کیتون تمشک

کیتون تمشک Raspberry Ketones چیست؟

کیتون تمشک چیست؟
کیتون تمشک ماده ای است که تمشک منبع اصلی آن به شمار می رود، ولی بقیه میوه ها هم حاوی مقداری از این ماده هستند. گذشته از اینکه در بسیاری از محصولات لاغری یافت می شود، کیتون تمشک همچنین در مواد غذایی به عنوان طعم دهنده و خوشبو کننده و همچنین در بسیاری از مواد آرایشی وجود دارد. علاوه بر این، کیتون تمشک حاوی ماده ای مشابه سینیفرین است که اغلب به عنوان یک مکمل کاهش وزن بسیار قوی مطرح می شود. کیتون تمشک همچنین نرخ سوخت و ساز بدن را افزایش داده، باعث پایداری اشتهای طبیعی و سالم می شود، وسطح انرژی را بهبود می بخشد.
زمانی که شما از مکمل کیتون تمشک با یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم استفاده می کنید، مقدار کالری کمتری از حد معمول دریافت می کنید و کالری بیشتری می سوزانید. کیتون ها کاملا طبیعی هستند و به شما کمک می کنند تا بدون تحمل عوارض جانبی سخت و نامطلوب ترکیبات شیمیایی، به کاهش وزن دلخواه خود دست پیدا کنید.

مکمل کیتون تمشک چگونه کار می کند؟
مکمل های کیتون تمشک چربی سوزی غیر آدرنالینی را افزایش می دهند. این کار از طریق لیپاز انجام می پذیرد؛ آنزیمی که مسئول آزاد سازی اسید های چرب از سلول های چربی در هنگام فرایند چربی سوزی است. زمانی که شما کیتون تمشک را مصرف می کنید، سطح لیپاز در بدنتان افزایش پیدا کرده و در نتیجه آن نرخ آزاد سازی اسید های چرب افزایش پیدا می کند.
علاوه بر این کیتون تمشک ار نظر ساختار مشابه کپسایسین است. کپسایسین ماده ای است که در فلفل چیلی و فلفل قرمز یافت می شود و به بالا بردن متابولیسم کمک می کند. مکمل های کیتون تمشک می توانند فرایند چربی سوزی را بهبود بخشیده و از این طریق بافت های چربی در بدن را کاهش دهند. ترکیبات حاضر در این مکمل ها به تولید هورمونی کمک می کنند که به شکستن سریعتر سلول های چربی بویژه در کبد کمک می کند و باعث می شود که فرد سریعتر وزن کم کند. این امر از طریق حذف ذخایر چربی در بدن و بهبود سوخت و ساز انجام می گیرد و همچنین با تقویت سوخت و ساز چربی از چاقی جلوگیری می کند.
ترکیبات این مکمل همچنین به بهبود حفاظت آدیپونکتین بدن کمک می کنند که باعث تنظیم سوخت و ساز و شکستن چربی ها می شود. بیشتر مکمل های کیتون تمشک می توانند تغییرات ملموس ظاهری را در کمتر از دو هفته ایجاد کنند. برای گرفتن بیشترین تاثیر از این مکمل، مهم است که دوز مصرفی مناسب تشخیص داده شده و دنبال شود.
توصیه شده که از این مکمل یک یا دو بار به همراه غذا و دوزی بین 100 تا 200 میلی گرم در روز استفاده کنید. شما می توانید کیتون تمشک را یک بار در روز، ترجیحا بعد از صبحانه استفاده کنید، اما میتوان مقدار مصرف را تا 200 میلی گرم در روز افزایش داد و به همراه صبحانه و یا ناهار، بسته به برنامه کاهش وزن مصرف کرد.

عوارض جانبی احتمالی کیتون تمشک چیست؟
تا کنون مطالعه علمی بر روی انسان ها برای تعیین عوارض جانبی مکمل کیتون تمشک انجام نشده است. اما بعضی از مصرف کنندگان در مورد تعدادی از عوارض جانبی که در طول دوره استفاده تجربه کرده اند، گزارش هایی را بیان کرده اند.
مکمل های کیتون تمشک عموما سالم و بی خطر هستند، اما بعضی از مصرف کنندگان ممکن است افزایش فشار خون، عصبانیت، تپش قلب و افزایش ضربان قلب را تجربه کنند. همچنین این باور وجود دارد که مکمل های کیتون تمشک می توانند برای بیمارانی که وضعیت بیماری مزمن مانند بیماری مسدود کننده ریوی مزمن، فشار خون بالا و آسم دارند، مضر باشند.
ترکیبات این مکمل می توانند تولید نوراپی نفرین را شدت ببخشند که این امر می تواند باعث فشار خون بالا شده و همچنین برای سیستم عصبی مضر است. کیتون های تمشک حاوی سینفرین هستند که به عنوان شدت بخش حالت های عصبی گزارش شده و همچنین ممکن است منجر به بی خوابی شود. اگر شما مبتلا به دیابت هستید، پیش از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنید. این مکمل میتواند سبب افت سطح قند خون شما شده و همچنین ریسک خونریزی را کاهش می دهد.
زنان باردار، مادران شیرده، و افرادی که به بیماری های مزمن و فشار خون بالا دچار هستند باید در مصرف این مکمل احتیاط به خرج داده و با پزشک خود مشورت کنند.

منبع :
ترجمه از : choicesupplements

[تعداد: 6   میانگین:  3.3/5]
به اشتراک بگذارید