آبمیوه های صنعتی

آبمیوه های صنعتی و مضراتی که نمی دانستید دارند!

ترکیبات پراکسید موجود در آبمیوه های تجاری موجب بیماری های مختلف چون بیماری های قلبی می شود. خدیجه رحمانی متخصص تغذیه اعلام کرد : آبمیوه های صنعتی دارای مقادیر زیادی مواد قندی و مقادیر بسیار کمی ویتامین و آنتی اکسیدان است. از نظر قندی، این آبمیوه ها همچون نوشابه ها هستند.  قسمت عمده قند موجود در این این آبمیوه ها شامل فروکتوز می شود. کبد تنها عضوی از بدن است که می تواند فروکتوز را البته در مقادیر بسیار محدود، متابولیزه کند، بنا برا این بیشتر آن را تبدیل به چربی و ذخیره می کند. طبق تحقیقات انجام شده در مورد آبمیوه های صنعتی ، مصرف زیاد این مواد، موجب : چاقی، اضافه وزن، سندرم مقاومت به انسولین ، دیابت ، فشار و چربی خون ، ناراحتی های قلبی و عروقی و سرطان می شود.

دکتر رحمانی اذعان کرد در آبمیوه های صعنتی ترکیبی پراکسیدی وجود دارد به نام مالون دی آلدهید که یک رادیکال آزاد است که موجب بیماریهای : مزمن، التهابی، سرطان و قلبی-عروقی می شود. این ماده متاسفانه می تواند آسیبهای بسیاری به پوست و مو نیز وارد کند. حال آنکه میوه هایی که سرشار از ویتامین ث هستند در واقع آنتی اکسیدان دارند و رنگ آنها فیتوکمیکالی است که رادیکالهای آزاد را از بین می برد.

افرادی که سابقه بیماری های : چاقی ، اضافه وزن ،قلبی-عروقی ، فشار و چربی خون و سرطان در بستگان درجه یک آنها وجود دارد لازم است که آبمیوه های طبیعی را جایگزین آبمیوه های صنعتی مصرف کنند. سوای از این موضوع، افراد دیگر نیز بهتر است آبمیوه های خانگی مصرف کنند. زیرا ماندن طولانی مدت آبمیوه های صعنتی موجب می شود که میکروبها در آنها رشد کنند که بعدا موجب اختلالات گوارشی می شود. همچنین  فیبر میوه ها که حاصل مصرف خود میوه ها به شکل طبیعی است ، موجب کاهش عوارض ناشی از مصرف بیش از حد فروکتوز می شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید