آناناس ضد سرطان قوی کننده سیستم ایمنی بدن

با خواص آناناس آشنا شوید!

در حالی که روز به روز تعداد میوه‌هایی که خاصیت ضد سرطانی دارند، افزایش می‌یابد، دانشمندان آناناس را نیز جزء میوه‌های ضد سرطان طبقه‌بندی کرده‌اند. این در حالی است که تاثیر این میوه در مورد افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن از دیرباز شناخته شده بود و پزشکان همواره توصیه می‌کنند که بیماران پس از عمل‌های جراحی یا دچار شدن به بیماری‌های عفونی آناناس مصرف کنند. آنزیم بروملین موجود در آناناس به طور معجزه آسایی موجب تسریع ترمیم زخم و جراحات و حتی کبودی پوست می‌شود. دانشمندان معتقدند که این ترکیب خاصیت آنزیمی داشته و موجب افزایش جریان خون در ناحیه مجروح می‌گردد؛ به علاوه از تجمع خون در یک ناحیه که سیاهی و کبودی را به همراه دارد جلوگیری می‌کند.محققان ۱۶۰ زنی که موقع زایمان به روش اپی‌زیوتومی شدند را مورد بررسی قرار دادند. این خانم‌ها به مدت ۳ روز بعد از زایمان و هر روز ۴ مرتبه به میزان ۴۰ میلی‌گرم بروملین دریافت کردند. محققان مشاهده کردند که درد، تورم و التهاب در این خانم‌ها به میزان ۹۰ درصد کاهش یافته است. محققان معتقدند که این آنزیم بعد از جراحی دندان، بینی، پا و یا جراحی آب مروارید هم موثر است.

 آب آناناس سرشار از آنتی‌ اکسیدان ها از جمله ویتامین C می باشد. آنتی ‌اکسیدان‌ ها با از بین بردن رادیکال ‌های آزاد از بدن در برابر سرطان محافظت می ‌کنند. رادیکال ‌های آزاد به طور مداوم در حال حمله به سلول ‌ها و تلاش برای تخریب بافت سلولی می باشند. حمله رادیکال‌ های آزاد به سلول‌ های بدن باعث تخریب بیرونی سلول‌ ها یا حتی تخریب DNAA داخل سلول می ‌شود که همین امر علت اصلی بسیاری از سرطان ‌ها است. با مصرف آب آناناس در واقع آنتی ‌اکسیدان بیشتری را وارد بدن خود کرده و از بروز برخی انواع سرطان جلوگیری می‌ کنید. از سوی دیگر، به عقیده متخصصان مصرف آناناس و دریافت آنزیم بروملین می‌تواند یک درمان مکمل برای مقابله با سرطان باشد. نتایج بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که بروملین می‌تواند از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری کند. نتایج پژوهش های محققان آمریکایی نشان می‌دهد این ترکیب گیاهی به بدن کمک می‌کند تا با شناسایی سلول‌های سرطانی با آنها مقابله کند. در واقع آنزیم بروملین به سیستم ایمنی بدن قدرت کافی برای مقابله با سرطان را می‌بخشد. این خاصیت آناناس به ویژه در مورد سرطان سینه، ریه، روده بزرگ، تخمدان و سرطان پوست به اثبات رسیده است.

آثار دیگر آنزیم بروملین آناناس در بدن : 

فابرین نام نوعی پروتئین ارگانیک است که باعث انعقاد خون می‌شود. وجود این ترکیبات در خون مانع از گردش خون شده و در نتیجه امکان دارد باعث ایجاد لخته‌های خونی شود؛ اما آنزیم بروملین موجود در آناناس قادر است که این پروتئین را حل کرده و جریان خون را روان سازد. در این صورت است که خون به‌خوبی به تمام ارگان‌های بدن می‌رسد، فعالیت قلب کنترل می‌شود، رگ‌های خونی باز شده و از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری می‌شود. به عقیده‌ی محققان تأثیر این ترکیب با اثرات آسپرین قابل مقایسه است. البته منظورمان این نیست که داروی آسپرین خود را کنار گذاشته و آناناس را جایگزین کنید. شما می‌توانید از این میوه برای ارتقای سلامت قلب خود استفاده کنید.

اگر در هضم غذا مشکل دارید یا دچار گاز معده و غیره هستید لازم است که به تغذیه‌تان اهمیت ویژه‌ای بدهید. اگر تغذیه‌ی متعادلی دارید ولی از این مشکلات رنج می برید، احتمالاً بدنتان به میزان کافی آنزیم‌های گوارشی ترشح نمی‌کند. آنزیم بروملین باعث تقویت عملکرد دستگاه گوارش شده و به بدن کمک می‌کند تا به‌خوبی مواد غذایی تجزیه‌ شده و جذب شود.برای مثال با مصرف آب آناناس روند تجزیه و گوارش برخی پروتئین‌ ها مانند پروتئین‌ های موجود در گوشت قرمز که به کندی تجزیه شده و در فرآیند هضم غذا مشکلاتی ایجاد می ‌کنند، تسریع می‌ شود. هنگامی که آب آناناس می ‌خورید، اگر کمی زردچوبه به آن بزنید کمک زیادی به هضم غذا می ‌کند.

آناناس قادر است که تأثیر داروهای ضد آرتریت را افزایش دهد. البته توصیه می‌کنیم که نظر پزشکتان را در این خصوص جویا شوید. بروملین هم خانواده‌ی داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی است که معمولاً برای بیماران مبتلا به آرتریت تجویز می‌شوند. البته بیشترین تجمع بروملین در ساقه آناناس است و نه در میوه آن. شما می‌توانید بروملین را به‌صورت کپسول‌هایی که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند مصرف کنید. مصرف این داروها نیز (با مشورت پزشک) می‌توانند به تسکین دردهای آرتریت کمک کنند.

بروملین موجود در آناناس قادر است که ترشحات بینی، سینوزیت یا برونشیت را روان کرده و باعث دفع آن‌ها شود. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که به مدت ۶ روز بروملین دریافت کرده‌اند ۸۳ درصد راحت تر توانسته‌اند از شر التهاب‌های مجاری تنفسی خلاص شوند. این آنزیم عکس ‌العمل سیستم ایمنی را کاهش داده در نتیجه از میزان التهابات می ‌کاهد. این ماده برای مقابله با آسیب ‌دیدگی ‌ها و ورم مفاصل بسیار مفید است. اگر شما مبتلا به بیماری ورم مفاصل هستید، پس باید آب آناناس را یکی از نوشیدنی ‌های محبوب خود کنید. آب آناناس یک داروی ضد التهاب طبیعی است. شاید بهترین مزیتش این است که عوارض جانبی نامطلوب که داروهای ضد التهاب دارد را ندارد. برای چند برابر کردن خاصیت این آنزیم توصیه می‌شود که از میوه‌ی آناناس و با شکم خالی استفاده کنید. اگر زمانی که از خواب بیدار می‌شوید و احساس سنگینی و تورم در پاها و احتباس آب می‌کنید می‌توانید چند برش آناناس یا آب آناناس طبیعی میل کنید. خواهید دید که بعد از مدتی احساس بهتری خواهید داشت.

گفتنی است آناناس حاوی کربوهیدرات ، پروتئین ، چربی و آب است . همچنین کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم و منگنز از دیگر املاح و مواد معدنی تشکیل دهنده آناناس به شمار می‌آیند. آناناس منبع غنی از ویتامین C بوده و حاوی ویتامین A و B1 و B2 است.

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید