مکا ماکا maca

مکا یا ماکا “Maca” را بشناسید!

گیاه مَکا یا ماکا Maca که عده ای به آن نام اَبر غذا را داده اند،غنی از ویتامین ها،مواد معدنی، آمینو اسیدهای ضروری و آنزیم ها است. به دلیل فراوانی استروژن محیطی (یا همان گزو اکستروژن ها: گروهی از مواد  هستند که اثرات هورمون استروژن را در بدن انسان تقلید می کنند)، بیشتر مردم کمی دچار عدم تعادل هورمون ها هستند، ریشه ی مکا به بدن کمک می کند تا سطح هورمون ها را متعادل سازد. مکا باعث تحریک و تقویت غدد هیپوتالاموس و هیپوفیز که از بزرگترین غدد در بدن انسان هستند می شود. این غدد در واقع باعث عملکرد بهتر دیگر غدد در بدن می شوند و در نتیجه هنگامی که این دو غده به طور متعادل کار کنند می توانند تعادل هورمونی را در غدد فوق کلیوی، تیروئید، لوزالمعده و تخدان و بیضه ها نیز بوجود آورند.
مکا به جای آنکه هورمون در اختیار بدن قرار دهد، به عنوان یک آداپتوژن عمل می کند به این معنی که مکا با توجه به تفاوت های بدن هر شخص با دیگری، بر روی آن تاثیر می گذارد. اگر بدن شما هورمون خاصی را بیش از حد تولید می کند، مکا تولید آن هورمون را کاهش می دهد و اگر بدن شما هورمونی را خیلی کم تولید کند مکا به افزایش تولید آن کمک می کند. با محتوای غنی از مواد مغذی که دارد به آن سرور همه گیاهان موثر زیبایی اندام و سلامتی و انرژی و غیره گفته می شود. هورمون ها مسئول تنظیم بسیار از بخش های بدن از جمله: روحیه، رشد، عملکرد جنسی و عملکرد بافت ها هستند. همچنین هورمون ها نقش بسیار مهمی در بیشتر بیماری ها مثل سرطان و افسردگی دارند. ریشه مکا برای مشکلات هورمونی مثل: سندرم تخمدان پلی کیستیک، یائسگی و گر گرفتگی بسیار موثر است. همچنین مکا به بهبود و افزایش باروری، میل جنسی و عملکرد جنسی به خصوص در مردان کمک می کند. به خاطر همین ویژگی به آن لقب ویاگرای طبیعی داده اند.

فوائد گیاه مکا برای مردان به شکل تیتروار :
افزایش انرژی (در خستگی مزمن)
درمان اختلال عملکرد جنسی (کاهش میل جنسی)
افزایش بنیه و عملکرد ورزشی
تغذیه رسانی به سیستم غدد بدن
افزایش باروری
بهبود سلامت هیجانی و فیزیکی
افزایش سلامت روانی
تعادل هورمونی

فواید  گیاه مکا در زنان:
درمان علائم سندرم پیش از قاعدگی (نوسان خلق)
آرام کردن علائم یائسگی (گر گرفتگی)
تحریک جنسی
تغذیه رسانی به سیستم غدد بدن
جایگزینی برای درمان هورمونی شیمیایی
افزایش بنیه و عملکرد ورزشی
افزایش انرژی (خستگی مزمن)
تعادل هورمونی(برای زیبایی اندام و سایر موارد)
رفع خشکی واژن خانم ها

maca مکا
 گیاه مکا یا ماکا چگونه در بدن تاثیر می گذارد؟ 
با افزایش سن و استرس، سیستم غدد درون ریز تولید کافی هورمون را متوقف می کند تا عملکرد شما را در بهترین حالت نگه دارد و این به این معنی است که سطح انرژی کاهش یافته و قوای فیزیکی و بنیه رو به زوال می گذارد. ممکن است شما متوجه شوید که کار و ورزش برایتان سخت تر شده است. مَکا به غدد هیپوفیز و هیپوتالاموس سیگنال می فرستد که بدن مجددا راه اندازی شود به صورتی که غدد درون ریز شما (پانکراس، تیروئید، تخمدان ها و بیضه)، شروع به تولید هورمون ها در سطح جوانی و بهینه می کنند.هورمون ها نه تنها برای عملکرد جنسی هستند بلکه هر چیزی که در بدن اتفاق می افتد از جمله خُلق و خو، سطح انرژی، حجم عضله، افزایش وزن، خواب و هر جنبه دیگر از سلامتی را تعیین می کنند. در ابتدای کلاسهای علوم، هورمون ها به عنوان پیام رسانهای شیمیایی توصیف می شوند چون برای انتقال سیگنال ها و اطلاعات بین اندامها و سیستم های اندامهای بدن مورد استفاده قرار می گیرند. تصور کنید که بدن شما شرکت بزرگی است که از ایمیل ها (هورمون ها) برای ارتباط استفاده می کند. اگر ایمیل ها در بیشتر بخشهای شرکت از دسترس خارج شوند، برای تولید و بهره وری و بقای این شرکت چه اتفاقی می افتد؟ مکا می تواند با راه اندازی مجدد مقایسه شود که تمامی بدن را دوباره به کار می اندازد.
مکا حاوی چیست؟ 
از نظر مواد غذایی، مکا سر شار از اسید آمینه، فیتونوترینت، اسید چرب، ویتامین و مواد معدنی است. طبق مقالاتی که در مجله ی ” شیمی غذایی ” در سال 1994 و سال 2001 منتشر شد مکا حاوی مواد زیر است:
ترکیبات: 59 درصد کربوهیدراتها، 10.2 درصد پروتئین، 8.5 فیبر، 2.2 درصد لیپید
اسید آمینه های ضروری: تقریبا همه ی آنها شامل اسید آسپارتیک، اسید گلوتامیک، سرین، هیستدین، گلیسین، ترئونین، آلانین، تیروسین، فنیل آلانین، والین، متیونین، ایزولوسین، لوسین، لایسین، اچ او-پرولین، پرولین و سارکوسین
اسید چرب های آزاد: 20 نوع اسید چرب یافت شد که فراوان ترین آنها، اسید لینولئیک، اسید پالمیتیک و اسید اولتیک هستند.
ویتامین ها: آ، ب 1، ب 2، ب 3، ب12، ث و دی
مواد معدنی: آهن، منگنز، مس، روی، سدیم، پتاسیم و کلسیم،سولفور،منیزیوم
مکائین و مکامید: پلی اسید های غیر اشباع نادر و آمید های آن
استرول: گلوکسینولیت های آروماتیک شامل: بنزیل گلوکوسینولیت، پی-متوکسی بنزن گلوکوسینولیت
ایزوتیوسیانات ها: فراکتوز، گلوکوز، بنزیل ایزو تیوسیانات
4 نوع آلکالوئید نادر ( ماکائین 1،2،3،4)
وجود این مواد مکا را به یک مکمل روزانه ی بسیار مغذی و پر انرژی شگفت انگیز تبدیل کرده است.
پودر مکا
منبع : جوان شو
[تعداد: 6   میانگین:  3.7/5]
به اشتراک بگذارید