فیتنس

جلوگیری از افتادگی و ریزش پوست

افتادگی پوست و ریزش پوست هنگام کاهش وزن یکی از دغدغه های ویزه است . این فرایند معمولا در نواحی همچون زیر شکم و پهلو و پشت پهلو ها، داخل ران، پشت بازو ، زیر سینه ها، گردن و صورت بیشتر اتفاق میافتد. افتاده گی و ریزش پوست بیشتر به جنس پوست (که زنتیکی است) مربوط میشود ، تناسب هورمونها در بدن ، سن، جنس نیز از عوامل مهم بشمار میروند ولی عوامل قابل کنترل نیز در این فرایند تاثیر گذار است که به شرح آن میپردازم:

عدم مصرف آب کافی، اگر بتوان روزانه 8 تا 12 لیوان آب نوشید ، کمک زیادی به آب دار شدن سلولهای پوستی خواهید کرد و قوام آن سلولها را بیشتر حفظ میکنید.

انجام تمرینات ورزشی و نرمشهای کششی توام با ماساز  .

استفاده از رزیمهای ملایم که کاهش وزن کمتر و استاندارد تری به همراه دارد (استاندارد کاهش وزن چربی در هفته ، نیم کیلو میباشد).

رزیمهای صحیح معمولا مملو از میوه های کم کالری و سبزیجات است و مصرف این مواد برای سلامت پوست الزامیست.

علارقم مصرف سبزیجات و میوه ها ، مصرف ویتامینها توسط برخی از پزشکان ، توصیه میشود ، آنان به مصرف ویتامینهایی از قبیل ائی و آ و سی ، بیشتر تاکید میکنند.

مواد معدنی همچون سلنیوم و مس و زینک (روی) ، توسط پزشکان صورت میگیرد.

حفظ ساختار پروتئین کلاژن و الاستین در قوام پوست موثر است به همین جهت مصرف مواد پروتئینی به اندازه کافی ضروریست.

برخی از ورزشکاران از مکملهائی نظیر کوآنزیم کیو 10 و CLA  و کلاژن نیز بهره مند میشوند و برخی دیگر از هورمونهایی نظیر … استفاده میکنند که ممکن است سودمند باشد ولی برای بخشهای دیگر بدن مضر .

شدت تمرین در هر جلسه از ورزش و نوع سیستم انجام حرکت نیز تاثیر بسزائی دارد ، مثلا تمرینات هوازی مدت دار و به همراه آن اجرای تمرین با تکرار های زیاد .

فرزین جباری گاها برای چربی سوزی عده ای از افراد ، فقط به تمرینات هوازی با مدت زمان مناسب بسنده میکند و از ارائه برنامه های تمرینی مخصوص میان تنه با زمان زیاد میپرهیزد .

حجم زیاد چربی نیز خود عامل تعیین کننده است . وقتی که فرد به خود اجازه میدهد که حجم زیادی از چربی بگیرد، هنگام کاهش بافت چربی مطمئنا بعد از کاهش جرم حجمی آن مناطق (شل شدن) ، حالت افتاده گی نمایان خواهد شد . جباری معتقد است برای افرادی که ژنتیک خوب دارند ، این افتاده گی یکی از مراحل چربی سوزی است که ممکن است فرد از آن به خوبی عبور کند .

[تعداد: 1   میانگین:  3/5]
به اشتراک بگذارید