آنتی بیوتیک طبیعی

آنتی بیوتیک طبیعی جایگزین بسیار مناسب آنتی بیوتیک شیمیایی

آنتی بیوتیک دارویی است که برای از بین بردن عفونت استفاده می شود. باکتری ها یا موجودات میکروسکوپیک را نابود می کند و بدن را یاری می دهد تا راحتت به مقابله با بیماری بشتابد. آنتی بیوتیک ها انواع مشخصی از میکروبها را از بین می برد. آنتی بیوتیکهایی که پزشکان تجویز می کنند، نه تنها میکروبهای مضر بلکه میکروبهای سودمند بدن را می کشند. میکروبهای مفید به بدن یاری می رسانند تا مواد مهمی را جذب کنند مانند ویتامینهای گروه B , K . دانشمندان معتقدند تمام کسانی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند لازم است این کمبود را از طریق مکملها یا مواد غذایی جبران کنند. یکی از این مواد، محصولات پروبیوتیک هستند.حال به سراغ داروهای آنتی بیوتیک طبیعی می رویم که در عفونت های خفیفتر، پزشکان توصیه می کنند که بیماران از آنها مصرف کنند تا با مشکلات کمبود باکتری مفید مواجه نشوند و به علاوه تمامی موادی که معرفی می کنیم نه تنها میکروب کش محسوب می شود بلکه مزایای خاص خود را نیز دارند.

  • سرکه سیب : این ماده ضد میکروبی قوی برای نابودی عفونت گوش است.بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 1998 در آفریقای جنوبی، اسید استیک موجود در سرکه سیب، یک ضد باکتری قوی است که به ویژه روی باکتری گوش درد استافیلوکوکوس تاثیر بسیار دارد. سرکه سیب همچنین با فشار خون بالا و پوکی استخوان مبارزه می کند. در صورت وجود عفونت، یک پیمانه سرکه سیب را با یک پیمانه آب گرم مخلوط کنید و روزانه 2 الی 3 بار گوشتان را با این محلول شستشو دهید تا درد و تب از بین برود. مراجعه به پزشک فراموش نشود تا پرده ی گوشتان سوراخ و احتمال مننژیت نیز منتفی باشد.

 

  • زغال اخته : قرنهاست ازین گیاه برای مبارزه با عفونت ادراری استفاده می شود. آب زغال اخته همانطور که در پست دیگری نیز بیان کردیم ، چسبندگی باکتری ها را به دستگاه ادراری به خصوص زنانی که بیماری های عفونی مزمن دارند، کاهش می دهد. یک تحقیق در کانادا در سال 2002 بر روی 150 زن انجام گرفت که نشان داد با استفاده ازین گیاه ، پس از یک سال ، بیماری های عفونی به مقدار قابل توجهی، کاهش یافتند. برای مبارزه با عفونت ادراری، روزانه 500 میلیگرم آب زغال اخته غلیظ میل نمایید.

 

  • عصاره دانه های گریپ فروت : این ماده به دلیل داشتن بیوفلاونوئیدها آنتی بیوتک طبیعی، ضد ویروس، ضد قارچ و ضد انگل است. این عصاره با 800 باکتری و ویروس و 100 نوع قارچ و انگل دیگر مبارزه می کند و در درمان کاندیدازیس ( قارچی که موجب نفخ، خستگی، میگرن و درد مفاصل است) موثر می باشد. برای بهره وری از خواص درمانی در هفته اول روزانه یک مرتبه 3 الی 18 قطره در یک لیوان آب. در هفته دوم روزانه دو  مرتبه و در هفته سوم، روزانه روزانه 3 مرتبه به همین میزان در بین غذا مصرف کنید. پس این دوره ی درمانی نزد پزشک بروید.

 

  • سیر : سیر یکی دیگر از آنتی بیوتیکهای طبیعی  ، سرشار از سولفور یا گوگرد است. این ماده می تواند واکنشهای شیمیایی آنزیمهایی را که زمینه ساز رشد باکتری ها هستند مختل کند. در سال 1954 یک دانشمند روس کشف کرد که اگر آب سیر وارد ظرفی شود که در آن کلونی میکروب وجود دارد، ظرف ده دقیقه ، علائم حیاتی میکروبها نابود می شود. سیر همچنین ماده ای قلیایی است و مواد قیلیایی در بدن ، میزان اسیدیته مایعاتی چون ادرار و خون را کاهش می دهند و احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها کاهش می یابد.

 

  • عسل : طی تحقیقی در مرکز پزشکی امارات متحده عربی مشخص شد که فعالیت میکروبی چون ای کولای که عامل مسمومیت غذایی و اسهال است، باکتری گرم منفی سودوموناس آئروژینوزا ( عامل عفونت مجاری ادراری، سیستم تنفسی، التهاب، آماس پوسا عفونت بافتهای نرم، استخوان، مفاصل، معده و روده) و همو فیلوس آنفولانزا ( عامل عفونت خونی، سینه پهلو، عفونت گوش، سینوزیت، مننژیت) در زمان مصرف عسل به شدت کاهش میابد. در این پژوهش ها مشخص شد که نگهداری عسل برای پنج سال فعالیت ضد میکروبی آن را کاهش می دهد. بر عکس قرار دادن این ماده در مقابل نور فرابنفش، تاثیر ضد میکروبی آن را بیشتر می کند. در سرماخوردگی نیز بسیار رایج است که برای درمان و تسکین گلودرد از مخلوط آب ولرم، عسل و آب لیمو استفاده می کنند. استفاده از موم عسل نیز بیماری را سریعتر درمان می کند. برای استفاده از موم، می توان آن را در آب حل کرد یا قرص آن را مصرف نمود.

 

  • جینسینگ : تحقیقی در کشور کانادا ثابت می کند که مصرف منظم جینسینگ از سرماخوردگی جلوگیری می کند. به علاوه دانشمندان دریافته اند که این آنتی بیوتیک طبیعی می تواند دوره بیماری کوتاه کند زیرا محرک سیستم ایمنی بدن است. روزانه 3 مرتبه 100 الی 200 میلی گرم به صورت قرص برای مدت سه هفته مصرف کنید.

 

  • روغن آویشن : تحریک کننده سیستم ایمنی بدن، ضد ویروس، انگل و قارچ است. روغن آویشن، آنتی بیوتیک طبیعی بسیار معروفی در درمان برونشیت، آنژین و سینوزیت است زیرا غشای باکتری را نفوذ پذیر می کند و به این ترتیب باکتری از بین می رود. طبق نظر متخصص، روزانه 2 الی 3 قطره روغن گیاهی را روی یک حبه قند بچکانید و میل کنید.

 

  • شلغم : شلغم آنتی بیوتیک طبیعی  دیگری است که از گذشته تا کنون در درمان سرماخوردگی کاربرد داشته است. برای گرفتن عصاره ی شلغم قسمت بالایی آن را ببرید و داخل را خالی کنید. سپس به داخلش مقداری عسل یا شکر بزنید و برای 12 ساعت در یخچال قرار دهید. با این روش داخل شلغم پر از مایعی می شود که سرماخوردگی را از بین می برد و طی چند روز لازم است ازین مایع استفاده کنید.

 

  • عصاره هسته انگور : از این ماده برای ضد عفونی کردن زخمهای پوستی استفاده می شود.

 

  • روغن درخت چای : این ماده یک ضد قارچ، ویروس و باکتری خوب است که برای مثال با باکتری استروپتوکوک( باکتری عامل آنژین و عفونتهای دستگاه ادراری) مقابله می کند.

 

  • اکیناسه :این گیاه ارغوانی ، خواص پیش گیری از انواع آنفولانزا را دارد زیرا گلبولهای سفید را فعال می کند و قدرت ماکروفاژها را در جهت بی اثر کردن باکتری ها و ویروسها، افزایش می دهد. با مشورت یک پزشک 10 الی 100 قطره از این آنتی بیوتیک طبیعی را در یک لیوان آب ریخته و روزانه 2 یا 3 مرتبه بنوشید. همچنان قرص این فرآورده نیز در بازار موجود می باشد.

منابع :

باشگاه خبرنگاران جوان

تبیان

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید