آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون Neurobion چه ویژگی ها و عوارضی دارد؟

امروزه استفاده از نوروبیون رواج بسیاری داشته است؛ ابتدا قبل از اینکه به بررسی نوروبیون بپردازیم، چند پرسش به ذهن می رسد: کاربرد اصلی نوروبیون چیست و برای درمان چه بیماری هایی استفاده می شود؟ آیا صرفا با تجویز دکتر استفاده می شود یا شخص برای تقویت یا به عنوان مکمل می تواند از آن استفاده کند؟

امروزه استفاده از نوروبیون رواج بسیاری داشته است؛ ابتدا قبل از اینکه به بررسی نوروبیون بپردازیم، چند پرسش به ذهن می رسد: کاربرد اصلی نوروبیون چیست و برای درمان چه بیماری هایی استفاده می شود؟ آیا صرفا با تجویز دکتر استفاده می شود یا شخص برای تقویت یا به عنوان مکمل می تواند از آن استفاده کند؟

آمپول نوروبیون چیست؟

نوروبیون ترکیبی از سه ویتامین گروه ب، شامل ب ۱، ب۶ و ب ۱۲ است که هر یک در فرایند حمایت، ترمیم و بازسازی اعصاب نقش بسیار مهمی ایفا می کنند؛ از این رو می تواند در کاهش سریع‌تر دردها به ویژه دردهای کمر، بهبود سرعت انتقال عصبی، تسریع بازسازی اعصاب آسیب دیده، درمان حمایتی بیماران مبتلا به انواع پلی نوروپاتی‌ها مثل افراد دیابتی، افراد الکلی و در موارد تغییرات تحلیل برنده در ستون فقرات، اثرات سودمندی داشته باشد.

نوروبیون حاوی مقادیر درمانی از هر یک از ترکیبات ویتامینی ب۱، ب۶ و ب۱۲ است (۱۰۰ میلی گرم ویتامین ب۱، ۱۰۰ میلی گرم ویتامین ب۶، ۱۰۰۰ میکروگرم ویتامین ب۱۲)، از این رو توصیه می شود تا با نظر پزشک معالج مصرف شود.

چند نکته مهم

نکته ۱: تزریق نوروبیون باید به صورت داخل عضلانی عمیق انجام شود.

نکته ۲: مصرف‌ همزمان ‌ویتامین‌ ب ۶ با لوودوپا توصیه‌ نمی‌شود، زیرا اثر ضد پارکینسون‌ لوودوپا، حتی‌ با مصرف‌ خوراکی‌ ۵ میلی‌گرم‌ ویتامین‌ ب ۶ معکوس‌ می‌شود.

نکته ۳: بیماری لِبِر، یک اختلال مادرزادی (بیماری ارثی با ویتامین ب ۱۲ در ضعف بینایی چشم‌ها و فقدان دید مرکزی همراه می باشد) است که منع مصرف ب ۱۲ دارد؛

نکته ۴: دوز پیشنهادی، در موارد استفاده به عنوان مکمّل تقویتی، هفته ای ۱ آمپول، با نظر پزشک به صورت تزریق عمیق عضلانی انجام شود.

مقایسه آمپول نوروبیون با مکمل های ب کمپلکس

امروزه با توجه به تولید و عرضه انبوه و متنوع انواع مکمل های غذایی به شکل خوراکی، به ندرت نیاز به تزریق آمپول های ویتامین از جمله آمپول نوروبیون است؛ مگر در موارد خاص که شخص دچار اختلال در جذب ویتامین ها از راه دستگاه گوارش باشد.

ویتامین های ب، به صورت قرص های مجزا و یا به شکل ترکیبی که به آن ب کمپلکس گفته می شود در دوزهای مختلف توسط لابراتوارهای گوناگون تولید می شوند.

آمپول ها حاوی مواد نگهدارنده از قبیل فلزات سمی مانند آلومینیوم و جیوه می باشند که برای بدن مضر است، البته تزریق محدود آمپول نوروبیون و با تجویز پزشک اصولا مشکلی ایجاد نمی کند، اما نباید به شکل مستمر و به عنوان برنامه دائم از آن ها استفاده شود؛ در هر صورت مصرف ویتامین‌های ب به شکل مکمل غذایی (خوراکی) بهتر از شکل تزریقی آن است.

آمپول نوروبیون برای چه افرادی مفید است؟

آمپول نوروبیون برای افرادی که دچار کمبود ویتامین های ب و یا افراد مسن بالای ۵۰ سال که دچار اختلال در جذب ویتامین ب ۱۲ هستند و یا افرادی که دچار کم خونی شدید هستند توصیه می شود؛ همچنین این دارو برای افراد مبتلا به ضعف و خستگی مفرط و یا در دوران نقاهت بعد از جراحی تجویز می شود.

خواص آمپول نوروبیون

ویتامین B1 که به نام تیامین نیز شناخته می شود؛ برای فعال شدن غده آدرنال، سیستم عصبی مرکزی و متابولیزم، مواد غذایی مورد نیاز است؛ این ویتامین به عنوان کوآنزیم به کنترل اشتها و هضم و همچنین جذب مواد غذایی کمک می کند و در تبدیل قند به انرژی به عنوان سوخت نقش مهمی دارد؛ که برای فعالیت های سلول های بدن واجب و ضروری می باشد؛ ویتامین B1 برای افراد بزرگسال نیز به صورت روزانه مورد نیاز است.

تاثیر ویتامین B6 در بدن

ویتامین B6 باعث جذب پروتئین و چربی در بدن شده و ضد تهوع است؛ کمبود ویتامین B6 باعث تورم بدن، ریزش موها و خونریزی می شود و پوست سر شوره می زند؛ اگر این کمبود ادامه پیدا کند باعث کم خونی و از بین رفتن بافت های بدن می گردد.

همچنین کمبود این ویتامین ضعف اعصاب، دشواری در راه رفتن و درد شکم را به وجود می آورد؛ دیدید خانم هایی که دچار حالت استفراغ حاملگی می شوند؟ این افراد بهتر است روزانه بادام زمینی میل کنند چون مقدار ویتامین B6 در آن زیاد است.

مضرات و عوارض جانبی احتمالی آمپول نوروبیون

  • خونریزی معده
  • احساس درد و گرفتگی در ناحیه گلو
  • کهیر
  • آلرژی شدید تهدید کننده
  • خارش پوستی
  • احساس ضعف
  • اضطراب

بسیاری از ورزشکاران از این آمپول برای داشتن انرژی بیشتر داخل باشگاه استفاده می کنند تا خسته نشوند و بتوانند وزنه های سنگین تری بزنند؛ اما اگر از این آمپول استفاده شود و فعالیت نداشته باشید، اثرشان را زیاد نشان نداده و مواد آمپول به سرعت دفع خواهد شد؛ مثلاً ۳۰ درصد این مواد جذب می شود که بستگی به خود شخص دارد.

منبع :

http://behdashtnews.ir

فرزین جباری هیچگونه تائیدی بر تاثیرات مثبت این دارو ها و محصولات ندارد و این مطالب از سایت های خارجی ترجمه شده است. شرکت های سازنده پاسخگوی سوالات ما در مورد دوپینگ تست آن و عوارض بر روی بدن انسان نبوده اند و این مطالب فقط در جهت مطالعه و تحقیق می باشند.

[تعداد: 3   میانگین:  2/5]
به اشتراک بگذارید