انگور علفزار

انگور علفزار Veldt Grape چه خواصی دارد؟

انگور علفزار نوعی گیاه از خانواده انگور است. این گیاه به نام های زیادی شناخته می شود:
Veldt Grape, Devil’s Backbone, Asthisamharaka , Hadjod.
در بیشتر منابع اشاره شده است که این گیاه بومی سری لانکا یا هند است، اما در آسیای جنوب شرقی، آفریقا و کشورهای عربی نیز می توان این گیاه را یافت. بسیاری از افراد به دلیل مزایای بسیار زیاد، از عصاره این گیاه به عنوان مکمل استفاده می کنند. در این یادداشت ما بعضی از این مزایا و خواص و همچنین عوارض جانبی احتمالی را برسی خواهیم کرد.

کمک به بهبود استخوانهای شکسته
انگور علفزار برای قابلیتش در کمک به بهبود سریع تر استخوان های شکسته شهرت دارد. در این زمینه مطالعه ای بر روی دو گروه از سگ ها انجام گرفته که تاثیرات درمانی این گیاه را به اثبات می رساند. به یک گروه از سگ ها عصاره انگور علفزار و به گروه دیگر دارونما داده شد. نتایج این مطالعه نشان داد سگ هایی که عصاره انگور علفزار به آن ها داده شده بود، پس از 21 روز کاملا بهبود پیدا کردند. درحالیکه گروه دیگر که به آن ها دارونما داده شده بود پس از مدت مشابه هنوز بهبود پیدا نکرده بودند.
نتایج مشابهی نیز در موش ها مشاهده شده است. موش هایی که عصاره این گیاه به آن ها داده شده بود، 50 درصد سریعتر بهبود یافتند. محققان بر این باور هستند که انگور علفزار به جذب کلسیم کمک می کند. کلسیم یکی از مواد مغذی کلیدی برای بالا بردن توان و استقامت استخوان ها است. همچنین شواهدی وجود دارد که مصرف روزانه عصاره انگور علفزار می تواند ریسک شکستن استخوان فرد را تا 40 درصد کاهش دهد.

کاهش وزن
زمانی که انگور علفزار با یک رژیم غذایی سالم و یک برنامه تمرینی مناسب همراه شود، می تواند به کاهش وزن کمک کند. مطالعه ای در این زمینه وجود دارد که در آن به یک گروه عصاره انگور علفزار و به گروه دیگر دارونما بصورت روزانه داده شد. نتایج این مطالعه به این ترتیب بود که گروهی که از عصاره این گیاه بصورت روزانه استفاده کرده بودند، 187 درصد وزن بیشتری از دست دادند. محققان معتقد هستند که این مکمل به سرکوب اشتها و همچنین چربی سوزی کمک می کند. آن ها همچنین باور دارند که این مکمل می تواند به افزایش توده عضلانی کمک کند.
مطالعه دیگری نیز انجام شده که سه گروه از شرکت کنندگان را مورد برسی قرار می دهد. به اولین گروه دارونما، گروه دوم تنها مکمل عصاره انگور علفزار و به گروه سوم عصاره انگور علفزار بصورت روزانه و همچنین یک رژیم غذایی داده شد. این مطالعه برای 8 هفته ادامه داشت. نتایج این مطالعه به این ترتیب بود که دو گروهی که از مکمل عصاره انگور علفزار استفاده کرده بودند، توانستند مقادیر قابل توجهی از وزن خود را کم کنند. آن ها همچنین توانستند فشار خون، قند خون، تری گلیسیرید و کلسترول را در بدن خود کاهش دهند.

کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع دوم
تعداد افرادی که دیابت نوع دوم در آن ها تشخیص داده شده است، در طول چند سال گذشته افزایش بسیار شدیدی داشته است. به دلیل اینکه انگور علفزار قند خون را پایین می آورد، می تواند ریسک ابتلا به دیابت نوع دوم را نیز کاهش دهد. علاوه بر این، انگور علفزار می تواند از طریق کاهش وزن نیز ریسک ابتلا به دیابت را کمتر کند. دیابت نوع دو به شدت با چاقی ارتباط دارد.

کاهش ریسک بیماری های قلبی عروقی
هنوز تحقیقات و مطالعات کافی برای تعین تاثیرات انگور علفزار بر بیماری های قلبی عروقی انجام نگرفته است. با این حال بعضی از متخصصان حوزه سلامت اعتقاد دارند که این مکمل می تواند بصورت بالقوه ریسک بوجود آمدن شرایط بیماری های قلبی را کاهش دهد. انگور علفزار به درمان و پیشگیری از چاقی کمک می کند. و چاقی یکی از بزرگترین عوامل خطر در بیماری های قلبی و عروقی است.

کمک به کاهش درد و التهاب

انگور علفزار غنی از ویتامین سی است. ویتامین سی یک انتی اکسیدان است و نشان داده شده که می تواند به کاهش التهاب کمک کند. التهاب می تواند باعث درد، تورم، و بسیاری مشکلات دیگر گردد. بسیاری از متخصصان حوزه سلامت خاصیت ضد درد انگور علفزار را با آسپیرین یا ایبوپروفن مقایسه می کنند.

عوارض جانبی
انگور علفزار یک ماده کاملا طبیعی است و این به این معنی است که برای استفاده اغلب افراد ایمن است. در حقیقت بیشتر افرادی که از این مکمل در مطالعات کلینیکی استفاده کرده بودند، هیچگونه عوارض جانبی شدید را گزارش نکردند. به هر حال افراد بسیار کمی دچار عوارض جانبی و واکنش های خفیف مانند سردرد، حالت تهوع و نفخ شکمی شدند. با این وجود مانند بسیاری از مکمل ها و گیاهان دارویی، انگور علفزار نیز در افرادی که داروهای خاصی مصرف می کنند، باید با احتیاط مصرف شود به این دلیل که ممکن است مصرف همزمان آن ها برای فرد مناسب نباشد.

منبع : ترجمه از
http://www.herbwisdom.com

[تعداد: 1   میانگین:  3/5]
به اشتراک بگذارید