آکای بری نخل آسای

۱۲فایده سلامتی آکای بری (نخل آسای)

میوه های خانواده بری Berry غذاهایی بسیار سالم هستند که شما می توانید به رژیم روزانه خود اضافه کنید. اما آکای بری یا نخل آسای ، یکی از سالم ترین و مفیدترین میوه های خانواده بری است که تا کنون دیده اید.
آکای یک بری بومی است که در جنگل های بارانی آمازون یافت می شود. این میوه قرن های متمادی برای مقاصد درمانی، تقویت سیستم ایمنی و بعنوان یک میوه انرژی زا شناخته شده است. تحقیقات در مورد این بری غنی از آنتی اکسیدان نشان داده که ممکن است به خنثی کردن و ترمیم آسیب های اکسایشی کمک کند. حال اجازه دهید تا نگاهی به 12 فایده سلامتی آکای بری ها بیندازیم.

1- بهبود سلامت قلب
تحقیقات نشان داده که آکای بری ها حاوی مقادیر بسیار بالایی از آنتی سیانین هستند، نوعی آنتی اکسیدان که به متعادل کردن سطح کلسترول کمک می کند. آنها همچنین غنی از استرول های گیاهی هستند که مزایای بیشماری در محافظت از سیستم قلب و عروق شامل بهبود گردش خون، تقویت مولکول های خونی و ریلکس کردن رگ های خونی دارند.

2- مقاومت در برابر ارگانیسم های مضر
تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد مصرف عصاره آکای می تواند به مبارزه با ارگانیسم های مضر کمک کند. البته برای این کار روغن اورگانو (نوعی پونه کوهی) نیز توصیه شده است.

3- کاهش وزن
این میوه که توسط متخصصان تغذیه بعنوان یک ابرغذا شناخته شده، نه تنها به ما در کاهش وزن کمک می کند بلکه در حفظ و ثابت نگه داشتن وزن ایده آل و سالم نیز موثر است. یک تحقیق بسیار جالب در این مورد نشان داده است که پالپ های میوه نخل آسای توانایی از بین بردن توده های چربی در افراد مورد آزمایش را داشتند.

4- بهبود سلامت پوست
روغن آکای یک جانشین طبیعی عالی برای محصولات شیمیایی محافظ پوست است. به دلیل سطح آنتی اکسیدان بسیار بالا، امروزه بطور متداول بسیاری از محصولات زیبایی حاوی روغن آکای هستند. خوردن بری ها باعث جذب مواد غذایی می شوند که برای سلامت و درخشندگی پوست شما ضروری هستند. برزیلی ها قرن هاست که از آکای بری برای بهبود سلامت پوستشان استفاده می کنند.
5- کمک به هضم
آکای ها به حفظ سلامت و تمیزی دستگاه گوارش کمک می کنند. آکای ها در بدن انسان قابلیت های سم زدایی بسیار قدرتمندی داشته و همینطور منبع بزرگی از فیبر خوراکی هستند. البته غذاهای دیگری نیز هستند که حاوی مقادیر بالایی از فیبر خوراکی هستند و می توانند تاثیر مشابهی بر روی دستگاه گوارش داشته باشند، از جمله دیگر میوه های خانواده بری.

6- کاهش حساسیت
نخل آسای ها حاوی خصوصیاتی هستند که از بروز حساسیت در ریه ها بخصوص مواردی مثل ناراحتی های تنفسی و ریوی جلوگیری می کنند.

7- بهبود سلامت سلولی
در سطوح سلولی، آنتی سیانین هایی که در نخل آسای وجود دارند، نقش عمده ای در سیستم حفاظت سلولی بدن ایفا می کنند و به سلول ها قدرت ایستادگی در برابر هجوم رادیکال های آزاد را می دهند.

8- تقویت سیستم ایمنی
نتایج یک مطالعه نشان داد ترکیبات پلی فنولیک که از آکای استخراج می شوند، تکثیر سلول های معیوب را به میزان 86 درصد کاهش می دهد. حدس زده می شود که آکای بری حاوی مواد گیاهی-شیمیایی است که می تواند جهش سلولی را در سطح مولکولی مهار کند و این کار را با کشتن سلول های معیوب پیش از تکثیر آن ها انجام می دهد. هرچند آکای بری ها به عنوان درمان برای بیماری های مختلف شناخته نمی شوند اما تحقیقات بیشتر نمایانگر ابعاد جدید و اکتشافات امیدبخش در این زمینه خواهد بود.

9- تاثیر ضد پیری
آکای بری ها میتوانند فرایند پیری را به تاخیر انداخته و یا حتی احتمالا معکوس کنند. واین میتواند به دلیل تاثیر آنها بر روی فشار اکسایشی بدن باشد. در حقیقت بری ها یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان هستند. یک آکای بری ده برابر انگور و دو برابر بلوبری حاوی آنتی اکسیدان است.

10- بالا بردن انرژی
علاوه بر مزایای کلی که در سلامت بدن دارد، مصرف عصاره آکای بری می تواند سطح کلی انرژی و استقامت بدن را بالا برده و همینطور در مقابله با خستگی مفید باشد. هر زمان که شما به انرژی فوری نیاز داشتید تنها کافیست یک مشت بری مصرف کنید و بعد از آن شما کاملا آماده حرکت هستید.

11- میل جنسی سالم
این بری بنفش معروف به بهبود گردش خون در بدن انسان مرتبط شده است، موضوعی که بسیار در تقویت میل جنسی بخصوص در مردان تاثیر گذار است.

12- بهبود عملکرد های ذهنی
مطالعات مقدماتی در این زمینه نشان داده است که آکای احتمالا در بهبود عملکردهای شناختی و تقویت و سلامت مغز نقش ایفا می کند.

مصرف نخل آسای
حتما محصولات آکای بری را از انواع اصیل و تایید شده و به همراه پالپ بخرید. با این کار نه تنها از خواص آن اطمینان دارید بلکه همچنین طعم بهتری هم نصیبتان خواهد شد. اگر به آکای بری دسترسی ندارید، گوجی بری هم میتواند بعنوان یک منبع آنتی اکسیدان مصرف شود.

منبع : ترجمه از : مرکز درمان جهانی

[تعداد: 1   میانگین:  3/5]
به اشتراک بگذارید