GHRP-2

GHRP-2 چیست و چه کاربردی دارد؟

جی اچ آر پی GHRP-2 که همچنان به عنوان پرالمورلین شناخته شده است یک هورمون رشد هگزاپپتید مصنوعی است که از خود پپتید آزاد می کند که بر روی هیپوتالاموس و بر روی غده ی هیپوفیز تاثیر می گذارد و هورمون های رشد را آزاد سازی می کند. این عمل همراه با کمی تاثیر شتاب دهندگی بر روی پرولاکتین “ای سی تی اچ” و سطوح کوربیسول انجام می شود. این دارو به عنوان یک ترشح کننده ی واقعی “HGH” در نظر گرفته می شود به این معنی که باعث شتاب دادن و تسریع در سرعت ترشح “اچ جی اچ” موجود در بدن می شود. هورمون های رشد در بدن انسان در تحقیقات نشان داده است که باعث کاهش چربی و بهبود توده ها در بدن می شود. این دارو در تحقیقات بر روی افرادی که مورد بررسی قرار می گیرند نشان داده است که بسیار موثر و مفید در تولید “جی اچ” و تسریع تولید آن است. این نیمه عمر کوتاهی دارد که پتانسیل آن حدود فقط 15 دقیقه و نه بیش از 60 دقیقه پس از تزریق است.

تراکنش های آنالوگ “جی اچ آر پی” GHRP-2 (سرمورلین)
بسیار مهم است که بدانید که “جی اچ آر پی” GHRP-2 هیچ ربطی به هورمون های رشدی که هورمون آزاد می کند ندارد مانند سرمورلین و “سی جی سی” چرا که بر روی گیرنده ها عمل می کند. گر چه نتایج بیشتر هنگامی به دست می آید که در ارتباط با ترشح هورمون رشد(“جی اچ آر اچ” مانند جی آر اف اصلاح شده) هماهنگ شود.
طبیعتا این پپتید های گیرنده باعث فعل و انفعالاتی می شود توسط هورمونی به اسم گرلین. پپتید آزاد کننده ی هورمون رشد یک ترکیب فوق العاده غیر طبیعی است که قادر به ایجاد تاثیرات شدید بر ترشح هورمون رشد می شود با کمی تاثیر بر سرعت رشد سطوح کورتیزول. این ماده همچنان یک آگونیست مصنوعی برای گرلین هم می باشد. این هورمون همچنین در تحقیقات نشان داده است که باعث تاثیر در ترشح هورمون های رشد می شود و هم چنین باعث تسریع و الزام این امر می باشد. نتیجه ی سیستم روان شناسی طبیعی بالا بردن سطوح کلسیم و هجوم یون را در بر دارد و همچنین همان طور که پیش تر گفته شد باعث تحریک ترشح هورمون های رشد می شود.

مقایسه ی “جی اچ آر پی 2” و “جی اچ آر پی 6” (هورمون رشدی که هگزا پپتید آزاد سازی می کند)
جی اچ آر پی دو نسل دوم هورمون جی اچ آز پی است. در مقایسه با هورمون جی اچ آر پی 6 “جی اچ آر پی 2” به عنوان یک ماده ی برتر نسبت به نوع 6 این ماده در نظر گرفته می شود چرا که باعث شدت و سرعت بیشتری در ترشح هورمون های رشد می شود چرا که در مدت زمان های طولانی تر نشان داده شده است که هورمون های بیشتری را اندازه گیری و سامان دهی می کند. جی اچ آر پی دو نشان داده است که سطوح انسولینی فاکتور یک را افزایش می دهد و حتی نتایج بیشتری رخ می دهد وقتی با هورمون های رشد مصرف می شوند. این ماده نیمه عمر کوتاه تری دارد که این نیمه عمر بیشتر از 15 دقیقه و کم تر از 60 دقیقه می باشد. نتیجه ی سیستم روان شناسی طبیعی در بر دارنده ی هجوم یون و کلسیم زیادی است و سطوح هورمون های رشد را نیز افزایش می دهد که این ها در واکنش به دامنه ی بالای ضربان قلب از جی اچ آر پی دو می باشد.
بر خلاف گرلین جی اچ آر پی یک لیپوژنیک نیست. که به این معناست که این ماده ذخیره های چربی ندارد. اگر چه گرلین نقش بسیار مهم تری در گرسنگی بر عهده دارد. جی اچ آر پی به عنوان یک گرلین آنالوگ اشتها را به اندازه ی قابل توجهی بالا نمی برد.

ابزار جی اچ آر پی GHRP-2 به عنوان ترشحات هورمون های رشد در بدن
این ماده در سطوح بسیار گسترده ای مورد آزمون و تحقیق قرار گرفته است به برای ابزار های ترشحات هورمون رشدی که دارد. محققان کشف کرده اند که هورمون دشدی که پپتید نوع دو آزاد می کنند تولید طبیعی هورمون رشد را افزایش می دهند. در اوایل دهه ی نود یکی از مشهور ترین تحقیقات انجام داده شد و بعد ها در سال 1997 در یکی از مجلات مربوط به متابولیزم چاپ و منتشر شد. این تحقیق که تئوری آزاد سازی هورمون های رشد را مثال زده است می تواند به کمبود هورمون در بدن کودکان و بزرگسالان کمک کند. از زمانی که این تحقیقات گسترده انجام شده است این ماده به صورت گسترده ای تولید شده است. دیگر تحقیقات محققان در لابراتوارها بیان گر این مساله بوده است که جی اچ آر پی دو در واقع برای کسانی است که بدن آنها در ایجاد هورمون های رشد کافی نا موفق است. گرچه نتانج استفادده از این ماده بسیار متفاوت می باشد. در سیستم روان شناسی این واکنش ها توسط گیرنده های آنتاگونیست بلوکه شده هستند که از طریق گیرنده های مختلف به آنچه که توسط جی اچ آر پی ها استفاده می شود عمل می کند.

ترجمه از :
https://www.peptidesciences.com/ghrp-2

 

فرزین جباری هیچگونه تائیدی بر تاثیرات مثبت این دارو ها و محصولات ندارد و این مطالب از سایت های خارجی ترجمه شده است. شرکت های سازنده پاسخگوی سوالات ما در مورد دوپینگ تست آن و عوارض بر روی بدن انسان نبوده اند و این مطالب فقط در جهت مطالعه و تحقیق می باشند.

[تعداد: 1   میانگین:  5/5]
به اشتراک بگذارید