واکسن چسبی آنفولانزا

واکسن چسبی آنفولانزا برای اولین بار به بازار می آید!

به نظر می‌رسد واکسن چسبی آنفولانزا با میکروسوزن‌های حل کننده، شیوه‌ای ایمن و موثر باشد. این چسب دارای ۱۰۰ سوزن ریز جامد، محلول در آب و بدون درد است که به قدر کافی برای نفوذ در پوست بلند است. به گفته محققان، این شیوه کاملا بدون درد و جایگزین مناسب تری برای واکسن فعلی آنفولانزاست.
در آزمایش‌های انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاه اموری و موسسه تکنولوژی جورجیا آمریکا، ۱۰۰ فرد بالغ به چهار گروه تقسیم شدند.
سه گروه به شیوه نوار چسبی و یک گروه به روش مرسوم تزریقی واکسینه شدند. در هر دو مورد، افراد واکسینه شده حداقل به مدت ۶ ماه به شکلی یکسان در برابر آنفلوانزا مصونیت یافتند. دکتر «رادریک پتیگرو» سرپرست تیم تحقیق، در این مورد می‌گوید: در برخی موارد، برخی بیماران به صورت موضعی به چسب واکنش پوستی نشان دادند که شامل قرمزی و خارش خفیف بود که البته بعد از دو تا سه روز برطرف شد.
واکسن آنفلوانزا جدید به پوست چسبانده شده و بعد از چند دقیقه از طریق سوزن‌های ریز جذب می‌شود و فرد می‌تواند چسب را برداشته و بیرون اندازد. اگرچه واکسینه شدن تزریقی هم چندان دشوار نیست، اما سهولت به مراتب بیشتر و هزینه به مراتب کمتر روش جدید می‌تواند باعث استفاده گسترده‌تر از این واکسن شود.

منبع : سایت رکنا

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید