معرفی مواد حرارت زا و چربی سوز طبیعی

بهترین راهکار برای کاهش وزن، افزایش سطح فعالیت بدنی همراه با رعایت یک رژیم غذایی تنظیم شده است. در اینجا گیاهانی را معرفی می‌کنیم که حرارت زا و تحت شرایطی چربی سوز هستند:

  • زیره: در درجه سوم گرمی و خشکی قرار دارد و می‌توان عرق آن را به اندازه یک استکان قبل از غذا میل کرد.
  • دارچین: علاوه بر این که حرارت بدن را افزایش می‌دهد، مصرفدم کرده آن به هضم بهتر غذا کمک می‌کند.
  • زنجبیل: آن را می‌توان به شکل مربا، عسل یا دم‌کرده استفاده کرد. زنجبیل بویژه برای مبتلایان به دردهای مفاصل که با خوردن لبنیات دردشان تشدید می‌شود، مناسب است.
  • پیاز: از سردی غذاها می‌کاهد و به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند.
  • سیر: علاوه بر این که سبب افزایش حرارت بدن می‌شود، به کاهش چربی و رقیق کردن خون کمک می‌کند و طبع آن اواخر درجه سوم گرمی و خشکی است.
  • فلفل: این گیاه حرارت بدن را افزایش می‌‌دهد و اضافه کردن آن به غذا سبب تقویت هاضمه می‌شود.
  • آویشن و پونه: دارای اثر گرم‌کنندگی و ضد‌عفونی‌کننده بدن است.
  • زردچوبه: این گیاه نیز گرمی و خشکی زیادی دارد و به عنوان افزایش‌دهنده متابولیسم می‌توان آن را به غذاها اضافه کرد.
  • هل: آن را می‌توان همراه با چای دم کرد و نوشید.

منبع: سلامت نیوز