فسفاتیدیک اسید

مدیاتور فسفاتیدیک اسید (PA) چیست؟

مفاهیم سنتز یا ساخت پروتئین در عضلات (MPS) و شکست پروتئین در عضلات (MPB) به خوبی در بین ورزشکاران علاقه مند شناخته شده هستند. در واقع تاثیر متقابل این دو پدیده بر روی یکدیگر است که تعیین می کند آیا ماهیچه ها در حال ساخته شدن هستند یا تحلیل رفتن.
به تازگی کشف شده است که مصرف خوراکی فسفاتیدیک اسید (PA) زمانی که با فشار و تنش فیزیکی بر روی عضلات همراه شود و همزمان پروتئین کافی از طریق رژیم غذایی به بدن برسد، می تواند بطور چشمگیری مسیر سیگنال دهی (mTOR) یا هدف راپاماسین پستانداران را فعال کند.
mTOR ساخت و سنتز پروتئین را کنترل می کند، در واقع می تواند پروتئینی که ما از طریق غذا مصرف می کنیم را به عضله تبدیل کند. این عمل همان MPS یا ساخت پروتئین در عضلات است. یافته ها و شواهد علمی جدید نشان می دهد که فسفاتیدیک اسید حتی می تواند MPB یا تحلیل و شکست پروتئین در عضلات را نیز کاهش دهد.
مدیاتور  فسفاتیدیک اسید (PA) یک ترکیب ثبت شده و منحصر بفرد است. در یکی از مطالعات دانشگاهی که بر روی مدیاتور فسفاتیدیک اسید انجام گرفته، تاثیر مصرف این مکمل بر روی افرادی که تمرین با وزنه انجام می دادند و همینطور پروتئین کافی نیز مصرف می کردند برسی شده است. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که افزایش حجم توده عضلات دو برابر شده، قدرت عضلات افزایش پیدا کرده، و بدن شرکت کننده ها دو برابر مقدار بیشتری از بافت های چربی خود را از دست داده است.
کلید علمی کارکرد و تاثیر فسفاتیدیک اسید به علامت دهی مکانیسمی که بنام mTOR شناخته می شود مرتبط است. دانشمندان معتقدند که فعال شدن این مکانیسم برای رشد فیزیکی و افزایش حجم و در نتیجه افزایش قدرت و استقامت ماهیچه های اسکلتی ضروری است. در بسیاری از مطالعات انجام گرفته که در مجلات علمی چاپ شده اند نشان داده شده است که  فسفاتیدیک اسید به عنوان یک پیام رسان لیپید، نقشی بسیار حیاتی در فعال سازی مکانیکی mTOR و سیگنال دهی آن بازی می کند، بنابراین mTOR در حال حاضر کلید اصلی مطالعات در این زمینه است.
تا به امروز تحقیقات گسترده ای برای تایید تاثیرگذاری و سلامت مکمل مدیاتور فسفاتیدیک اسید انجام گرفته است. علاوه بر این فسفاتیدیک اسید بطور طبیعی در مقادیر بسیار کم در بعضی مواد غذایی وجود دارد، همچنین به عنوان یک مکمل غذایی مجاز شناخته شده است و در دسته مواد ممنوعه برای مصرف قرار ندارد.
به تازگی دو مطالعه بر روی مصرف مدیاتور فسفاتیدیک اسید ، در ترکیب با انجام تمرین های قدرتی بر روی تعدادی از ورزشکاران جوان انجام گرفته و نتایج آن در مجلات علمی به چاپ رسیده است. در این مطالعات نشان داده شده است که مصرف مدیاتور فسفاتیدیک اسید می تواند سودمندی ها و تاثیرات مثبتی بر روی بهبود قدرت و استقامت و همینطور افزایش حجم و تراکم عضلات داشته باشد.
در مطالعه اول نشان داده شد ورزشکارانی که از مدیاتور فسفاتیدیک اسید به صورت خوراکی استفاده کرده بودند شاهد افزایش 12.7 درصدی در توان خود در جابجایی وزنه ها و افزایش 2.6 درصدی در حجم توده عضلانی بودند، این در حالی است گروهی که از دارونما استفاده کرده بودند افزایش 9.3 درصدی در توان کلی برای جابجایی وزنه ها و تغییر 0.1 درصدی در حجم توده عضلانی خود را مشاهده کردند.
مطالعه دوم بر روی ورزشکارانی که با وزنه کار می کردند انجام گرفت. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که گروهی که از مدیاتور فسفاتیدیک اسید خوراکی استفاده کردند نسبت به گروهی که از دارونما استفاده می کردند شاهد افزایش حجم توده عضلات دو برابری، افزایش چشمگیر قدرت عضلات، و از دست دادن دو برابر مقدار بیشتری از بافت های چربی خود بودند.

منبع : ترجمه از
http://www.phosphatidicacid.com/

 

فرزین جباری هیچگونه تائیدی بر تاثیرات مثبت این دارو ها و محصولات ندارد و این مطالب از سایت های خارجی ترجمه شده است. شرکت های سازنده پاسخگوی سوالات ما در مورد دوپینگ تست آن و عوارض بر روی بدن انسان نبوده اند و این مطالب فقط در جهت مطالعه و تحقیق می باشند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید