زغال اخته و خواص بسیار آن برای بدن، از جمله لاغری!

زغال اخته از دو طریق در کاهش وزن موثر است :1-دفع سموم و چربی های موجود در بافت های بدن که عامل احتباس و آب و التهاب است، 2-جلوگیری از انباشتگی چربی، به دلیل اینکه انسولین را تنظیم می کند. در پژوهشهای محققان آمریکایی مشخص شده است که زغال اخته موجب کاهش چربی در ناحیه ی شکم می شود. بر اساس این تحقیقات، زغال اخته چربی های شکمی را کاهش می دهد، کلسترول خون را پایین می آورد و به این طریق از ابتلا به بیماری های قلبی جلو گیری می کند. زغال اخته دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی است که متابولیسم گلوکزو کلسترول خون را بهبود می بخشد و در پیشگیری از دیابت نیز موثر است. آنتوسیانین موجود در زغال اخته، رنگدانه ای از گروه فلاونوئیدهاست که موجب قرمزی رنگ این میوه می شود.

خلاصه ای از تحقیق دانشمندان آمریکایی در این باره به شرح زیر است:

به رژیم موشهایی که چاق بودند، پودر زغال اخته اضافه کردند. نتایج آزمایش پس از 90 روز مصرف زغال اخته نشان داد که چربی شکمی، کلسترول و حساسیت به انسولین نیز در این حیوانات، کاهش قابل ملاحظه ای یافته است.

همچنین در این پست به نکات جالب توجه دیگری در مورد زغال اخته می پردازیم :

زغال اخته دارای مقادیر زیادی : آهن، کلسیم، اسید فولیک، ویتامینهای B2, C,B1, E است. طبع آن سرد و خشک است. دارای تانن، اسیدهای آلی، کاروتنوئید و آنتی اکسیدان ملاتونین می باشد. ضد باکتری است، مثلا از عفونتهای باکتریایی گرم منفی جلوگیری می کند مانند : E.col. از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند بدون آنکه به سلولهای سالم ضرر بزند. برای افرادی که مبتلا به سنگ کلیه و مثانه هستند مفید است زیرا ادرار را اسیدی می کند البته کسانی که مبتلا به سنگهای اگزالاتی هستند، نباید زیاد از زخال اخته استفاده کنند. به دلیل وجود ملاتونین در این ماده، ساعت بدن تنظیم و خواب، راحت و عمیق می شود. پوست زغال اخته در رفع اسهال و تب موثر است و میوه ی آن اثر قابض دارد. دانشمندی به نام H.Leclerc نشان داده است که این ماده، در درمان مالاریا مفید است. این میوه، موجب پیشگیری و درمان عفونت مجاری ادراری می شود. ابو علی سینا، آب زغال اخته را برای شستشوی زخمهای جلدی و گردش را برای بستن زخمها به کار می برده است. این ماده ضد عطش است و با گرمازدگی مقابله می کند. این میوه باز کننده ی عروق است و با عفونتهای ویروسی روده مقابله می کند. زغال اخته موجب کارایی بهتر و سریعتر مغز می شود و فرآیند پیری را به تعویق می اندازد. این میوده فشار خون را کاهش می دهد، آب آن برای قرقره و شستشوی دهان بسیار مفید است و تورم و برفک را نیز از بین می برد.

میزان مصرف زغال اخته می تواند نصف فنجان در روز به تنهایی یا با میوه هایی دیگر یا همراه ماست باشد. به خاطر داشته باشید که استفاده زیادی از حد این میوه می تواند برای بدن مضر باشد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید