آنتی بادی درمان HIV ایدز

تغییر آنتی بادی و نابودی ویروس HIV ایدز

محققان موفق به تولید نوعی آنتی‌بادی شده‌اند که به ۹۹ درصد از بخش‌های اصلی ویروس اچ آی وی حمله می‌کند و با این کار، راهی برای درمان بیماری ایدز پیش روی مبتلایان گذاشته می‌شود.
ساینس دیلی نوشت: به دلیل قابلیت جهش و تغییر شکل ویروس، درمان آن با مشکلات زیادی مواجه است. در صورت ابتلا به اچ آی وی، بدن انسان توسط اشکال مختلف ویروس احاطه می‌شود.
محققان موسسه ملی بهداشت آمریکا و یک شرکت داروسازی، موفق به تولید یک آنتی بادی شده‌اند که به سه قسمت اصلی ویروس حمله می‌کند. این کار سبب می‌شود و مقاومت ویروس در برابر آنتی بازی بسیار دشوار شود. محققان این آنتی بادی مهندسی‌شده را یک پیشرفت علمی فوق‌العاده می دانند و معتقدند کاربردهایی فراتر از حد تصور خواهد داشت. آزمایش‌های اولیه این آنتی بادی روی میمون انجام شده و آزمایش‌های انسانی در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز خواهد شد. از زمان تشخیص اولین مورد ابتلا به ایدز، تاکنون حدود ۷۸ میلیون نفر به این عارضه مبتلا شده اند و ۳۵ میلیون نفر بر اثر ایدز و بیماری های مرتبط با آن جان خود را از دست داده اند. ویروس اچ آی وی نوعی ویروس نقص ایمنی است که سبب عفونت سلول های سیستم ایمنی و اختلال در عملکرد آنان می شود. با پیشرفت عفونت، سیستم ایمنی ضعیف تر می شود و در نهایت به سندرم نقص ایمنی پیشرفته (AIDS) منجر می شود. ۱۰ تا ۱۵ سال طول می کشد تا فرد آلوده به ویروس اچ آی وی به ایدز مبتلا شود. هیچ درمانی برای این بیماری کشنده وجود ندارد و داروهای ضد ویروسی فقط قادرند روند سرعت بیماری را کند کنند. نتایج این مطالعه در نشریه Science منتشر شده است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید