آداب غذاخوردن

مقدمه:

جدای رعایت آداب غذاخوردن که همگی به آنها واقفیم ،برخی از آن آداب ، تاثیر زیادی بر سلامت روحی و جسمی ما نیز دارد که اغلب آنها طی تحقیقات دانشمندان تائید هم شده است .

گفتن نام خدا – مصرف مقداری نمک در ابتدا و انتهای غذا (بدلیل هضم بهتر غذا و رفع بوی بد دهان)- آرام غذا خوردن و جویدن کامل غذا (با آرامش و حوصله غذا خوردن موجب ترشح کافی آنزیمهای گوارشی میشود)- ایستاده غذا خوردن و کفش به پا داشتن، سودازاست و موجب غلیظ شدن خون میگردد.- بهتر است هنگام جویدن، غذا را مزه مزه کرده و به اقلام غذائی و آرایش سفره و محیط اطراف دقت نمود . – دست کشیدن از غذا خوردن ، قبل اینکه احساس سیری کنیم (این یک اصل بسیار مهم است که امروزه موجب شده تا بسیاری از محققین به این باور برسند که سلامتی انسان در گرو همین عادت پسندیده است)- خواب بلافاصله بعد از اتمام غذاخوردن، مضر است (موجب غلظت خون میشود- ایجاد بیماریهای گوارشی از قبیل رفلاکس و ..)- غذاهای بسیار سرد و بسیار گرم مضر هستند- مصرف نوشیدنی همراه با یخ ، بسیار مضر است (بوعلی سینا میفرماید: اب یخ خوردن اگر در جوانی اشکالی ایجاد نکند، حتما در سنین بالا ، ضربه خود را به فرد خواهد زد).       دکتر محمد عزیز خانی