رضا یزدانی

رضا یزدانی پلنگ مازندران آسیب دید

پلنگ مازندران رضا یزدانی در پی تمرینی هماهنگ نشده با مربی اصلی بدنسازی اش فرزین جباری ، به شدت آسیب دید! جباری که به شدت از این حادثه ناراحت است در زیر توضیحاتی میدهد:

بارها گفته بودم وقتی ورزشکار نابغه ای در اختیار داریم بهتر است از آن به خوبی مراقبت کنیم وقتی او در مسابقات داخلی باخت نداده و تجارب زیاد دارد و بارها در مسابقات داخلی و خارجی کشتی گرفته و قدرت شگفت انگیز خود را به نمایان گذاشته (خصوصا در مسابقات بین المللی تختی که جک وارنر آمریکائی را در 80 ثانیه ضربه کرد و …) ، دلیلی برای شرکت در کشتی انتخابی جهت شرکت در المپیک بود ؟؟!! آنهم سه ماه مانده به مسابقات المپیک (که دیگر رقبا در حال سپری کردن دوره های میانی بدنسازی هستند؟!! یعنی ایشان باید سه ماه قبل المپیک، برای شرکت در این انتخابی، تقریبا به اوج آماده گی برسد !!. که این شیوه ، بسیار بسیار غیر علمی است و باید منتظر عواقب ناگواری می بودیم .

یزدانی که در عین شایستگی ، نتوانسته بود اعتماد کامل مسئولین را بدست بیاورد مجبور به انجام تمرینات سنگین تر شد و روند نسبتا مناسبی سپری کرد (البته مسئولین اردو تیم ملی ، با تعداد جلساتی که یزدانی درخواست کرده بود که با مربی شخصی اش در زمانهای کلیدی ،تمرین کند ، موافت نکردند !! ) جباری میگوید حداقل دو بار در هفته نیاز به تمرین با او داشتم ولی بطور میانگین، یکبار در هفته موفق می شدیم.

حدود دو هفته قبل مسابقه انتخابی، یزدانی به شهر خود جویبار رفت و قرار شد یک تا دو جلسه تمرین وزنه سبک و تمرینات کشتی داشته باشد ولی در پی یک جلسه تمرین پلیومتریک که توسط آقای … ، به اشتباده داده شد ، یزدانی دچار آسیب شد !!!!!!!!!!! جباری اضافه کرد لازمه اجرای تمرینات پلیومتریک ، تمرینات قدرتی مستمر ، حرکات تعادلی بود که این فرد بدون توجه به این مطلب دچار این اشتباه بزرگ و شاید جبران ناپذیر شد . فرزین جباری ادامه داد ، اگر این تمرینات لازم بود، خود من تجویز میکردم و عدم هماهنگی با من ، باعث این آسیب دیده گی شد.

مربی بدنساز یزدانی در پاسخ به این سوال که : چرا رضا یزدانی را در اکثر مواقع ، آسیب دیده میبینیم؟ ، گفت: ایشان دارای عضلاتی قدرتی هستند و شیوه تمرینهای بدنسازی متفاوتی نسبت به کشتیگیران دیگر دارد البته این موضوع بارها توسط خودش در اردو عنوان شده اما تمریناتی که به او داده میشود با بدن او سازگار نیست و جایی که باید تمرین بدنسازی پر فشار انجام بدهد و سپس برای ریکاوری بهتر استراحت کند، گاها مشاهده شده که تمرینات دیگری باید در اردو انجام دهد که مسلما تکرار این فرایند موجب تمرین زده گی و آسیب میشود .

جباری اضافه کرد: ناگفته های زیادی در مورد یزدانی دارم که مطرح کردن آنها در این زمان ، فایده ای ندارد و با اهداف ملی، مغایرت ایجاد میکند ، به هر حال امیدوارم مسئولین قدر این گوهر گرانبها و مرد اخلاق و خلاق کشتی آزاد ایران و نابغه جهان را بدانند و برای سلامت هر چه سریعتر او اقدام و در نهایت به امید خدا، او را در المپیک ببینیم.

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید