فرزین جباری

فرزین جباری:از این پس،برای مسابقات پرورش اندام شاگرد نمی فرستم!!

مورخ : ششم شهریور 1392 : فرزین جباری :از این پس ، برای مسابقات پرورش اندام شاگرد نمی فرستم !!

در پی اتفاقاتی که اخیرا در مسابقات پرورش اندام افتاده ،هم از نظر نحوه اماده کردن ورزشکاران توسط مربیان و هم از نظر مدیریت مسابقات در وزن کشی ها و داوریها ، جباری تصمیم جدیدی اتخاذ کرد و ورزشکارانی که قصد  شرکت در مسابقات پرورش اندام را دارند ، نمی پذیرد. ایشان اعلام کرد ورزشکاران را ممکن است تا دو ماه قبل مسابقه راهنمائی کند ولی برای دو ماه اخر باید به سراغ مربیان دیگر بروند .

جباری در ادامه افزود تحقیقاتی در مورد شاگردان بعضی از مربیان داشتم که موجب تعجب من شد، داروها  و مکملها با مقدار خیلی زیاد با ریسک بالا به ورزشکاران تجویز شده که این مقدار مصرف، با استانداردهای علم پزشکی بسیار فاصله دارد و همین موضوع موجب شده که برخی از مربیان قبل از اینکه برای مسابقات شاگرد بپذیرند ، از انها استشهاد محضری دریافت کنند که مربی ، مسئول مصرف و ایجاد عوارض داروها نیست. بدین شکل ، علم تمرین و علم تغذیه نقش کمتری در پیشرفت ورزشکار بازی میکند و مربیانی که برای پیشرفت شاگردانشان به علوم جدید و تکنیکهای برتر در مورد غذا و تمرین دلبسته اند ، جائی باقی نمی ماند.

فرزین در مورد مصرف داروهای جدید پپتیدی نیز هشدار داد و مصرف بی رویه انها را ریسکی جدی خواند و گفت: علاوه بر اینکه در اکثر سایتها و مقالات ، عوارضی از مصرف این دسته از داروها گزارش نشده ولی ممکن است در آینده مشکلات بخصوص و ناشناخته ای گریبانگیر مصرف کننده ها شود .

جباری در مورد شاگردان کشتی گیر خود افزود: مصرف داروها و مکملها در رشته های دیگر دیده می شود ولی هنوز مثل ورزشکاران پرورش اندام به اوج خود نرسیده و هم اکنون هستند ورزشکارانی که بدون مصرف داروهای ممنوعه کشتی میگیرند و موفق هستند .

در رشته های دیگر به جز پرورش اندام ، فعلا جایگاه علم تمرین و علم تغذیه ، محفوظ و حائز اهمیت است .

فرزین همچنین اضافه کرد: از آن جایی که در گذشته عاقبت ورزشکارانی که با من به مسابقه می آمدند و همه این مسئله را میدانستند، عدم موفقیت بود، لذا تصمیم گرفتم ورزشکاران با نام من به مسابقات نیایند و نامشان را در لیست تیمها و مربیان دیگر قرار دهند و این مسئله بین من و شاگرد بشکل یک راز باقی ماند،  ولی از این پس با اتخاذ این تصمیم، مایلم تا لیست تمام ورزشکاران حرفه ای که تا کنون از من برنامه گرفته اند را با تعداد برنامه هایشان، فاش کنم تا مردم عزیزمان بدانند بدون تکیه به داروهای خطرناک میشود ورزشکاران مطرح در مسابقات داخلی و خارجی فرستاد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید