نارگیل خواص

معرفی خواص بی شمار نارگیل برای سلامتی

میوه نارگیل با نام علمی (Cocos nucifera) با پوست سخت و قهوه ای رنگ، ابتدا در جنوب آسیا کشت می شد و در حال حاضر به صورت درخت نارگیل در تمام مناطق استوایی وجود دارد.مردم اقیانوس آرام از تمام قسمت های این درخت استفاده کرده و آن را به عنوان یک غذای اصلی مصرف می کنند. ضرب المثلی درباره ی نارگیل بین مردم اقیانوس آرام معروف است که می گوید هر کس که درخت نارگیل می کارد، برای خودش و بچه هایش، لباس، ظرف، نوشابه، غذا و خانه درست می کند.

نارگیل یکی از غنی ترین منابع خوراکی برای الکترولیت ها، کلر، پتاسیم و منیزیم است که البته مقداری هم شکر، سدیم و پروتئین دارد. محتوای بالای پتاسیم این میوه آن را به یکی از محافظان قلب و فشارخون تبدیل کرده است. آب نارگیل همچنین حاوی فیبرمحلول، منگنز، کلسیم، ریبوفلاوین و ویتامین C است .

قسمت‏های قابل استفاده میوه نارگیل:
ریشه، گل آذین و دانه (پوسته، آب و روغن هسته) قابل استفاده می ‏باشند.این نشان می دهد که تمام قسمت های این درخت، مفید و قابل استفاده هستند.

نکات مهم!
* شیره ی نارگیل با شیر نارگیل متفاوت است. شیره ی نارگیل همان مایع آبکی درون نارگیل است، اما شیرنارگیل از جوشاندن مخلوط مساوی آب و گوشت نارگیل خرد شده حاصل می شود، به طوری که وقتی به حالت کف آلود درآمد آن را از شعله بر می دارند و سپس صاف می کنند.
* نارگیل هنگامی که نارس است مقدار بیشتری شیره دارد، ولی به تدریج که میوه می رسد مقدار شیره آن کمتر می شود. پس برای اطمینان از تازه بودن نارگیلی که می خرید، آن را تکان دهید تا صدای شیره ی آن را بشنوید. دقت کنید که نارگیل سنگین تر، تازه تر است.
* این میوه به دلیل گرم بودن ممکن است در گرم مزاجان مشکلاتی ایجاد کند. لذا این گونه افراد باید آن را با میوه های ترش، لیمو و یا هندوانه بخورند.
* با این که روغن نارگیل یک روغن گیاهی است، اما دارای مقدار زیادی چربی اشباع می باشد. به همین دلیل افراد دچار چربی خون بالا و بیماران قلبی نباید از روغن نارگیل استفاده نمایند.
* با این که روغن نارگیل یک روغن گیاهی است، اما دارای مقدار زیادی چربی اشباع می باشد. به همین دلیل افراد دچار چربی خون بالا و بیماران قلبی نباید از روغن نارگیل استفاده نمایند.
*برای خرید این میوه همیشه میوه ای را انتخاب کنید که سنگین باشد ضمنا آنرا تکان دهید که صدای شیر داخل آنرا بشنوید زیرا نارگیل اگر بدون شیر باشد حتما کهنه است و یا اینکه شیرش بیرون آمده و هوا کشیده و خراب شده است.

خواص آب نارگیل

آب نارگیل نوشیدنی مناسبی برای ورزشکاران است و حاوی موادی است که می‌تواند بر ریکاوری و افزایش کارایی ورزشکاران کمک کند. آب نارگیل کمبود آب بدن ورزشکاران را نیز تامین می‌کند. به نقل از سایت MNT، آب نارگیل نوشیدنی است که 95 درصد آن آب است و با شیر نارگیل متفاوت است. این نوشیدنی به هضم غذا و دفع ادرار کمک می‌کنند. این نوشیدنی به دلایل زیر به ورزشکاران توصیه می‌شود:

1-نوشیدنی طبیعی است

آب نارگیل بدون افزودنی‌هایی همچون شکر است و ضرری ندارد. بررسی‌ها نشان داده است که این نوشیدنی می‌تواند مانند نوشیدنی‌های ورزشی در زمان ورزش آب بدن را تامین کند و کارایی را افزایش دهد. بهتر است به آب نارگیل شکر اضافه نکنید زیرا از تاثیر آن کاسته می‌شود.

2- کالری کمی دارد

آب نارگیل شکر و کربوهیدرات کمتری نسبت به دیگر آب میوه‌ها دارد. ضمنا الکترولیت و مواد معدنی این نوشیدنی زیاد است. به همین دلیل این نوشیدنی برای ورزشکاران مفید است.

3-حاوی پتاسیم است

آب نارگیل 10 برابر بیشتر از نوشیدنی‌های ورزشی پتاسیم دارد. یک لیوان آب نارگیل به اندازه یک موز پتاسیم دارد. پتاسیم می‌تواند تعادل الکترولیت در بدن را برقرار کند و در زمان ورزش این خاصیت بسیار مفید است.

4- حاوی کلسیم و منیزیم است

کلسیم برای حفظ استخوان‌ها موثر است. ضمنا به عضلات کمک می کند تا راحت‌تر منقبض شوند و کار کنند. در زمان ورزش، مصرف این مواد معدنی به ریکاوری کمک می‌کنند. منیزیم و کلسیم به تولید انرژی و کارایی ارگان‌های بدن نیز کمک می‌کنند.

5- حاوی آنتی‌اکسیدان است

آنتی اکسیدان‌ها موجود در آب این میوه به آزاد شدن رادیکال‌های ایجاد شده بر اثر ورزش کمک می‌کند. بهتر است از آب نارگیل تازه استفاده کنید که آنتی‌اکسیدان بیشتری دارد.

6- حاوی آمینواسید است

آمینواسیدها به ترمیم بافت‌ها کمک می‌کنند و در پروتئین‌سازی تاثیرگذار هستند. آب نارگیل بیش از شیر آمینواسیدهایی همچون آلانین، آرگنین و سرین دارد. آرگنین آمینواسیدی است که به مقابله با فشار بر اثر ورزش کمک می‌کند. آرگنین همچنین در برقراری سلامت قلب موثر است.

7-حاوی سیتوکینین است

سیتوکینین هرمونی است که تاثیر ضدپیری و ضد سرطان دارد. به طور کلی آب نارگیل نوشیدنی مناسب برای ورزشکاران است. افرادی که تلاش می‌کنند وزن خود را به همراه ورزش کاهش دهند می‌توانند از این نوشیدنی مصرف کنند.

خواص روغن نارگیل

پژوهشگران و دانشمندان علم تغذیه، به برخی از مواد غذایی لقب “ابر غذا” یا Super Food داده اند؛ این نام گذاری به علت خواص فراوان این مواد، است. با مصرف این مواد طیف وسیعی از نیاز های بدن به مواد مغذی تامین می گردد. یکی از این ابر غذاها، روغن نارگیل است. ترکیب منحصر به فرد اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل اثرات شگرفی بر سلامت انسان دارد. در این مقاله می خواهیم شما را با خواص روغن نارگیل آشنا سازیم، برای این منظور ۲۱ مورد از مهم ترین فواید روغن نارگیل به شما معرفی می گردد، خواصی از جمله، کاهش خطر بیماری های قلبی، کمک به کاهش وزن و کاهش اشتها وغیره. علاوه بر خواص روغن نارگیل برای سلامتی باید به فواید روغن نارگیل برای پوست و مو نیز اشاره کرد که در این مقاله به ۱۳ مورد از آنها اشاره شده است. با نوآورد در ادامه این مطلب همراه شوید.

خواص روغن نارگیل برای سلامتی
روغن نارگیل یکی از غنی ترین منابع روغن اشباع به شمار رفته و حدود ۹۰% از اسیدهای چرب موجود در آن، به حالت اشباع می باشند. هر چند در گذشته روغن نارگیل به دلیل برخورداری از مقادیر بالای چربی اشباع، ماده ای مضر محسوب می شد، اما داده های جدید نشان می دهد که چربی های اشباع بی ضرر هستند. در واقع نتایج حاصل از مطالعات بسیار گسترده بر روی صدها هزار نفر، نادرست بودن فرضیه “تاثیر مصرف روغن اشباع شده بر گرفتگی عروق” را به اثبات رسانده است.

روغن نارگیل فواید بسیاری برای سلامتی ما دارد، این در حالی است که مضرات آن تقریبا صفر است و مصرف آن هیچ جنبه منفی ندارد. روغن نارگیل سرشار از چربی های خوب می باشد، چربی هایی که به ما انرژی می دهد، در از بین بردن عوامل بیماری زا و میکروب ها موثر است و برای پخت غذا بسیار مناسب است. علاوه بر این به عنوان یک روغن، روغن نارگیل بوی بسیار خوبی دارد. همان طور که در بالا نیز گفته شد، علاوه بر تمام فوایدی که روغن نارگیل برای سلامتی دارد، باید به خواص روغن نارگیل برای پوست نیز توجه داشت و ما به صورت جامع به این موضوع پرداخته ایم.

استفاده از روغن نارگیل نه تنها به صورت کاملا طبیعی سبب از بین رفتن بسیاری از مواد سمی و مضر برای سلامتی می شود، بلکه استفاده از آن در مقایسه با محصولات بهداشتی که دارای عملکردی مشابه هستند بسیار کم هزینه است. نکته دیگر اینکه توانایی روغن نارگیل از لحاظ نفود به لایه های زیرین پوست بیشتر از بسیاری محصولات و لوازم بهداشتی است و این موضوع به علت پایین بودن وزن مولکولی روغن نارگیل و نوع پیوندی است که با پروتئین ها ایجاد می کند.

پیشگیری از بیماری‌های قلبی
یکی دیگر از خواص روغن نارگیل باید به تاثیر آن در پیشگیری از بیماری های قلبی اشاره نمود. همان گونه که در بخش بعد هم اشاره خواهد شد، روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب می باشد و همین مسئله سبب ایجاد یک باور غلط در بین عموم مردم شده است، مبنی بر اینکه روغن نارگیل برای سلامت قلب مضر است. اما باید دانست که بر خلاف نظر رایج در جامعه، روغن نارگیل برای قلب مفید است. این روغن حاوی ۵۰% اسید لائوریک است که به پیشگیری از انواع و اقسام بیماری‌های قلبی مثل بالا بودن کلسترول و فشارخون، کمک می‌کند. چربی‌های اشباع موجود در روغن نارگیل مثل چربی اشباعی که در سایر روغن‌های گیاهی موجود است، مضر نیستند و به بالا بردن کلسترول بد کمک نمی‌کنند. همچنین ایجاد آسیب‌دیدگی در شریان‌ها را کاهش داده و در نتیجه به پیشگیری از تصلب شریان کمک می‌کند.

کاهش کلسترول خون
روغن نارگیل سرشار از چربی های اشباع است. چربی های اشباع میزان کلسترول خوب (HDL) را افزایش داده و کلسترول بد (LDL) را به سطح بی خطر می رسانند. نتایج یک پژوهش در این زمینه نشان می دهد، مصرف روغن نارگیل و یا روغن سویا سبب کاهش سطح کلسترول بد و افزایش سطح کلسترول خوب می گردد؛ همچنین شدت تغییرات ناشی از مصرف روغن نارگیل بیش از روغن سویا می باشد.

مطالعات صورت گرفته بر روی موش ها نشان می دهد که روغن نارگیل میزان تری گلیسیرید، کلسترول تام (توتال) و کلسترول بد خون را کاهش می دهد، از سوی دیگر موجب افزایش سطح کلسترول خوب، بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی و فاکتورهای انعقادی خون می شود.

در کاهش تشنج
رژیم غذایی کتوژنیک، مبتنی بر مصرف مقادیر بسیار کم کربوهیدرات و مقادیر بسیار زیاد چربی، در سال های اخیر به منظور درمان اختلالات مختلف مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. این رژیم غذایی منجر به افزایش شدید غلظت کتون در خون می شود. این نوع رژیم برای افرادی که از بیماری صرع رنج می‌برند تجویز می‌شود تا میزان کتون‌های خون آن ها افزایش یابد. تری گلیسیریدهای دارای زنجیره ی متوسط موجود در روغن نارگیل به سمت کبد رفته و تبدیل به کتون می‌شوند که برای مقابله با حملات صرع مفید است. این رژیم غذایی می تواند نرخ تشنج را در کودکان مبتلا به صرع به میزان چشمگیری کاهش دهد، حتی کودکانی که مصرف داروهای گوناگون نیز موجب بهبود وضعیت آنها نشده باشد.

برای لاغری و کاهش وزن
روغن نارگیل به دلیل برخورداری از تری گلیسیرید های زنجیره متوسط (MCT)، در افزایش میزان مصرف انرژی موثر است. نتایج یک مطالعه نشان می دهد که مصرف ۳۰-۱۵ گرم تری گلیسیرید های زنجیره متوسط در روز، مصرف انرژی روزانه را ۵% (یعنی حدود ۱۲۰ کالری) افزایش می دهد.

در یک پژوهش، افراد شرکت کننده (۶ نفر) مقادیر مختلفی از تری گلیسیرید های زنجیره بلند و متوسط را مصرف نمودند. بر اساس نتایج، کسانی که بیشترین میزان تری گلیسیرید های زنجیره متوسط (MCT) را دریافت کرده بودند، روزانه به طور متوسط ۲۵۶ کالری کمتر مصرف می کردند. نتایج یک مطالعه دیگر نشان می دهد که مصرف تری گلیسیرید های زنجیره متوسط در وعده صبحانه، سبب کاهش میزان کالری مصرفی در ناهار می شود.

اسموتی هلو و شیر بادام یک نوشیدنی لذیذ و مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد که اضافه کردن روغن نارگیل به اسموتی هلو ،به دلیل وجود اسیدهای چرب با زنجیره متوسط، می تواند سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به کنترل وزن کمک کند. برای تهیه یک وعده از اسموتی هلو و شیر بادام مواد زیر را در مخلوط کن ریخته و به وخوبی با هم ترکیب کنید.

یک فنجان شیر بادام
یک فنجان هلوی تازه یا یخ زده
نصف فنجان آب آناناس تازه
نصف یک موز یخ زده
یک قاشق چایخوری روغن نارگیل


تقویت کننده دستگاه ایمنی بدن
روغن نارگیل برای سیستم‌ایمنی بدن بسیار مفید است. این روغن به دلیل داشتن لیپیدهای ضدمیکروبی، اسید لائوریک، اسید کاپریک و اسید کاپریلیک که خواص ضدقارچ، ضدباکتری و ضدویروس دارد، سیستم‌ ایمنی بدن را تقویت می‌کند. بدن انسان اسید لائوریک را به مونولائورین تبدیل می‌کند که گفته می‌شود به مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌هایی که موجب بیماری‌‌هایی مثل تبخال، آنفولانزا، سیتومگالوویروس و حتی HIV کمک می‌کند. به مقابله با باکتری‌های مضر مثل مونوسیتوژن‌های لیستریا و هلیکوباکتر و تک‌یاخته‌‌های مضر مثل ژیاردیا لامبلیا نیز کمک می‌کند.
مقاله مرتبط: خواص انبه – 9 خاصیت انبه برای سلامتی و پوست

بهبود عملکرد دستگاه گوارش
مصرف غذایی روغن نارگیل به صورت استفاده در آشپزی صورت می‌گیرد. روغن نارگیل به ارتقاء عملکرد دستگاه گوارش و در نتیجه پیشگیری از بسیاری مشکلات و ناراحتی‌های معده و روده از جمله سندرم روده آسیب‌پذیر کمک می‌کند. چربی‌های اشباع موجود در روغن نارگیل خواص ضدمیکروبی دارند و به مقابله با باکتری‌های مختلف، قارچ‌ها، انگل‌ها و امثال آن که موجب بدگواری می‌شوند، کمک می‌کنند. روغن نارگیل همچنین به جذب سایر موادمغذی مثل ویتامین‌ها، موادمعدنی و آمینواسیدها کمک می‌کند.

برای ورزشکاران
شاید این مورد را نتوان از خواص روغن نارگیل به حساب آورد و معمولاً روغن نارگیل، روغن محبوب ورزشکاران و بدنسازان و افرادی که رژیم می‌گیرند به شمار می‌رود. دلیل آن این است که روغن نارگیل کالری بسیار کمتری نسبت به سایر روغن‌ها دارد و چربی های موجود در آن به راحتی به انرژی تبدیل می‌شود و موجب انباشتگی چربی در قلب و رگ‌ها نمی‌شود. همچنین روغن نارگیل به بالا بردن سطح انرژی و استقامت بدن کمک کرده و عملکرد ورزشکاران را بهبود می‌بخشد.

دهانشویه
روغن کشی یکی از درمان های باستانی در طب سنتی هندوستان است که چیزی شبیه دهانشویه می باشد. این روغن برخی از باکتری های مضر دهان را از بین برده، سبب بهبود سلامت دندان ها و کاهش بوی بد دهان می شود.

در این روش یک قاشق چایخوری روغن را در دهان قرار می دهند و آن را به مدت ۱۵ دقیقه در دهان نگه می دارند. روغن تمام سموم را از طریق لثه ها و دیواره گونه ها از بدن بیرون می کشد و به از بین بردن جرم دندان و پیشگیری از بیماری های لثه کمک می کند. سعی کنید تا روغن را بین دندان ها و لثه ها هل دهید تا باکتری ها و ذرات غذایی گیر کرده در میان آنها جدا شوند. سپس باید آن را به بیرون تف کنید و دندان هایتان را فوراً مسواک بزنید تا بقایای سموم دفع شوند.

برای پوست و صورت
نشانه های کشیدگی پوست فقط در دوره بارداری ظاهر نمی شوند. گاهی کم کردن وزن زیاد یا اضافه وزن شدید، بدنسازی، بالغ شدن و درمان های هورمونی هم ممکن است منجر به ظهور نشانه های کشیدگی پوست شوند. مرطوب نگه داشتن پوست به پیشگیری از این نشانه ها کمک می کند و ظاهر پوست را بهتر نگه می دارد. روی قسمت های مربوطه روغن نارگیل بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا کاملاً این روغن جذب پوست شود.

کرم اصلاح صد در صد طبیعی و ضدعفونی کننده
شما می توانید پول زیادی بابت خرید کرم های مخصوص اصلاح خرج کنید، اما در عین حال می توانید با این روغن و بدون دریافت انواع ترکیبات شیمیایی آسیب رسان نیز اصلاح خوبی داشته باشید. محصولات مخصوص اصلاح باعث تحمیل ترکیبات نامناسب به پاها، زیر بغل و غیره می شوند. در حالی که می شود با روغن نارگیل پوست را لیز کرده و علاوه بر اصلاح موهای زاید از تاثیر ضدمیکروبی آن نیز بهره مند شوید. این خاصیت روغن نارگیل مانع از بروز عفونت شده و علاوه بر خوشبو کردن پوست باعث نرمی و لطافت آن نیز می شود. برای این کار کافیست قبل از اصلاح به منطقه ی مورد نظر روغن را بمالید.

تجربه ی لایه برداری همراه با لطافت پوست
یکی از مشکلات رایج خانم ها پیدا کردن لایه بردار مناسب بدن است و برای این کار نیز هزینه ی زیادی صرف می کنند. می توانید با خرید یک شیشه روغن نارگیل خالص مشکل را حل کنید. همین شیشه، محصولی «سه در یک» است، یعنی مرطوب کننده، کرم اصلاح و لایه بردار مناسب. نصف فنجان از روغن نارگیل را با یک فنجان شکر قهوه ای یا نمک دریایی مخلوط کنید. این می شود یک کرم لایه بردار صد درصد طبیعی شما که حاوی مرطوب کننده نیز هست. بهتر است از نمک دریایی استفاده کنید و چند قطره عصاره ی روغنی مانند عصاره ی روغنی اسطوخودوس یا وانیل به آن اضافه کنید. خواهید دید پوستتان شفاف، تمیز و معطر می شود.

به عنوان ضدآفتاب طبیعی
ضدآفتاب های رایج مانع آسیب های اشعه فرابنفش با طول موج کوتاه و بلند می شوند. بدن ما به اشعه فرابنفش با طول موج کوتاه نیاز دارد تا بتواند ویتامین D تولید کند. ضدآفتاب ها مواد شیمیایی سمی بسیاری دارند که به بدن ما تعلق ندارند. روغن نارگیل نیز مانع از رسیدن حدود ۲۰% از اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوست انسان می شود، بنابراین می توانید کمی روغن زیتون به پوستتان بمالید تا از آسیب اشعه مضر آفتاب جلوگیری کنید. یادتان باشد که روغن نارگیل از پوستتان در زیر آفتاب داغ وسط ظهر مراقبت نمی کند، پس از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر مقابل نور مستقیم آفتاب نباشید.

در درمان لکه های پوستی
خواص ضد باکتریایی طبیعی روغن نارگیل باعث می شود که این روغن درمانی ایده آل برای آکنه و مشکلات پوستی باشد. افرادی که از پوست چرب رنج می برند اغلب به مشکل تمیز کردن پوست صورت خود دچار هستند و از کرم هایی برای خشک کردن پوست استفاده می کنند. این باعث می شود که پوست صورت روغن بیشتری تولید کند تا به این صورت خشکی پوست جبران شود. به جای روش های مرسوم برای از بین بردن جوش و آکنه می توانید شب ها قبل از رفتن به رختخواب کمی از این روغن به پوست صورتتان بمالید یا مستقیماً آن را روی جوش ها و لک هایتان بزنید تا به تدریج درمان شوند.

برای مرطوب کردن و رفع خشکی پوست
بعد از استفاده از روغن نارگیل در پخت و پز، بیشترین مصرف آن تحت عنوان مرطوب کننده است. این روغن به شدت مرطوب کننده و مغذی بوده و پوست را نرم می سازد. از آن می توانید به عنوان لوسیون دست و بدن و مرطوب کننده روزانه صورت استفاده کنید. بدین منظور صورت خود را بشویید و به اندازه یک سکه از روغن را برداشته و بصورت دایره وار و با آرامش روی صورت خود بمالید. به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا روغن جذب پوست شود.

تقویت پوست اطراف ناخن
علاوه بر تاثیر روغن نارگیل در افزایش رطوبت پوست، از این ماده برای درمان پوسته پوسته شدن اطراف ناخن می توان استفاده نمود. در واقع علت این پوسته پوسته شدن، خشکی پوست اطراف ناخن بوده و با مرطوب کردن می توان از این دردسر خلاص شد. این بار نیز در کنار پماد های شیمیایی و دیگر مرطوب کننده ها می شود از روغن نارگیل کمک گرفت. مصرف روزانه روغن نارگیل به صورت ماساژ روی پوست کناره ناخن کفایت می کند. البته بد نیست که خود ناخن ها را نیز به روغن آغشته کنید، چرا که ناخن نیز مانند مو، اگر رطوبتش را از دست بدهد شکننده می شود. روغن نارگیل در استحکام و تسریع رشد ناخن موثر است.

درمان خشکی پا، ترک پا و قارچ های پوستی
روغن نارگیل فوق بکر، نه تنها پوست را هیدراته می‌کند بلکه یک درمان عالی برای موارد شدید ترک پاشنه است. فقط چند قطره روغن نارگیل را روی هر پاشنه بمالید و حداقل به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید، یک جوراب بپوشید و در طول شب آن را به پا داشته باشید. صبح روز بعد، پوست را با ملایمت لایه برداری کنید. این‌کار را هر شب انجام دهید تا پوست ترمیم شود. می‌توانید به جای روغن نارگیل از روغن زیتون استفاده کنید تا به همان نتایج دست یابید. برای اثربخشی بیشتر، یک کپسول ویتامین E را با روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید.

برای رفع خشکی لب
به خاطر داشته باشید برای اثرگذاری بهتر آن را اندکی گرم کرده و یا قبل از آغشته کردن لب‌ها با آن، به خوبی بین دستانتان بمالید و سپس بر روی لب‌ها قرار دهید. مطالعات پزشکی ثابت کرده که روغن نارگیل نه تنها لبها را مرطوب می‌کند بلکه به عنوان یک عامل ضد باکتریایی عمل کرده و التهابات پوستی را نیز تسکین می‌دهد. توصیه می‌شود برای این کار به سراغ روغن نارگیلی که برای چرب کردن مو استفاده می‌شود نروید و از مسؤول داروخانه بخواهید که نسخه مناسب برای استفاده بر روی لب‌ها را در اختیار شما قرار دهد.

کاهش چین و چروک پوست
خانم هایی که از بابت چین و چروک پوست صورت شان نگرانی دارند، مصرف روغن نارگیل را فراموش نکنند.استفاده از این روغن بویژه برای کاهش چین و چروک دور چشم توصیه می شود و پوست صورت را نرم می کند. علاوه بر این مهمترین مزیت روغن نارگیل، در درمان و کاهش مشکلات پوستی، این است که کلاژن سازی پوست را افزایش می دهد که این خود، موضوع کلیدی و اصلی در شادابی و طراوت پوست است. بنابراین برای اینکه جوان تر از سن تان به نظر برسید، یک شیشه روغن نارگیل هم در کنار سایر لوازم آرایشی داشته باشید.

پاک کردن مواد آرایشی (برای پوست های حساس)
این روغن برای افرادی که پوست حساسی دارند بسیار مفید است و باعث هیدراته شدن (تامین آب و رطوبت) پوست می شود. افرادی که پوست های چربی دارند نیز می توانند از این روغن استفاده کنند، اما بهتر است در گام اول با احتیاط شروع کنید و اگر استفاده از این روغن باعث چرب تر شدن پوست یا جوش زدن نشد، می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. پوست خود را با آب ولرم خیس کنید. سپس به اندازه یک فندق، روغن نارگیل را با حرکات دایره ای روی پوست خود بمالید. این کار علاوه بر نرم کردن پوست صورت باعث از بین رفتن بقایای ماده آرایشی از روی پوست می شود. در نهایت نیز می توانید به کمک یک گلوله پنبه ای مرطوب و در صورت لزوم آب، روغن باقیمانده را پاک کنید.

در رفع وز مو
آخرین مورد از خواص روغن نارگیل که می خواهیم در اینجا به آن اشاره کنیم تاثیر آن در رفع وز مو می باشد. افرادی که موهای خشک و آسیب دیده دارند موهایشان به سرعت وز می کند. اگر شما هم چنین موهایی برای داشتن موهایی زیبا و خوش حالت از مصرف روغن نارگیل غافل نشوید. مقدار کمی روغن نارگیل را با حرارت ملایم گرم کنید و سپس آن را کف دستتان بریزید. در مرحله بعد با کف دست و انگشتان روغن را لابه لای موهایتان پخش کنید. در این صورت موهایتان به سرعت نرم می شود. می توانید یک ساعت قبل از حمام موهایتان را با روغن نارگیل نرم کرده و سپس دوش بگیرید.

منبع:

نو آورد

نو اندیش

بیتوته

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید