آب یونیزه قلیایی و تاثیر آن در درمان بیماری دیابت

آب یونیزه قلیایی و تاثیر آن در درمان بیماری دیابت

انستیتو تحقیقات پزشکی دانشگاهHansuh ، از 15 بیمار مبتلا به بیماری دیابت، برای مطالعات بالینی دعوت  کرد به تحقیقی ملحق شوند. متخصصان، بیماران را به دو گروه مختلف دسته بندی کردند: در گروه اول بیماران درمان با انسولین کاملا قطع شد و به جای آن از آب یونیزه قلیایی استفاده کردند. گروه دیگر به درمان خود با انسولین مانند قبل ادامه دادند. سطوح گلوکر خون در هر دو گروه کاهش یافت، سطوح گلوکز خون در گروهی که آب یونیزه قلیایی استفاده می‌کردند، ثابت شد اما گروهی که تحت درمان با انسولین بودند، سطوح گلوکز خون متغیری داشتند.

آب قلیایی چیست؟  آب قلیایی معمولا به نام آب یونیزه شده معروف است که سطح pH آن از 7 بیشتر است. آب قلیایی فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد که در زیر به برخی از این فواید اشاره می شود.

ژانویه2004: مقایسه سطوح گلوکز قبل و بعد از اجرای آزمایش: (بیماران روزانه 5 لیتر آب قلیایی یونیزه می‌نوشیدند)

کاهش قابل‌ملاحظه سطح گلوکز در بیمارانی که از آب یونیزه قلیایی استفاده می‌کردند:

برای مثال تعدادی از افراد به‌صورت زیر بودند:

1- بیمارLee  14‌ ساله‌:

سطح گلوکز خون 250، بعد از نوشیدن آب یونیزه قلیایی شده در 36‌روز، سطح گلوکز خون: 204

2- بیمارHwang 17ساله سطح گلوکز خون‌:

254، بعد از نوشیدن آب یونیزه قلیایی شده در 36‌روز، سطح گلوکز خون 144

3- بیمارLee29‌ساله، سطح گلوکز‌324:

بعد از نوشیدن آب یونیزه قلیایی شده در 36‌روز، سطح گلوکز خون: 210

4- بیمارLee3 20  ساله:

سطح گلوکز خون‌400، بعد از نوشیدن آب یونیزه قلیایی شده در 36‌روز، سطح گلوکز خون: 168

آزمایشات نشان دادند که آب قلیایی موثرتر از انسولین بوده است.

روفسورKuwata پزشک ژاپنی:
من بیماران دیابتی زیادی را دیده‌ام که در کنار درمان با دارو، آنها را متقاعد کردم که آب قلیایی بنوشند. بعد از نوشیدن آب قلیایی به مدت یک ماه، 15‌بیمار دیابتی انتخاب و برای آزمایشات و مطالعات بیشتر به دانشگاهTokoy فرستاده شدند.

در آغاز، بیماران دیابتی که مشکلات جدی داشتند مقداری نگران بودند، اما وقتی مدتی این آب را نوشیدند، قند خون و ادرار آنها به نسبت 300mglc  به 2   mgdcرسید. این بیماران 5 تا بیمار در روز تست قند‌خون می‌دادند. نتایج نشان داد که یک ساعت‌ونیم بعد از غذا نسبت قندخون و ادرار آنها به Loogidc به   Orgidcرسید و قند موجود در ادرار کاملا ناپدید شد.

مقایسه بین انسولین و آب قلیایی شده
با‌توجه به اینکه جذب قند‌خون همیشه از طریق گیرنده‌های آن در سلول‌های بدن به‌ویژه در سلول‌های بافت بدن صورت می‌گیرد، در این بیماری عدم فعالیت مفید رسپتورها (‌گیرنده‌ها‌) در محیط اسیدی به اثبات رسیده است، آب قلیایی شده، قادر است محیط قلیایی را برای گیرنده‌های قندخون در تمام بدن ایجاد کند تا با جذب گلوکز توسط گیرنده‌های سلولی مانع از افزایش قند در خون شود، ترشح انسولین در خون باعث جذب قند خون سلول‌های بدن می‌شود، انسولین در محیط قلیایی تاثیر خود را ایجاد می‌کند که در اصل آب قلیایی در کاهش مازاد اسید قند با جذب بهتر آن به رسپتورها کمک بسیار زیادی کرده و به حفظ ماهیت رسپتورها به داخل سلولی که نیاز به محیط قلیایی دارد کمک بسیار زیادی می‌کند. انسولین در محیط گرم به بدن تزریق می‌شود.در بیماران دیابتی سنتز اسیدهای چرب کاهش و اکسیداسیون آن افزایش می‌یابد. ذخیره گلیکوژن تخلیه می‌شود و مقدار زیادی بتاهیدروکسی بوتیریک و اسید استواستیک پس از ترکیب با یون‌های قلیایی از ادرار دفع می‌شود.

فواید دیگر استفاده از آب یونیزه قلیایی
بسیاری از مردم معتقدند که نوشیدن آب قلیایی، فرایند پیر شدن سلول های بدن را آهسته تر می کند، از فساد دندان و آسیب به استخوان ها نیز جلوگیری می کند.اغلب مردم غذاهای اسیدی زیادی می خورند، بنابراین برای به تعادل رسیدن سطح pH خون، مواد معدنی ضروری مثل منیزیم و کلسیم از استخوان، بافت و دندان ها خارج می شود و وارد خون می شود.به علاوه مصرف آب قلیایی به تدریج سبب می شود از بیماری های مربوط به اختلال در استخوان مثل ورم مفاصل، استئوپروسیس و انواع اختلالات کلیه جلوگیری شود.مصرف آب قلیایی به تدریج سطح pH خون را به حالت طبیعی بر می گرداند.آب قلیایی قدرت نفوذ به داخل سلول ها را دارد و به این خاطر بسیاری از مردم معتقدند آب قلیایی بهتر از آب معمولی سبب هیدرات شدن (ترکیب شیمیایی با آب) بدن می شود.در بحث زیبایی نیز، آب قلیایی به طور قابل توجهی از خشک شدن مو و پوست جلوگیری می کند. بد نیست حالا که در این متن صحبت از pH و اسیدی شدن بدن کردیم، در مورد علائم این مشکل نیز به تلخیص صحبت کنیم. برخی از علائم اسیدی شدن بدن به شرح زیرند :

مخاط / خلط زیاد
سرفه مزمن
درد قفسه سینه
خستگی مزمن
مشکلات سینوسی
پوکی استخوان
بیماری های عصبی مانند آلزایمر، پارکینسون و زوال عقل
آسیب قلبی عروقی ناشی از پلاک های اسیدی – خطر افزایش یافته حمله قلبی و سکته مغزی
عفونت های مثانه و کلیه
نقص سیستم ایمنی بدن
مشکلات پوستی مانند اگزما، آکنه، راش و تمامی انواع درماتیت
مشکلات مربوط به معده از جمله نفخ، سوء هاضمه، بازگشت اسید و گاز بیش از حد
عفونت های کاندیدا و مخمری
افزایش وزن یا چاقی
دیابت
حساسیت
سیاتیک و سفتی گردن
پوسیدگی و حساسیت لثه
درد مفاصل و درد عضلات

چگونگی تولید آب یونیزه قلیایی
آب قلیایی محبوب ترین آب یونیزه شده از نظر مردم است، بنابراین باید بتوان آن را با استفاده از دستگاه های تقطیر به دست آورد. دستگاه تقطیر، آب معمولی را تبدیل به بخار می کند و مجددا با متراکم کردن بخار تبدیل به آب می کند، تقریبا از همین فرایند برای تولیدآب قلیایی نیز استفاده می کنند و ناخالصی ها و سموم اسیدی را از آب خارج می کنند. اگر می خواهید آب یونیزه در منزل استفاده کنید، چند قطره لیمو یا عصاره لیموترش را به یک لیوان آب اضافه کنید. با این کار به طور قابل ملاحظه ای به سلامتی خود کمک کرده اید و لیموترش میوه ای است که در ایجاد خاصیت قلیایی در بدن مشهور است.

دستگاه یونیزه کننده آب
اگر قصد دارید دستگاه تولید آب قلیایی بخرید قبل از آن به چند نکته توجه کنید. اول این که آیا می خواهید دستگاه تقطیر قابل جابجایی باشد یا خیر. برخی دستگاه ها کوچک و قابل حمل است و به سر شیر آب منزل نصب می شود از مکانی به مکان دیگر قابل حمل است. اما نوع دیگر دستگاه این است که به طور دائمی بسته می شود و قابل حمل از سر شیری به سر شیر دیگر نیست و نسبت به نوع قابل حمل آن، آب را بهتر یونیزه می کند. نکته دیگر این که در خرید این دستگاه باید دقت کنید که تمیز کردن آن به راحتی انجام گیرد تا هر چند وقت با تمیز کردن دستگاه، از آب خالص تری بهره مند شوید.

منابع :
یاد بگیر
الو دکتر
سلامت قرن جدید

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید