فیزیک

دستور العمل نحوه داوری و برگزاری مسابقات فیزیک از سوی فدراسیون جهانی

از رشته فیزیک در بدنسازی بیشتر بدانید

انتخاب رشته فیزیک هدف مردانی است که ترجیح میدهند عضلات کمتری را رشد دهند و در عین حال فیزیک و استایل ژنتیکی خوبی دارند.در فیزیک ورزشی مردان به دو دسته قدی تا 178 سانت و بالای 178 سانت تقسیم میشود که این طبقه بندی به صلاح هر فدراسیون، قابل تغییر است . (در این رشته ورزشی ، حجم مناسب سینه و سرشانه و عضلات شکم و کات 80 درصدی نقاط دیگر بدن به جز عضلات ران و پشت ران، همراه با تقارن و چهره باوقار ، در الویت است).

نحوه پوشش در مسابفات

نحوه لباس پوشیدن : جنس و رنگ شلوارک طبق سلیقه ورزشکار است ولی نباید تنگ و گشاد و فاقد هر گونه آرم باشد. پا برهنه باشند و هیج نوع زیور آلاتی نباید داشته باشند (به غیر از حلقه نامزدی) .

نمایش و قوانین مربوط به نحوه نمایش ورزشکاران

برای نمایش دو مرحله وجود دارد :

  1. شرکت کننده گان بدون هیچ فیگور، روی صحنه حاضر میگردند و تک تک به محل نمایش امده و بدون فیگور و بدون هیچ انقباضی، از جلو و پشت و بغل ایستاده (یک دست یا در جیب یا روی باسن) و در اخر به چشمان داور نگاه کرده و به جای اصلی باز میگردند . (یا طبق نظر منشی صحنه عمل میکنند)
  2. یک سمت صحنه را ورزشکاران درشت تر و سمت دیگر ورزشکاران ریزتر انتخاب میشوند و وسط صحنه خالی میماند .افراد به شکل دسته های پنج نفری (به دعوت منشی صحنه) به مرکز صحنه دعوت شده و توسط داوران مشاهده میشوند  هر داور برای مقایسه میتواند یکبار به منشی صحنه درخواست رقابت دهد و درخواستهای دیگر فقط با فرمان و اجازه سرداور میسر است.

تمام شرکت کننده ها حداقل یکبار مقایسه میشوند . و تمام صف ها به یک صف ده نفری تبدیل میشوند (الباقی حذف شده اند) .و سپس 4 نفر دیگر حذف و شش نفر به مرحله بعد راه مییابند . داوران در این مرحله از سر و گردن و صورت تا مچ پا ، ورزشکاران را مورد بررسی دقیق قرار میدهند این بررسیها از فیزیک عمومی ورزشکار اغاز شده و با تمرکز به وضعیت پوست ، مو و ویژگی های صورت به پایان میرسد . شخصیت و طرز راه رفتن و اعتماد به نفس ورزشکار نیز مورد ارزیابی داوران است . حال به مرحله ای میرسیم که سرداور باید آنرا اجرا کند ، شرکت کننده گان یک به یک وارد صحنه شده ،شماره ، نام و نام کشور آنها خوانده میشود و به سمت مرکز صحنه حرکت میکنند سپس به سمت جلو و عقب چرخیده و با ژست انتخابی بصورت دست در جیب یا روی باسن و با نگاه کردن به داور ، کارش تمام میشود سپس به گوشه ای از صجنه هدایت میشوند . در بخش فینال (که شامل شش نفر است) ، هر داور به نفرات اول تا ششم رای میدهد (هیچ گاه داور نباید امتیاز برابر به دو یا چند ورزشکار بدهد) ، دو تا از بیشترین امتیازاتی که داوران داده اند با دو تا از کمترین امتیازاتی که داوران داده اند ، در نظر گرفته نمیشود و رای پنج داور میماند . سپس پنج داور یکبار دیگر رای میدهند و یک رای زیاد و یک رای حداقل حذف و امتیازات مشخص میشود . فردی قهرمان است که کمترین خطا را داشته باشد.

سایت مجیک بادی در خدمت ورزش دوستان

[تعداد: 1   میانگین:  2/5]
به اشتراک بگذارید