فواید آرجونا

فواید آرجونا (Arjuna)

فواید آرجونا از قدیم شناخته شده است. این گیاه که ازخانواده ی combretaceae میباشد حاصل مشاهدات پزشکان باستانی درقرنها پیش است.
تا آنجاکه پزشکان شبه قاره هند پوسته ان را میجوشانند و برای دردهای زایمان و فشارخون بالا و نارسایی های قلبی و دیس لیپیدمی استفاده میکردند.

در طب سنتی آیورودا Terminalia Arjuna مورد استفاده قرار گرفته است و برای درمان آسم، اختلالات مجرای صفراوی، نیش عقرب و مسمومیت مورد استفاده بوده است. همچنین پوست Terminalia Arjuna را در هند بیش از 3000 سال به عنوان درمان بیماری های قلبی تجویز میکردند.

فواید آرجونا بسیار زیاد است تا آنجا که آرجون کوت یک درمان بسیار موثر برای همه بیماری های قلب است. این گیاه بدن را تقویت می کند، عضلات قلب را تقویت می کند، از تجمع پلاک جلوگیری می کند، از فشار خون بالا جلوگیری می کند، ضربان قلب را کنترل می کند، تا آنجا که قلب سالم و لطافت پوست به ارمغان میآورد.

درخت آرجونا معمولا در روستاهای رودخانه یا در نزدیکی رودخانه های بنگال غربی و جنوب و مرکز هند رشد می کند. این درخت همیشه سبز با گل های زرد و برگ های مخروطی است.

در ادامه درباره فواید آرجونا بررسی بیشتری انجام میدهیم

۱-سلامت قلب: آرجونا یک گیاه شناخته شده قلب تونیک و قلب محافظ است. این عضلات قلب را تقویت می کند و بی ضرر بودن قلب را درمان می کند. همچنین جریان جریان عروق کرونر را افزایش می دهد و عضلات قلب را از آسیب های ایسکمیک محافظت می کند. آرجونا بهترین گیاه آئورودیک برای قلب است.

اثر عصاره Terminalia Arjuna در آسیب DNA ناشی از آدریامایسین
TK Reddy، P Seshadri، KKR Reddy … – فیتوتراپی …، 2008 – Wiley Online Library
اثر عصاره پوست از Terminalia Arjuna (TAE) بر تغییر ساختار میکرونوکلئیک ناشی از آدریامایسین (ADR) در لنفوسیت های خون محیطی محسوب می شود. که تمام اینها بستگی به دز مصرفی دارد

۲: شراب دارویی از پوست آرجونا، دواتاکی و مانوکا سیاه رنگین در درمان ستون های خونریزی و لکووره مفید است. بیمار باید 2-4 قاشق چای خوری دو بار در روز مصرف کند.

۴شکستگی: هنگامی که خمیر پوست بر روی شکستگی ها اعمال می شود، به بهبود زخم های اولیه کمک می کند.
۵:جوش: رنده آرجونا یا همراه با سایر گیاهان همراه با شیر کمک می کند تا جوش (آکنه) را کاهش دهد.
۶:لکه های سیاه: مخلوطی از پودر پوست آرجونا و منجستگاه (Rubria cordifolia) را با عسل بر روی صورت بمالید، به حذف سیاه کمک می کند.
لکه ها را ایجاد می کند و چهره را مانند لوتوس پر می کند.
۷:تمیز کردن دندان: شاخه آرجونا برای تمیز کردن دندان استفاده می شود.
۸:فشار خون بالا: گیاه دارویی دارای خواص دیورتیک، شانس شکل گیری تومور را کاهش می دهد، بنابراین چربی خون کاهش می یابد و در نتیجه به درمان فشار خون بالا کمک می کند.
۹:درد قفسه سینه: استفاده از پوست از گیاه در درمان درد قفسه سینه مفید است.
۱۰:سرطان پستان: این گیاه شامل ماده ای به نام casuarinin است که به نظر می رسد برای جلوگیری از سرطان پستان مفید است.

 

فرزین جباری هیچگونه تائیدی بر تاثیرات مثبت این دارو ها و محصولات ندارد و این مطالب از سایت های خارجی ترجمه شده است. شرکت های سازنده پاسخگوی سوالات ما در مورد دوپینگ تست آن و عوارض بر روی بدن انسان نبوده اند و این مطالب فقط در جهت مطالعه و تحقیق می باشند.

[تعداد: 2   میانگین:  3.5/5]
به اشتراک بگذارید