اعتماد به فراورده های آمریکائی

اکثر مردم جهان بر این عقیده اند که هر محصول غذائی که FDA تائید کند بی ضرر و مفید است در صورتیکه این چنین نیست با وجود اینکه اخیرا FDA قوانین جدیدی اتخاذ نموده ولی همچنان به تولید برخی فراورده ها که از سوی برخی کشورها ممنوع شده ادامه میدهد ! یک کارشناس تغذیه بنام MIRA CALTAN و همسرش Dr.JAY CALTAN برای تحقیق به بیش از 100 کشور سفر کردند و بروی بیش از 150 عامل و محصولات غذائی که بوسیله کشورهای دیگر ممنوع است مطالعه کردند و ترکیباتی که در خیلی از کشورها ممنوع است و در آمریکا اجازه فروش دارند اشاره کردند:

OLESTRA AKAOLEAN: اولسترا که به نام OLEAN شناخته میشود یک نوع جایگزین چربی با زنجیره آزاد است که بوسیله شرکت : PROCTERARD GAMBLE  برای درست کردن روغن اسنکهائی همچون چیپس و سیب زمینی سرخ شده درست میشود . گزارشهایی از واکنشهای نامطلوب روده ای از مصرف این محصولات همانند دردهای شکمی، اسهال شدید و ترشحات روده ای ، وجود دارد . این ماده از جذب ویتامیتهای محلول در چربی جلوگیری کرده ، به همین دلیل FDA برنامه افزودن این ویتامینها را به محصولات ذکر شده در دستور کار خود قرار داده (به جای اینکه از استفاده اولسترا چشم پوشی کند!) این ماده در انگلستان و کانادا ممنوع اعلام شده !

RACTOPAMINE: داروی راکتوپامین زمانی مورد استفاده قرار گرفت که گاوچرانها متوجه شدند که این دارو بررشد عضلات موشهای آزمایشگاهی موثر بوده ، و وقتی برای دامها استفاده شد، درصد چربی گوشت کاهش یافت . البته اثرات این دارو بروی جوجه ها نامعلوم است،  بیش از 20 درصد از این دارو، حتی پس از مرگ حیوان نیز در بدن میماند . مصرف این دارو در بیش از 160 کشور جهان از جمله کشورهای اروپائی و چین ممنوع اعلام شده.

نوشیدنی همراه با ترکیبات FLANE RETARDANT : اکثر مردم از طعم پرتقالی بسیاری از نوشیدنیهای ورزشی و حتی گاز دار که حاوی ماده شیمیائی مصنوعی بنام BVO (روغنی حاوی ترکیبات برم) بی خبرند این ماده شیمیائی مصنوعی موجب اختلال در متابولیسم ید شده و موجب نارسائی قلبی و عروقی میگردد .این ماده در اروپا و چین ممنوع است.

ARSENIC : چنانچه به جوجه ها آرسنیک خورانده شود سرعت رشدشان زیاد میشود و رنگ گوشن آنها صورتی میشود (اکثر مردم فکر میکنند گوشت صورتی تازه تر و بهتر است)، FDA این ماده را تائید میکند ! البته آنان از آرسنیک اورگانیک استفاده میکنند غافل از اینکه آرسنیک اورگانیک ، خود به آرسنیک غیر اورگانیک و سرطانزا تبدیل میشود ! این ماده در اتحادیه اروپا، ممنوع اعلام شده .

پاپایامی هاوائی: این میوه گرمسیری در هاوائی، مهندسی ژنتیک شده تا در مقابل ویروسی بنام ringspot  مقاوم باشد ، حیواناتی که با این محصولات تغذیه شده اند به عیوب ژنتیکی و آسیب روده ای و تومور دچار شده اند !

شیر و محصولات لبنی حاوی rBGH : نوعی هورمون رشد گاوی است که در محصولات لبنی آمریکا موجود است . این ماده شیمیائی در بیش از 30 کشور ممنوع شده و ریسک ابتلا به برخی سرطانها را بالا میبرد اما FDA از پذیرفتن این مطالب امتناع میکند، فراورده های لبنی حاوی این ماده، در استرالیا و نیوزلند و کانادا و اتحادیه اروپا، ممنوع شده.

منبع: NATURAL HEALTH NEWS & DISCOVERIES 2014

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید