مگنوم تراست

مگنوم تراست MAGNUM THRUST

مگنوم تراست MAGNUM THRUST یک مکمل تقویت کننده تولید تستسترون در بدن است. این مکمل به مردان کم می کند تا مکانیزم های تولید هورمون تستسترون در بدن خود را بهبود بخشند.
ویژگی هایی که برای این مکمل ذکر شده است شامل:
• افزایش سطح تستسترون
• کاهش ذخایر چربی
• افزایش قدرت عضلات
• افزایش توده عضلانی بدن

ترکیبات
مگنوم تراست حاوی 4 ترکیب اصلی و اختصاصی است که همگی برای تقویت تولید تستسترون و خنثی کردن استروژن اضافی طراحی شده اند. مواد تشکیل دهنده متنوع و بسیار زیادی در این ترکیب ها به چشم می خورد اما کارکرد و سودمندی بیشتر آنها برای بالا بردن تولید تستسترون، افزایش کارایی تستسترون در بدن، کاهش تولید استروژن، افزایش توان و میل جنسی و در نهایت تاثیر قوی عضله سازی است. از آنجایی که این ترکیب ها اختصاصی هستند مقدار هر یک از مواد اولیه در هر ترکیب مشخص نیست.

ترکیب مدولاسیون استرو ( 1470 میلی گرم)

ترکیب مدولاسیون استرو در مگنوم تراست خود شامل ترکیبات و مواد زیر است: M-OXO، عصاره ریشه تونگکات الی، عصاره ساقه جو دوسر، ریشه تک ظرفیتی ال کارنیتین اچ سی ال، نارینژنین، کوآرستین و هسپریتین کمپلکس.
M-OXO یک ترکیب شیمیایی پیچیده است. این ماده، عنصر اصلی فعال در یک گیاه دارویی مشهور در طب آیورودا بنام کولئوس فورسکولین است. در حقیقت نشان داده شده که این ترکیب سطح تستسترون در بدن مردان را بالا می برئ و بنابراین به سرعت راه خود را در میان بسیاری از مکمل های تقویت کننده تستسترون باز کرده است. محققان حدس می زنند که فورسکولین این کار را از طریق شبیه سازی عملکرد هورمون ال اچ و افزایش سطح برخی از هورمون های درون سلولی انجام می دهد.

تونگکات الی
ریشه تونگکات الی که همچنین به اسم لانگ جک نیز شناخته می شود، در واقع از گیاه یوریکوما لانگیفولیا استخراج می شود. این گیاه بطور سنتی برای تقویت قوای جنسی و تقویت باروری استفاده می شده است. عملکرد این گیاه از طریق تاثیر ضد استروژنی که در بدن دارد حاصل می شود که همچنین می تواند باعث افزایش تولید اسپرم شود.
اما مهم تر از همه ی اینها تاثیری است که عصاره ریشه تونگکات الی در عضله سازی و افزایش قدرت عضلات دارد. در یک مطالعه عملی که در مورد این گیاه انجام گرفته است محققان بر روی دو گروه متشکل از 14 مرد که تمرین های مختلف بدنسازی انجام می دادند در یک دوره 5 هفته ای آزمایش هایی را به انجام رساندند. به یک گروه از مردان مقدار 100 میلی گرم در روز عصاره تونگکات الی و به گروه دیگر دارونما داده شد. گروهی که از عصاره تونگکات الی استفاده کرده بودند شاهد افزایش بسیار بیشتری در حجم توده عضلانی و همچنین قدرت عضلات خود، نسبت به گروهی بودند که دارونما دریافت کردند.

خلاصه ای از نتایج این مطالعه به شرح زیر است:

• افزایش در توده عضلانی فاقد چربی بدن از 52.26 کیلوگرم به 54.39 کیلوگرم (یعنی افزایش 4 درصدی، در حالیکه در گروه مقابل که از دارونام استفاده می کردند تغییری مشاهده نشد)
• مقدار چربی بدنی بطور چشمگیری کاهش پیده کرد و از 31.3 به 28.44 کیلوگرم رسی (یعنی کاهش 9.1 درصدی!)
• توانایی جابجایی حداکثر وزنه به میزان یک تکراربا 6.7 درصد افزایش مواجه شده و از 73.71 به 78.71 کیلوگرم رسی، درحالیکه در گروه مقابل تنها 2.77 درصد افزایش داشت.
بهترین عملکرد تقویت و افزایش تستسترون تونگکات الی در مردان با کمبود تولید تستسترون مشاهده شده است و در واقع مکانیزم این گیاه در بالا بردن سطح تستسترون در مردان سالم هنوز کاملا شناخته شده نیست اما نکته مهم و حائز اهمیت برای مصرف کنندگان تاثیر چشمگیری است که در افزایش حجم توده عضلانی و کاهش ذخایر چربی دارد، که دقیقا هدف تولید کنندگان مگنوم تراست نیز همین تاثیر بوده است.

آلکار
اسیتیل ال کارنیتین (آلکار) یک فرم استیل دار شده از آمینو اسید ال کارتینین است. آلکار از طریق مکانیزم های متفاوتی نسبت به فرم های دیگر ال کارنیتین در بدن جذب و استفاده می شود.علاوه بر این نشان داده شده است گه الکار می تواند در چربی سوزی موثر باشد ولی مهمتر از آن آلکار می تواند از افت سطح تستسترون در افرادی که از استرس رنج می برند نیز جلوگیری کند. اسیتیل ال کارنیتین بدون شک یک ترکیب بسیار با ارزش است. این ماده در دوز های بالاتر تاثیر مثبتی بر روی تمرکز و مهارت های شناختی دارد، اما مهم ترین تاثیرش که در اینجا مورد بحث است یعنی جلوگیری از افت سطح تستسترون در مردان را نمی توان نادیده گرفت.

نارینژنین و هسپریدین
نارینژنین و هسپریدین فلاونوئیدهایی هستند که از پوست گیاهان از خانواده مرکبات استخراج می شوند. هردو این ترکیب ها تاثیر منحصر بفرد دوگانه ای بر روی هورمون استروزن دارند. دوز کم از این ترکیب ها تاثیر تقویت ککنده ای بر روی استروژن دارد اما در کمال تعجب دوز بالای آنها تاثیر قوی ضد استروژن دارد. با توجه به اینکه در طول سال ها بازخورد های مثبتی از سوی مصرف کنندگان این ترکیب ها مشاهده شده است، وجود آن در مگنوم تراست می تواند اثر ضد استروژن این مکمل را توجیه کند.

کوارستین
کوارستین که بطور ویژه در خانواده پیاز و انگور وجود دارد یکی از مورد مطالعه قرار گرفته ترین بیوفلاونوئید های موجود است. علاوه بر اینکه مانند نارینژنین و هسپریدین از شدت فعالیت استروژن در بدن کم می کند، همچنین می تواند از آسیب بیضه ها جلوگیری کند که در نتیجه آن مانع از کاهش سطح تستسترون در بدن می شود.

ترکیب تستسترون آگمنتینگ پرولانگ (1410 میلی گرم)
تاثیر این ترکیب بر روی نقش بلند مدت تستسترون در بدن است. ترکیب تی آگمنتینگ در مگنوم تراست شامل: ویتامین ب6، ماکا ارگانیک، کالتروپ و عصاره موسلی است.

ماکا
ماکا یک سبزی از خانواده بروکلی است که سابقه طولانی در استفاده بعنوان داروی تقویت قوای جنسی دارد. ماکا از بزرگ شدن پروستات جلوگیری کرده و از افزایش تجمع زینک در پروستات جلوگیری می کند. این عمل بر روی تبدیل تستسترون به دی هیدرو تستسترون یا دی اچ تی تاثیرگذار است.در نهایت ماکا می تواند تولید اسپرم در بیضه ها را افزایش دهد که همین عمل می تواند در باروری موثر باشد.

پانکچر واین یا کالتروپ

این ماده بطور سنتی در طب آیورودا برای بهبود قوای جنسی و افزایش میل جنسی بکار برده می شود. مشخص شده است که این ترکیب فعالیت گیرنده های آندروژن در مغز را تقویت کرده و همین عامل می تواند به افزایش توانایی های و قابلیت های جنسی فرد مرتبط باشد.

موسلی
موسلی (کلروفیتوم بوریویلیانوم) یک گیاه دارویی دیگر است که ریشه در طب سنتی هندی دارد. از این گیاه اغلب به عنوان یک آداپاتوژن و تقویت کننده قوای جنسی یاد می شود. مانند بسیاری از گیاهان دارویی موجود در ترکیب مگنوم تراست، موسلی نیز تولید اسپرم و در نتیجه باروری را افزایش داده و همچنین کیفیت و مدت زمان نعوظ را افزایش می دهد.

ترکیب بهینه ساز تستسترون (700 میلی گرم)
ترکیب بهینه ساز تستسترون در مگنوم تراست شامل: عصاره موریا پواما، عصاره برگ گزنه، عصاره بذر کتان صحرائی، و شنبلیله است.

موریا پوما
موریا پوما اغلب در برزیل و برای تقویت اعصاب و همچنین تقویت قوای جنسی بکار برده می شود. اگرچه تحقیقات بر روی این ماده اندک است، اما یک مطالعه بر روی افرادی که به اختلال در نعوظ مبتلا بودند نشان داد که موریا پوما در عرض دوهفته توانست کارکرد و کیفیت نعوظ در این افراد را بهبود ببخشد.

برگ گزنه

در برگ گزنه ماده فعالی وجود دارد که می تواند از پیوند هورمرون جنسی با گلوبولین جلوگیری کند و در نتیجه مانع از مصرف و هدر رفتن تستسترون با ارزش درون بدن شود. بنابراین این ترکیب بطور مستقیم در افزایش سطح تستسترون نقش ندارد اما بطور غیر مستقیم با جلوگیری از جذب آن توسط SHBG در بالا بردن سطح تستسترون نقش دارد. این ماده همچنین می تواند در نقش یک کاهنده دیاستاز ظاهر شود که از تبدیل تستسترون به دی اچ تی جلوگیری می کند. این عملکرد مشابه نقش شنبلیله است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

عصاره بذر کتان صحرائی
عصاره بذر کتان صحرائی از گیاهی بومی در ژاپن و چین استخراج می شود. این گیاه به حفاظت از دیواره اسپرم ها کمک می کند، و در سلامت آنها و اینکه سالم و بی عیب و نقص باشند نیز موثر است.

شنبلیله

شنبلیله یکی دیگر از گیاهانی است که نشان داده شده در تقویت میل جنسی مردان موثر است. علاوه بر این مشخص شده است که این گیاه از تبدیل تستسترون به دی اچ تی جلوگیری می کند.(شبیه به عملکرد برگ گزنه)

عوامل پیشرانه آنابولیک (500 میلی گرم)
آخرین ترکیب موجود در تراست، مخلوطی از عوامل پیشراننده آنابولیک هستند که شامل: بتا استیسترون، 20-هیدروکسی اسدیسون، 5-متیل-7هیدروکسی-ایزوفلاون-اتیل کربونات استر، و ایپریفلاون است.
این ترکیب ها از نظر ساختاری مشابه آندروژن ها هستند و معمولا به عنوان فاکتور های رشد در گیاهان و جانوران استفاده می شوند. نتایج یک مطالعه در این مورد نشان می دهد که این ترکیب ها می توانند تاثیری مشابه تستسترون در بدن انسان داشته باشند. بنابراین اگرچه مستقیما در افزایش سطح تستسترون نقش ندارند اما بدن می تواند به همان شکلی که به تستسترون واکنش نشان می دهد به آن ها نیز واکنش دهد و بنابراین تاثیر مشابهی خواهند گذاشت.

نحوه استفاده به ادعای شرکت سازنده:
روزهای تمرین: 4 کپسول 15 دقیقه پیش از تمرین و 4 کپسول 30 دقیقه پیش از رفتن به رختخواب مصرف کنید.
روزهای غیر تمرینی: 4 کپسول در صبح و 4 کپسول 30 دقیقه پیش از رفتن به رختخواب مصرف کنید.
مگنوم تراست باید بر روی معده خالی مصرف شود، اما بهرحال ترکیب های قوی که در مگنوم تراست استفاده شده ممکن است در صورت خالی بودن معده باعث ناراحتی معده شما شود، در این حالت چنانچه با مشکلات گوارشی مواجه شدید می توانید مگنوم تراست را به همراه یک وعده غذایی میل کنید، اما در ابتدا با معده خالی مصرف کنید.

منبع : ترجمه از :
https://www.healthline.com

 

فرزین جباری هیچگونه تائیدی بر تاثیرات مثبت این دارو ها و محصولات ندارد و این مطالب از سایت های خارجی ترجمه شده است. شرکت های سازنده پاسخگوی سوالات ما در مورد دوپینگ تست آن و عوارض بر روی بدن انسان نبوده اند و این مطالب فقط در جهت مطالعه و تحقیق می باشند.

[تعداد: 1   میانگین:  5/5]
به اشتراک بگذارید