بتا اکدیسترون Beta Ecdysterone

بتا اکدیسترون Beta Ecdysterone

اکدیسترون یا بتا اکدیسترون Beta Ecdysterone یا هیدروکسی اکدیسترون-20 عصاره یا استرول گیاه می باشد که گاه نیز به نام اکدیستروئید نیز شهرت دارد. این ماده از راپنتیکام کارتامویدس به دست می آید. بتا اکدیسترون Beta Ecdysterone در گیاهانی مثل راپنتیکام لوزی و سیانوتیس وجود دارد. بیش از 100 نوع اکدیستروئید در گیاهان و حشرات کشف شده است. تاریخچه این ماده به روسیه باز می گردد. روسی ها، این ماده را پیش از مسابقه به ورزشکاران می دادند تا عملکرد آنها به دلیل استروئیدها افزایش یابد. شماری از پژوهشها نشان داده اند که اکدیسترون یک عامل آنابولیک بسیار قدرتمند است که می تواند موجب افزایش سنتز پروتئینها و نگهداری نیتروژن و در نتیجه حجیم شدن ماهیچه ها بشود. این مکمل دارای چند مکمل کوچک با چندین گزینه است. این محصول با اولین ورود به بازار با استقبال فراوانی مواجه شد اما محبوبیت خاصی نیافت. به همین دلیل امروزه نیز از قیمت بالایی برخوردار نمی باشد. با این حال باید دانست محصولاتی که منجر به سنتز پروتئین می شوند، برای افزایش رشد ماهیچه ها ضروری اند.

مزایای استفاده از بتا اکدیسترون Beta Ecdysterone :

  • افزایش سنتز پروتئین
  • افزایش نگهداری نیتروژن
  • کمک به کم کردن چربی
  • کمک به کم کردن کلسترول

سنتز پروتئین و نیتروژن چیست و چرا برای رشد ماهیچه‌ها ضروری است؟

در طی سنتز پروتئین، ماهیچه ها ساخته می شوند. نیتروژن یکی از ترکیبات پروتئین می باشد و به تعادل پروتئین در بدن افراد کمک می کند. به این تعادل، تعادل مثبت یا منفی می گویند. در صورت بیشتر بودن میزان نیتروژن در بدن، رشد ماهیچه ها تضمینی است. اما  کمبود آن منجر به شرایط کاتابولیکی ای می شود که کمبود بافت ماهیچه ای را به دنبال دارد. بنابراین اگر بتوانیم از نیتروژن بیشتری نگهداری کنیم، شرایط را برای رشد ماهیچه فراهم می آوریم.

http://www.tanvarz.ir/media/userfiles/images/Ecdysterone-Natural-Anabolic-BODYBUILDING-DIET.jpg

نتایج تحقیقات

پژوهش‌های اولیه توسط محققان روسی با نام‌های سیروی و کورموکو(Syroy & Kumukov)، این نتیجه را در برداشت که بتا اکدیسترون فعالیت آنابولیکی دارد و سنتز پروتئین را افزایش می دهد. مطالعات روی حیواناتی مثل موش و بلدرچین ژاپنی صورت گرفته بودند که مهر تاییدی بر افزایش فعالیت آنابولیکی و سنتز پروتئین زدند. تحقیق دیگری در روسیه صورت گرفت که به قیاس فعالیتهای مربوط به ایجاد ماهیچه متاندروستنولون که آنابولیکی استروئیدی است با اکدیسترون پرداخت. نتیجه این بود که اکدیسترون فعالیت آنابولیک بیشتری روی پروتئینهای قابل انقباض انجام می دهد. در همان سال محققان روسی دیگری، مصرف بتا اکدیسترون را در کنار یک رژیم غذایی پر پروتئین بررسی کردند. نتیجه این بود که حجم ماهیچه ها 6 الی 7 درصد افزایش و چربی بدن 10% کاهش پیدا کرده است. نتیجه دیگر تحقیقات این بوده است که بتا اکدیسترون میزان گلوکز خون را بدون تغییر در میزان انسولین، کاهش می دهد. در مطالعه ای جدید، مشخص شد که بتا اکدیسترون میزان قند خون را وقتی 5.5m.mol/l یا متعادل 11.1-16.7 m.mol/l باشد، افزایش می‌دهد. اما در صورتی که میزان قند خون بالا باشد، 22m.mol/l تاثیری بر آن ندارد. بنا بر این می توان از این ماده برای درمان دیابت نوع دو و چاقی نیز استفاده کرد. بتا اکدیسترون دارای ویژگی‌های ضد تومور است و خواص آداپتوژن و آنتی اکسیدانی دارد.

منبع : تن ورز

 

فرزین جباری هیچگونه تائیدی بر تاثیرات مثبت این دارو ها و محصولات ندارد و این مطالب از سایت های خارجی ترجمه شده است. شرکت های سازنده پاسخگوی سوالات ما در مورد دوپینگ تست آن و عوارض بر روی بدن انسان نبوده اند و این مطالب فقط در جهت مطالعه و تحقیق می باشند.

[تعداد: 2   میانگین:  1.5/5]
به اشتراک بگذارید