بدنسازی

بدنسازی ایران بی رقیب است

پنجاهمین دوره مسابقات آسیائی در هتل جیوها پکن با حضور 19 کشور برگزار شد، تا بدنسازی ایران، بار دیگر اقتدار خود را نمایش دهد.

تغییرات در لحظه‌های آخر، مشکل پاسپورت احسان خواجوی نماینده 60 کیلو کشورمان او را با بدشانسی مواجه کرد تا در عین شایستگی، یک مدال با ارزش برای خود و تیم ایران کسر شود، دومین تغییر توسط مربیان تیم ملی (یوسف کریمی و وحید اکبرزاده) ایجاد شد بدین شکل که حمید لکزائی به وزن مثبت 100 آمد.

در مسابقات فیزیک، امیر حسین سلمانیان (اهل آمل) از دور مسابقات حذف شد. گویا هنوز برخی از افرادی که در این رشته سری از سرا در می‌آورند، هنوز با ملاکهای داوری و… آشنا نیستند. ملاک داوری در این مسابقات، تناسب و زیبائی بدن بر طبق اصول فیزیک بود و به کات بیشتر رای نمی‌دادند.

در این مسابقات موافت شد به درخواست ناصر پور علی فرد (رئیس فدراسیون بدنسازی) که امتیازات تیمی آقایان با ورزشکاران خانم، جدا محاسبه شود، ولی آنان همچنان امتیازات مردان را در یک رشته محاسبه نکردند، بطوری‌که نتایج مجموع رشته‌های فیزیک و کلاسیک و بدنسازی و فیتنس و … را مد نظر قرار دادند.

در این دوره از مسابقات، امید جبلی موفق به کسب عنوان نایب رئیسی کمیته داوران فدراسیون جهانی شد. که تا به حال، این بالاترین مقام داوری فدراسیون جهانی است که به یک ایرانی تعلق گرفته.

مسابقات کلاسیک آسیا 2016 پکن چین: با شرکت تیم سه نفره ایران متشکل از محمد قاسمی، وحید بادپی، آرمان رضوانی. که رضوانی در دسته منهای 168 قهرمان، وحید بادپی در دسته منهای 175 دوم شد، و محمد قاسمی در دسته قدی 181، طلا گرفت. در دسته به اضافه 181، سه شرکت کننده حاضر بودند که متاسقانه ایران نماینده‌ای نداشت. در این مسابقات، آورالی کلاسیک به ورزشکار چینی رسید.

بدنسازی

تعداد شرکت‌کننده برخی از اوزان دور از انتظار بود و این نشان می‌دهد که استقبال از مسابقات بدنسازی، کم کم رو به کاهش است!!

وزن 85 کیلو: چهار نفر، وزن 90 کیلو سه نفر، وزن 95 کیلو سه نفر، وزن 100 کیلو چهار شرکت‌کننده و وزن بالای 100، سه ورزشکار!!! ولی با حضور ورزشکاران چینی در اوزان پائین‌تر، شرکت‌کننده‌های هر وزن بیشتر به نظر رسید.

  • محسن محمودی در وزن 70 کیلو ، اول
  • مهدی مصطفی‌لو، اول
  • مهدی قنواتی، در وزن 85 کیلو، اول
  • سعید معمر، در وزن 90 کیلو، اول
  • میثم کشوری در وزن 95 کیلو، اول
  • در دسته 100 کیلو، روح‌اله میرحسینی اول / آیت نجد‌باقری سوم
  • +100 کیلو: حمید لکزائی اول / رمضان قتبرلو دوم
  • رقابت آورالی: با ده شرکت‌کننده طلائی، که هفت نفر آنان ایرانی بودند، با قهرمانی و آورالی حمید لکزائی به پایان رسید.

با توجه به دریافت 9 مدال طلا و 2 نقره در مسابقات بدنسازی و کلاسیک، کاروان ایران از نظر تیمی، دوم شد!!!

گردآورنده: ح معصوم نژاد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید