سارم SARM و میزان تاثیرات و مصرف آن در ورزشکاران

سارم SARM و میزان تاثیرات و مصرف آن در ورزشکاران

سارم SARM

دانشمندان علوم داروئی در ورزش، پس از تحقیقات فراوان موفق به ساخت سارم شدند  که ساختمان ملکولی آن شبیه کورتون است و عوارض جانبی استروئید ها را ندارد و عده ای معتقدند اثرات مثبت بیشتری نسبت به خود استروئیدها دارد! اثر این ماده بدین شکل است که گیرنده های تستسترون عضلات را برای پذیرش بیشتر تستسترون ، فعال میکند و همزمان ،مصرف تستسترون در بافتهای دیگر (که ممکن است مضر باشد) را کم میکند . تست دوپینگ ندارد و برای اقایان و بانوان هم کاربرد دارد، حتی برای سنین بالا به جهت اینکه توانائی فیزیکی بدن کم نشود .از اثرات دیگر مصرف این ماده میتوان به کاستن بافت چربی و تقویت بافت استخوانی، ترمیم زود هنگام بافتهای عضلانی آسیب دیده اشاره کرد ، جالب اینجاست  عوارضی از قبیل سمی شدن کبد، بسته شدن اپیفیز استخوانها (در جوانان در حال رشد قدی) ، تورم پروستات و .. مشاهده نشده. نوعی از SARM را در متن زیر معرفی می کنیم :

شما می دانید که وقتی صحبت استروئید به میان می آید صحبت از دستاوردهای مهم برای بدنسازی است. ولی استروئیدها اثرات جانبی منفی زیادی دارند که بیشتر از فواید آنهاست. در این صورت تعداد زیادی از بدنسازان به SARM (selective androgen receptor modulators) روی آورده اند. مفهوم این عبارت : مدولاتور انتخابگر گیرنده آندروژن است. SARM ماده ای است که 200 بار قوی تر از تستسترون در عضله سازی است. یکی از سارم های معروف، LGD-4033 است که قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم. SARM اثرات جانبی منفی کمتری نسبت به استروئیدها دارند. LGD-4033 یک SARM قوی است که به شما کمک می کند که به حداکثر پتانسیل خود برسید.

در شرایط نرمال، بدن شما به دقت میزان تولید آندروژن‌ها را تنظیم می‌کند، و با اتکا به مکانیزم بازخورد بدن از به هم خوردن تعادل موجود جلوگیری می‌کند. هنگامی که شما استروید‌های آنابولیک را وارد بدن خود کنید، سلول‌هایتان سرشار از آندروژن‌ها میشوند، و حجم این آندروژن‌ها آنقدر زیاد است که تمام گیرنده‌های آندروژن موجود در بدن اشباع میشوند.

این وضعیت باعث ارسال یک پیام به شدت قدرتمند، مخصوصا به سلول‌های ماهیچه ای، مبنی بر عضله سازی سریع میشود. این موضوع برای ما بدن سازان بسیار خوب به نظر می‌رسد، اما عواقبی هم دارد که باید آن را پرداخت کنید. تحقیقات نشان میدهند که برخی‌ از عوارض جانبی مصرف استروید‌ها برگشت پذیر هستند و برخی‌ از آنها هم خیر.

برای مثال از عوارض جانبی برگشت پذیر می‌توان به کوچک شدن بیضه ها، ایجاد آکنه، کیست، پوست و موی چرب، افزایش فشار خون و افزایش سطح کلسترول‌های بدن، افزایش پرخاشگری و کاهش تعداد اسپرم‌ها اشاره کرد. از عوارض جانبی برگشت ناپذیر می‌توان به ریزش مو با الگوی مردانه، اختلالات قلبی، بیماری‌های کبدی و بزرگی‌ نامتعارف بافت سینه در مرحله حاد اشاره کرد.

LGD-4033 یکی از جدیدترین SARM هاست که معرفی شده است. این یک SARM غیر استروئیدی خوردنی است که با گیرنده های آندروژن پیوند برقرار می کند که اثراتی مشابه استروئید تولید می کند ولی اثرات منفی استفاده از استروئیدها را ندارد. LGD-4033 قوی ترین سارم است در این مورد که شما را به بزرگترین سایز بدنی می رساند. LGD-4033 از گیرنده های آندروژن لیگاند (یونها یا مولکولهایی که به اتمهای فلزی با پیوندهای مختصاتی می چسبند) است که بافت مورد نظر خود را انتخاب می کند. LGD-4033 برای آسیبهای عضلانی ای خلق شده است که با بیماری های حاد و مزمن، افزایش سن و سرطان مرتبط است. LGD-4033 فواید تستسترون را بهبود می بخشد در کنار اینکه پروسه امنی دارد و نزد استفاده کننده نیز مقبول است چون فرآیند آن در مورد بافتها انتخابی است شیوه استفاده از این ماده، خوراکی می باشد.

LGD-4033 گیرنده های آندروژنی را انتخابی بهم وصل می کند. فعالیت آنابولیک را در استخوانها و عضلات به نمایش می گذارد، به جای اینکه موجب آسیب به پروستات و غدد سبابه بشود که اینها از مضرات وجود استروئیدها در رژیم غذایی ورزشکاران هستند. یافته های کلینیکی نشان می دهند که که استفاده از LGD-4033 موجب : بالا رفتن استقامت بدنی، بزرگ شدن عضلات نحیف و کوچک، کاهش چربی بدنی، شفابخشی بدن می شود.

مقدار مصرفی :

برای پر حجم کردن عضلات پیشنهاد می شود که 5-10 میلی گرم در روز برای 8 هفته استفاده شود. در کنار این ماده، لازم است که رژیم پر پروتئین و پر کالری داشته باشید اگر می خواهید افزایش وزنی حدود 10 پوند یا بیشتر داشته باشید.

برای کات دادن عضلات لازم است از پکیج (GW-501516, S-4 and LGD-4033) استفاده کنید. این مقدار بازدهی بیشتری دارد و سایز و کات عضلات شما را همزمان بالا می برد. و 3-5 میلی گرم در روز برای 8 هفته .

اثرات جانبی منفی : LGD-4033 غیر سمی است و اثرات جانبی منفی بسیار کمی دارد. اگر قصد لاغر شدن و ساختن عضله دارید، مسلما استفاده از این ماده بسیار بهتر از استروئیدهاست. استفاده از این ماده به کبد آسیب نمی زند با این حال در حین مصرف، تست PCT بدهید.

 

فرزین جباری هیچگونه تائیدی بر تاثیرات مثبت این دارو ها و محصولات ندارد و این مطالب از سایت های خارجی ترجمه شده است. شرکت های سازنده پاسخگوی سوالات ما در مورد دوپینگ تست آن و عوارض بر روی بدن انسان نبوده اند و این مطالب فقط در جهت مطالعه و تحقیق می باشند.

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید