روغن زیتون و لیمو ترش

ترکیب معجزه آسای روغن زیتون و لیمو ترش

در سالهای گذشته، استفاده از روشهای طبیعی برای بهبود سلامتی طرفداران بیشتری پیدا کرده است. زیرا این روشها به اندازه داروهای شیمیایی اثر دارند اما عوارض جانبی ندارند. این شیوه ها سلامت را بهبود می بخشد و در دسترس همه قرار دارد. متاسفانه بیماریهای جدی و مزمن با این راههای طبیعی قابل درمان نیستند اما برای مشکلات ساده تر می توان به از این روشها بهره برد.  این متن به ترکیب سالم روغن زیتون و لیمو ترش اختصاص دارد. هر کدام از این دو ماده، یکی از درمانهای طبیعی برای بهبود سلامتی هستند. از ترکیب این دو ماده، یک داروی خانگی حاصل می شود که مواد مغذی بسیاری را به بدن می رساند و بدون عوارض جانبی خواص درمانی دارند.

  • ترکیب روغن زیتون و لیمو ترش برای از بین بردن یبوست : مصرف این ترکیب فوق العاده که حاوی چربی سالم با ارزش غذایی و ویتامینهاست، یبوست و مشکلات گوارشی را برطرف می کند. روغن زیتون مانند یک ملین عمل می کند و لیمو ترش التهابات بدن را از بین می برد و حرکات روده ها را راحت می کند. اگر مشکلاتی چون : گاز، ورم شکم و اسید زیاد معده دارید، از این ترکیب استفاده کنید. روغن زیتون و لیمو ترش ، سم زدا و تصفیه کننده بدن هستند. هنگامی که این دو ماده در کنار هم قرار می گیرند، موجب دفع سموم می شوند و عملکرد کبد و کیسه صفرا را فعال می کنند. ترکیب روغن زیتون و لیمو ترش به مقابله با رادیکالهای آزاد نیز می پردازد پس از بسیاری از بیماری ها، جلوگیری می کند.
  • ترکیب روغن زیتون و لیمو ترش کلسترول خون را کنترل می کند : چربی های سالمی که در روغن زیتون وجود دارند، چربی خون را به طرزی عالی، تنظیم می کنند و از تشکیل پلاک در رگها جلوگیری می کنند. اگر به طور مرتب و متعادل از روغن زیتون استفاده کنید، میزان چربی بد خون شما کنترل می شود و چربی خوب افزایش می یابد. مصرف ترکیب روغن زیتون و لیمو نیز به کنترل میزان تری گلیسیرید می انجامد.
  • ترکیب روغن زیتون و لیمو ترش برای تسکین درد مفاصل : مصرف یک قاشق از ترکیب روغن زیتون و لیمو ترش در ناشتا باعث کنترل التهاب بدن می شود و همین مساله موجب تسکین دردهای روماتیسمی و مفاصلی است.
  • ترکیب روغن زیتون و لیمو ترش موجب سلامت پوست و مو و ناخن می شود : این ترکیب ساده یک داروی طبیعی برای محافظت از ناخنهای ضعیف، خشک و شکننده است. می توانید از این ترکیب به طور مستقیم روی ناخنها استفاده کنید تا ناخنها مرطوب شوند و کوتیکول آنها تغذیه شود. به علاوه ترکیب روغن زیتون و لیمو ترش به دلیل خاصیت قابض و ضد عفونی کننده، برای مشکلات پوستی و شوره سر مفید است. مصرف این داروی طبیعی، به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین E، و همچنین ویتامین C ، باعث شفافیت و تمیزی پوست می شود.
  • ترکیب روغن زیتون و لیمو ترش برای از بین بردن چربی شکمی : چربی های شکمی نه تنها تناسب اندام را از بین می برند بلکه برای سلامتی نیز مضر هستند. ترکیب روغن زیتون و لیمو ترش یک چربی سوز قوی نیست اما می تواند یک مکمل برای تسریع روند لاغری در افرادی که چند کیلو اضافه وزن دارند تلقی شود. خواص این ترکیب موجب بهبود عملکرد کبد و کیسه صفرا می شود. همانطور که می دانید این دو ارگان در هضم چربی ها و فعال کردن متابولیسم بدن نقش دارند. مواد موجود در این ترکیب در دراز مدت موجب تجزیه چربی های انباشته شده در شکم می شود و از ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی جلوگیری می کند.
  •  ترکیب روغن زیتون و لیمو ترش برای بهبود جریان خون : روغن زیتون خواصی دارد که از لخته شدن خون جلوگیری می کند. در نتیجه جریان خون بهبود می یابد و مسدود نخواهد شد. مالیدن این ماده روی پوست نیز موجب افزایش جریان خون می شود و از بروز واریس جلوگیری می کند.
  • روغن زیتون و لیمو ترش برای کنتزل فشار خون : استفاده ناشتا از این ترکیب موجب کنترل فشار خون و ضربان قلب می شود زیرا دارای آنتی اکسیدان و مواد معدنی مناسب کاهش فشار خون است.
  • روغن زیتون و لیمو ترش برای جلوگیری از پیری زودرس : مصرف روزانه یک قاشق از این ترکیب به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و مواد مغذی، از پیری زودهنگام پیشگیری می کند. این ترکیب ویتامین E دارد که موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و آرتریت است و از بروز چین و چروکهای پوستی جلوگیری می کند. این ترکیب دارای چربی غیر اشباع و مواد معدنی ای است که عملکرد ارگانهای حیاتی مانند کبد، کلیه ها و دستگاه گوارش را تحریک می کند.
  • روش تهیه ترکیب روغن زیتون و لیمو ترش : این ترکیب یک مکمل غذایی است و نمی توان رژیم غذایی را بر پایه آن قرار داد. روش تهیه آن بسیار ساده است. توصیه می شود روزانه یک قاشق از این ماده را مصرف کنید چون زیاده روی درخوردنش، مانند هر ماده دیگری به نفع بدن نیست.

مواد لازم : روغن زیتون نصف قاشق معادل 8 گرم و آب لیمو ترش تازه، نصف قاشق معادل 5 میلی لیتر.

این دو ماده را با هم ترکیب کنید و نیم ساعت پیش از صبحانه مصرف کنید. می توانید هر روز یا سه بار در هفته از این ماده استفاده نمایید.

Image result for olive oil lemon

 

منبع : تبیان

[تعداد: 1   میانگین:  3/5]
به اشتراک بگذارید