آناسترازولوس

آناسترازولوس و کاربرد های آن

جدیدا توسط برخی شرکت‌های غیرپزشکی برای مصرف ورزشکاران دارو هایی ساخته شده و به نام‌های مختلف (آناسترازولوس – یا آناسترازول) به بازار ارائه شده!

مصرف برخی استروئیدها در بعضی از ورزشکاران مرد موجب افزایش سطح استروژن در بدن شده و بروی ورزشکار، اثرات نامطلوبی می گذارد. سفت شدن و برجسته شدن بافت زیر نوک سینه (ژنیکوماستی)، چرب شدن پوست، ضخیم شدن پوست، حالت‌های رفتاری شبیه جنس مونث و… از جمله عوارضی هستند که ممکن است در مردان ایجاد گردد.

توصیه پزشکان در برخی موارد مصرف تاموکسیفن است که گیرنده‌های استروژن را بسته و بلوکه می‌کند اما سطح استروژن در بدن همانند قبل است و حتی ممکن است بیشتر هم شود. در علوم پزشکی ورزشی پروورون هم تجویز می‌گردد که موجب تنظیم تولید استروژن می‌شود ولی در دزهای مصرف زیاد استروئید، پاسخگو نیست، لذا در سال 1995 داروئی بنام لترازول یا ارمیدکس ساخنه شد که بسیار قوی‌تر است. این دارو خود غیر استروئیدی است و تولید استروژن را بشدت محدود می‌کند و کلسترول اچ دی ال را می افزاید مصرف آن یک تا پنج میلیگرم بسته به نوع و تعداد استروئید، حساسیت فرد و… می‌باشد. این دارو که جنبه پزشکی دارد، جدیدا توسط برخی شرکت‌های غیرپزشکی برای مصرف ورزشکاران ساخته شده و به نام‌های مختلف (آناسترازولوس – یا آناسترازول) به بازار ارائه شده!

این دارو همچنین  برای درمان سرطان سینه در زنان یائسه استفاده می‌شود. این دارو اغلب به زنانی داده می‌شود که سرطان آنها حتی پس از مصرف داروی تاموکسیفن پیشرفت کرده است.

گزینه‌های درمانی برای زنان مبتلا به سرطان پستان شامل جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی و هورمون درمانی است. داروی آناستروزول یک هورمون درمانی است. بعضی از سرطان‌های پستان به هورمون استروژن برای رشد نیاز دارند. این دارو باعث کاهش مقدار استروژن در بدن شده و رشد سلولهای سرطانی کند می‌شود.

 

 

فرزین جباری هیچگونه تائیدی بر تاثیرات مثبت این دارو ها و محصولات ندارد و این مطالب از سایت های خارجی ترجمه شده است. شرکت های سازنده پاسخگوی سوالات ما در مورد دوپینگ تست آن و عوارض بر روی بدن انسان نبوده اند و این مطالب فقط در جهت مطالعه و تحقیق می باشند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید