مزایای کنگرفرنگی برای قلب، کلیه و گوارش

مزایای کنگرفرنگی برای کبد کیسه ی صفرا قلب و باقی اعضای بدن شما چیست؟
کنگرفرنگی یا Artichokes که با نام علمی “سینارا اسکالیموس” نیز شناخته می شود از نظر گیاه شناسی یکی از خویشاوندان بوته های شیره دار به حساب می آید. این گیاه به صورت سنتی برای مصارفی همچون درمان مشکلات کبدی و گوارشی استفاده می شده است. “سینارین” یکی از مواد فعال در کنگر فرنگی است. ما معمولا قسمت غنچه ی کنگر فرنگی را می خوریم ( در واقع همان قسمت خوراکی گیاه قبل از این که جوانه ها گل بدهند ) یا قسمت قلب کنگر فرنگی را که می تواند تلخ یا مقداری سخت باشد.
برگ ‌های آرتیشو دارای اینولین و ماده‌ای تلخ بنام سینارین (Cynarine) بوده و این گیاه حاوی پروتئین، آهن، فسفر، پتاسیم، سدیم، کلسیم، ویتامین A، B1، B2، B3، ویتامین C است.

 هفت مزیت کنگرفرنگی که انتظارش را ندارید

1. عملکرد کبد و جریان صفرا: عصاره ی کنگر فرنگی مخصوصا زمانی که با شیره ی بوته های خار دار مخلوظ می شود برای عملکرد کبد بسیار مفید است. این گیاه همچنین از اکسیداسیون سلول های کبد سلول جلو گیری می کند و این عمل را کاهش می دهد و همچنین ثابت شده است که این گیاه برای مدیریت مسائل و مشکل های مربوط به کیسه ی صفرا بسیار مفید بوده است.
2. عمل هضم: کنگرفرنگی نشان داده است که برای بهبود مسائل و مشکلاتی مانند سندروم روده ی تحریک پذیر سوزش معده سوء هاضمه حالت تهوع و دردهای معده بسیار مفید است.
3. عملکرد کلیوی: کنگرفرنگی می تواند به بهبود عملکرد کلیه ها کمک شایانی داشته باشد و حتی می تواند با ورم مبارزه کند.
4. پایین آوردن کلسترول: تحقیقات نشان داده است که کنگر فرنگی می تواند باعث کاهش کلسترول تا مرز بیست درصد شود و همچنین می تواند باعث کاهش مقادیر قابل توجهی از “ال دی ال ” ها و “تری گلیسیرید” ها هم باشد.
5. مدیریت دیابت: نشان داده شده است که مصرف کنگر فرنگی باعث بهبود در سطوح قند موجود در خون می شوند بنابراین برای کنترل و مدیریت دیابت می توان از کنگر فرنگی استفاده کرد.
6. فیبر: قلب کنگر فرنگی سرشار فیبر است. هر کنگر فرنگی تقریبا معادل 10.3 گرم فیبر قابل خوردن تولید می کند. مصرف فیبر باعث سلامت روده کاهش سطح کلسترول و بهبود شرایط قند خون در بدن انسان می شود.
7. خواص ضد التهاب: کنگرفرنگی یا همان آرتیشو دارای آنتی اکسیدان هایی است که باعث بهبود هر گونه شرایط التهابی در بدن می شود و به معنایی بهترین انتخاب برای زمانی است که می خواهید بیماری ها یا شرایط التهابی در بدن خودتان را مدیریت کنید و بهبود ببخشید.

سخنی از ویراستار: شیره ی موجود در بوته های خاردار به همراه کنگرفرنگی و زرد چوبه می تواند به بهبود وضعیت کارکرد کبد و کیسه ی صفرای شما بسیار کمک کند. این ماده به بهبود و سلامت سلول های آسیب دیده ی کبد شما کمک کند و باعث کاهش التهاب می شود و همچنین مواد سمی را از بدن شما دفع کند. این ترکیب باعث حفظ سلامت تولیدات کیسه صفرا هم بشود.

https://food.fnr.sndimg.com/content/dam/images/food/fullset/2017/1/18/4/FNM030117_Lemon-Braised-Artichokes_s4x3.jpg.rend.hgtvcom.616.462.suffix/1484874114830.jpeg

دیگر مزایای کنگرفرنگی

مصرف آن در درمان بیماری‌ های مختلف مانند  کهیر، آسم، نقرس و کمی دفع ادرار مفید است.

کنگر فرنگی در بیماری ‌هایی مانند آنژین، موجب دفع سموم از بدن بیمار از راه ادرار می ‌شود.

آرتیشو یا کنگر فرنگی داروی لاغری است و کسانی که می ‌خواهند وزن کم کنند و لاغر شوند می ‌توانند هر روز آرتیشو بخورند.

این گیاه در درمان میگرن موثر است.

همچنین افرادی که بدن آن ها دچار خارش می ‌شود، نیز می ‌توانند از عصاره ی این گیاه در درمان و برطرف کردن خارش استفاده کنند.

بهتر است زنان در طى دوره شیردهی از مصرف آرتیشو خوددارى کنند؛ چرا که ترشح شیر را کاهش مى ‌دهد.

منبع :

ترجمه از
https://www.naturalwellness.com/nwupdate/7-surprising-benefits-of-artichokes/

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید