خواص باور نکردنی گون برای بدن انسان

گیاه گون که در علم گیاه شناسی با نام آستراگالوس معروف است گیاهی با خواص بسیار زیاد است که به صورت بوته ای می روید و عموما در نقاط شمالی و شرقی کشور چین رشد می کند. البته این گیاه همچنین در کشور های مغلستان و کره هم یافت می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. اما به صورت بومی این گیاه برای کشور چین است. این گیاه پر خاصیت تاریخچه ای طویل در مصارف دارویی در چین از زمان های قدیم دارد و بسیار نیرو بخش می باشد.
بوته ی گیاه گون که تقریبا بین 16 تا 32 اینچ رشد می کند در دامنه های کوه ها و معمولا مکان های پر از علف رشد می کند و نیاز به قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به صورت طولانی مدت دارد.
خواص و مزایای گون
گیاه گون که همان طور که گفتنیم از نظر علمی با عنوان گیاه “آستراگالوس” شناخته می شود گیاهی است که از ساقه ی آن برای بهبود و معالجه ی بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. با تشکر از تمام خواص آنتی اکسیدانی ضد التهابی، آنتی هیدروتیک، آنتی باکتریال و … این گیاه از این گیاه در مصارف دارویی بسیاری در طب سنتی و به صورت کلی در علم پزشکی استفاده می شود.

نتیجه تصویری برای ‪Astragalus‬‏

1. حفظ و تنظیم سطوح کلسترول در بدن. نشان داده شده است که مصرف قائده مند از ساقه ی گیاه گون کلسترول بالا را در خون کاهش داده و باعث تنظیم آن می شود. ساقه ی این گیاه جذب چربی های نا مناسب را در روده محدود کرده و علاوه بر این ها به عنوان یک سم زدای طبیعی عمل می کند. این گیاه دیواره های شریانی را از پلاک ها محافظت می کند و شما را بسیاری از بیماری ها مانند “آتروسکلورز” نیز محافظت می کند.

2. جلوگیری از ابتلا به دیابت. گیاه گون می توان به صورت تاثیر گذاری گلوکز موجود در خون را کنترل کند و رادیکال های آزاد را کاهش دهد. همچنین فعالیت های آنتی اکسیدانی را در بدن تشویق می کند و در درمان بیماری دیابت در خانم های باردار که دچار این بیماری هستند می توان کمک کننده باشد چرا که می تواند از استقرار انسولین در بدن جلوگیری کند و همچنین در حیوانات نیز باعث کاهش و کنترل گلوکز می شود.

3. جلو گیری از مشکلات تنفسی. گیاه گون در جلوگیری از بازگشت احتمالی بیماری آسم در کودکان نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. در این باب تلفیق گیاه گون همراه با هورمون ها تاثیرات بهتری از خود نشان داده است. گیاه گون از توسعه و پیشترفت آسم مزمن جلوگیری می کند.

4. جلوگیری کردن از تحلیل حافظه. این گیاه برای حافظه بسیار مفید است و در بیماران با سنین بالا کمک به درمان بی خوابی های مزمن می کند.عصاره ی گیاه گون سلول های آسیب دیده ی مغز زا بعد از محدودیت رسانایی خون به مغز یا همان ایسکمی بهبود می بخشد. گون همچنین برای درمان بیماری های “پارکینگسون” هم کاربرد دارد. عصاره ی گیاه گون در یک مدل موش آزمایشگاهی در برابر آسیب های خاسته از دگزامتازون تاثیرات محافظتی دارد.

5.خستگی را کاهش می دهد. گیاه گون با استفاده از جذب بیشتر اکسیژن بیشتر به خصوص در ورزشکاران باعث کاهش خستگی شده است.

6. مبازره با استرس. هیجانات بالا و استرس های موزمن می توانند بسیار خظرناک باشن در حالی که هورمون های استرس زا می توانند ویرانی های جبران ناپذیزی برای سیستم سلامتی بدن ما داشته باشند اگر به طور مرتب چک نشوند. به همین دلیل پیدا کردن راه هایی برای آرامش بسیار مهم و ضروری هستند. در همین راستا نشان داده شده است که گیاه گون در کاهش استرس و بهبود آرامش در بدن تاثیر بسیار زیادی دارد. برای آنهایی که از نوسانات خلقی و یا تنش های عصبی دائمی رنج می برند می توان گفت که آستراگالوس یا همان گیاه گون می تواند سطوح هورمونی شما را دوباره تنظیم کند.

7. محافظت در برابر کبد. سیاست و مدیریت دهان و دندانی عصاره ی الکلی که از قسمت ساقه ی این گیاه گرفته می شود صدمات و تخریب های کبدی ناشی از “سیلبامیدین” را کاهش می دهد. مصرف داروهای سنتی چینی می تواند در به وجود آمدن کبد چرب که از مصرف زیاد الکل خاسته است کمک کننده باشد.

8. ضد پیری. جزو خواسته های هر فردی است که برای همیشه زندگی کند. تحقیقات بسیاری گسترده ای بر روی گون و خواص و پتانسیل آنتی اکسیدانی آن انجام شده است. این گیاه به طور قابل ملاحظه ای می تواند اثرات بالا رفتن سن را بر روی پوست صورت کاهش دهد. از دیگر خواص این گیاه ترویج رشد دوباره ی بافت ها از بین بردن رادیکال های آزاد و جلوگیری کردن از علائم و نشانه های بیماری های مزمن است. هر روزه مردم بیشتری به مصرف گون رو می آورند آن هم به دلیل خواص کاملا مشهود این گیاه و تاثیرات آن در این راستاست. این مظلب به صورت دقیق در مورد پوست درست است. برای خسارات پوستی مانند چین و چروک های ناشی از بالا رفتن سن بسیار مفید می باشد. رد نتیجه عصاره ی گیاه گون می تواند درمان قدرتمندی برای این گونه بیماری ها باشد.

9. باروری را در مردها بهبود می بخشد. این گیاه یک اثر محرک بسیار قابل توجه را از خود نشان داده است و باعث حرکت اسپرم در انسان شده است این نتیجه ی تحقیقات در آزمایشگاه ها است.

10. کمک به کارکرد استخوان ها. عصاره ی این گیاه (گون) به صورت قابل ملاحظه ای تراکم مواد معدنی در استخوان ها را بالا می برد. همچنین ترکیت این گیاه به همراه مواد دارای کلسیم می تواند مقاومت بیشتری در برابر از دست رفتن کلسیم در خانم ها در دوران پس از یائسگی از خود نشان دهد.

11. جلوگیری از رشد انواع تومور ها. تحقیقات نشان دهنده ی موفقیت ساپونین و پلی ساکارید های موجود در این گیاه در برابر محدود کردن و یا کاهش دادن رشد تومور ها در بدن انسان است.

12. موثر در بهبود زخم. مصرف این گیاه به بهبود زخم به خصوص زخمهای پوستی کمک می کند و باعث تسریع در بهبود می شود. این گیاه باعث کاهش “کاتنین بتا آ” می شود به جهت بالا بردن انتشار سلول های پوستی. تمام این تحقیقات پیشنهاد در مصرف این گیاه برای بهبود شرایط پوستی دارد.

13. تسکین آلرژی. بسیاری از مردم از آلرژی های فصلی که معمولا در فصول بهار و پاییز بیشتر می شوند رنج می برند. نشان داده شده است که عصاره ی گیاه گون در بهبود و تسکین این گونه حساسیت های فصلی پتانسیل زیادی دارد و از شدت واکنشهای آلرژیک می کاهد. گرچه هنوز مسیر شیمیایی این امر کاملا مشخص نیست اما این گونه در نظر گرفته می شود که ساختار و ویژگی های شیمیایی آستراگالوس به جلوگیری از آزاد سازی هیستامین ها کمک می کند که باعث به وجود آمدن واکنشهای حساسیت زا می شود مانند آبریزش بینی خارش چشمها و علائم آزار دهنده ی دیگر.

14. محافظت از روده. گیاه گون به قوی تر شدن حرکت و انقباظ (تونوس) عضلات روده کمک شایانی می کند. در تحقیقاتی که بر روی موش ها انجام شده است نشان داده شده است که این گیاه تاثیرات مثبتی در کولیت های تجربی روده ها در بدن موش ها دارد.

15.درمان آنفولانزا و سرماخوردگی. این گیاه خواص ضد ویروسی فراوانی دارد بنابراین مدت زمان زیادی است که از آن برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا های معمول استفاده می شود. همانند بسیاری از درمان های دیگر سرماخوردگی به نظر می رسد که زمانی که افراد سالم از مکمل ها استفاده می کنند قبل از این که به آن بیماری مبتلا شوند بهتر عمل می کند. گفته می شود که مصرف معمول گیاه گون قبل از فصول سرد سال که احتمال سرما خورگی در آنها بیشتر است باعث جلوگیری یا کاهش تعداد بیماری های تنفسی یا سرماخوردگی در خلال فصول سرد می شود.

16. کاهش مشکلات خواب. بیماری های مانند اینسامنیا (بی خوابی) یا پریدن از خواب در نیمه های شب می تواند به راحتی با مصرف ساقه ی گیاه گون از بین برود و درمان شود. با بهبود سلامتی کلی بدن بالانس و تنظیم هورمون های بدن و تنظیم متابولیزم در بدن این گیاه می تواند خواب آرامی را برای شما به همراه داشته باشد.

تصویر مرتبط

خواص استفاده از این گیاه در خلال بارداری
1. کاهش خستگی و دادن انرژی دوباره به افراد باردار.
2. قدرتمند کردن سیستم ایمنی بدن
3. ترویج عملکرد صحیح کبد
4. کم کردن خطر ابتلا به پیش اکلامپسی
5. درمان نفخ و یبوست
6. درمان حساسیت ها در بارداری
7. درمان عفونت های مثانه ای و سنگ کلیه
یکی از ویژگی های مهم و قابل توجه این گیاه این است که عفونت های ادراری مثانه را درمان کرده و از به وجود آمدن سنگ کلیه در خلال زمان بارداری جلو گیری می کند. همچنین کارکرد و عملکرد کبد را نیز تنظیم می کند.

خواص کلی تری از این گیاه عبارت است از درمان :
1. آریتمی
2. کبد
3. سرطان مثانه
مصرف روزانه سه بار 500 میلی گرم از گون باعث درمان حتمی این بیماری است.
4. بهبود ایمنی بدن
5. کراتنین بالا
6. درمان عفونت های استخوانی
به اندازه نصف قاشق چای خوری ساقه ی پودر شده ی گون را درون یک فنجان آب بریزید و برای ده دقیقه آهسته بجوشانید. روزانه سه بار بنوشید.
7. درمان سرطان کلیه
8. درمان کلیه ی سرطان ها
9. خاصیت ادرار آوری برای دفع سموم و چربی ها در بدن

منبع : ترجمه از :
https://www.healthbenefitstimes.com/astragalus/

[تعداد: 2   میانگین:  1.5/5]
به اشتراک بگذارید