلی آرتروز و کسانی که سیستم ایمنی بدنشان دچار مشکل است مناسب است.

5 ) ورزشکاران هم میتوانند از این مکمل در طول مسابقات و کاهش فشارهای رادیکال آزاد که از طریق استرس به آنها وارد میشود بهره ببرند.

6 ) برای کاهش و بهبود چروک‌ها مفید و باعث جوانسازی پوست میشود.

7 ) رنگ پوست را بهبود می‌بخشند، و پوست را نرم و لطیف جلوه می‌دهد.

8 ) این ماده سطح آب پوست را حفظ می‌کند و پوست را شاداب و لطیف نگه می‌دارد.

 

هشدار و میزان مصرف

مصرف آن به همراه روی و منیزیم توصیه شده و طول مصرف آن بین دو تا چهار ماه توصیه شده است. همچنین دوز آن روی بسته بندی هایش ذکر شده است.

توجه داشته باشید افرادی که دچار پرولاپس هستند در مصرف آن حتما نیاز به مشورت پزشکی دارند. چون اسید هیالورونیک به صورت اگزوژن به عضله ورود میکند و به عنوان پمپ نیز از آن یاد میشود. و به مرور مصرف آن باعث رشد عضلانی نیز میشود.

 

اگر این مقاله برای شما مفید بود ، لطفا به ما امتیاز بدهید ∇

 

فرزین جباری هیچگونه تائیدی بر تاثیرات مثبت این دارو ها و محصولات ندارد و این مطالب از سایت های خارجی ترجمه شده است. شرکت های سازنده پاسخگوی سوالات ما در مورد دوپینگ تست آن و عوارض بر روی بدن انسان نبوده اند و این مطالب فقط در جهت مطالعه و تحقیق می باشند.

[تعداد: 4   میانگین:  4.3/5]
به اشتراک بگذارید