اسکین رولر

سوزن کاری پوست با اسکین رولر جهت ترمیم نقص های پوستی

سوزن کاری پوست با اسکین رولر

“یک روش درمانی جدید”

دیدن خطوط چین و چروک روی صورت در آینه برای همه ما منظره غم انگیزی است. اکثر ما حساسیت ویژه ای نسبت به پوست خود مخصوصا پوست صورت داریم. با وجود همه مراقبت ها و روشهایی که برای جلوگیری از بروز چین و چروک در پوست وجود دارد پیری فرایندی ناگزیر است و اگر چه اکثر روشهای درمان پوست معمولا بسیار گران هستند اما گرایش مردم به جوانسازی پوست روز به روز افزایش می یابد. زمانی که پوست چروک می‌شود، در اصل زیر پوست خالی و پوست دچار شکستگی می‌شود. در این وضعیت استفاده از کرم‌ها و درمان‌های موضعی قادر به کم‌ کردن عمق چروک نیستند و فقط می‌توانند از ایجاد چروک‌های جدید جلوگیری کنند.

قسمت میانی پوست که درم نام دارد مسئول استحکام پوست است. این بخش از رشته هایی به نام کلاژن و الاستین تشکیل شده است. با افزایش سن و عوامل دیگری مثل آفتاب و سیگار این رشته ها تغییر شکل میدهند و در پوست کاهش می یابند که اثر بیرونی آن ایجاد شلی پوست و چین وچروک در آن می باشد. در سنین بالاتر ممکن است با چین و چروک، علائم پیری، ضخیم شدن، شل شدن و خشکی پوست مواجه شوید. جوان ‌سازی پوست اولین مرحله برای رفع چین ‌و چروک و آسیب‌های پوستی است. برای درمان باید بتوان تا حدی چروک‌ها را پر کرد. جوانسازی پوست به فرآیندی گفته می شود که برای از بین بردن علائم پیری پوست انجام می‌شود. در جوانسازی پوست، چین و چروک‌‌ها، خطوط و افتادگی پوست بازسازی می‌شود و پوست ظاهری جوان ‌تر پیدا می‌کند.

روش های بسیار زیادی برای پر کردن چروک ها و از بین بردن چین و چروک پوست وجود دارد نظیر بوتاکس و لیزر و مزوتراپی. اما امروزه میکرونیدلینگ با استفاده از اسکین رولر نتایج بسیار درخشانی را در درمان و ازبین بردن چین و چروک و جوان سازی پوست به دست آورده است. این روش علاوه بر به صرفه بودن از نظر وقت و هزینه  نسبت به دیگر روش ها، کاملا بدون درد و بدون عوارض می باشد. میکرونیدلینگ یک روش غیر جراحی برای جوان سازی پوست است.

Skin Needling یک روش درمانی جدید جهت جوانسازی پوست و بهبود اسکار آکنه (جای جوش)، آبله مرغان و کاهش پیگمانتاسیون های پوستی می باشد. این روش شامل وارد کردن تعداد زیادی سوزن در واحد سطح در عمق 1.5-0.5 میلیمتری بوده که باعث تحریک پوست جهت مهاجرت و تکثیر سلولهای ترمیمی و در نتیجه جوانسازی پوست می باشد. علاوه بر این، ورود تعداد زیاد سوزن در فواصل بسیار کوتاه باعث افزایش نفوذ پذیری پوست نسبت به ویتامین ها و سایر ریز مغذی های حیاتی جهت ترمیم پوست بوده که به صورت موضعی و در فرم سرم تجویز شود. همچنین درمان همزمان ماینوکسیدیل با Fraxpeel باعث افزایش اثر بخشی دارو می گردد.

Fraxpeel عبارت است از یک استوانه پوشیده شده با تعداد بسیار زیاد سوزن با ارتفاع متفاوت ازmm 1.5-0.5 میلیمتر که حین حرکت در سطح پوست باعث تحریک پوستی و افزایش جذب پوستی می گردد. در واقع Fraxpeel با ایجاد تعداد زیادی مجرای میکروسکوپی در واحد سطح، منجر به افزایش جذب مستقیم موادی نظیر هیالورونیک اسید غیر کراس لینک، ماینوکسیدیل، ویتامین ها و آمینواسید های ضروری برای تکثیر سلولی به داخل پوست می گردد.

آیا استفاده از Fraxpeel اسکین رولر دردناک است ؟

بسته به اندازه و ارتفاع سوزن بکار گرفته شده میزان درد متفاوت می باشد ولی عموما” با درد زیادی همراه نمی باشد. بطور مثال استفاده از Fraxpeel سایز 0.5 میلی متر کاملا” بدون درد و سایز 1.5 میلی متر می تواند بادرد کمی همراه باشد.

کاربرد های درمانی و آرایشی Fraxpeel

1. جوانسازی پوست از طریق تحریک کلاژن سازی
2. تشکیل عروق جدید و بهبود گردش خون و متعاقبا تغذیه پوستی
3. کاهش افتادگی پوست
4. ترمیم قابل توجه محل های اسکار آکنه و آبله مرغان
5. افزایش جذب پوستی داروها
6. بهبود استریاها و خطوط پوستی ایجاد شده در طی بارداری
7. رفع لک های پوستی و کاهش مناطق هایپر پیگمانته تا 30%
8. تحریک سلولهای ترمیمی پوست جهت مهاجرت به موضع درمانی
9. افزایش اثر ماینوکسیدیل موضعی در درمان همزمان
10. رفع چین و چروک های سطحی پوست

سایز بندی Fraxpeel اسکین رولر کاربرد درمانی

شرح درمان

ناحیه مورد استفاده

انواع

درمان چروکهای پوستی و درمان ریزش مو باجذب بیشتر ماینوکسیدیل و ویتامین ها

دورچشم و پوست سر

سایز 0.5 میلی متر

جوانسازی پوست ،رفع لک و پبس

تمام صورت ،گردن و شکم

سایز 1 میلی متر

درمان جای جوش و آبله مرغان و سوختگی ها

صورت و شکم

سایز 1.5 میلی متر

مکانیسم اثر اسکین رولر:

در هرزمان که به پوست جراحتی وارد می شود بلا فاصله مکانیسم های ترمیمی آغاز می شود. اجزاء موثر خون به نظیر پلاکت ها به داخل مایع بین سلولی وارد می شود. پلاکت ها مهاجرت کرده، شروع به آزاد سازی فاکتورهای انعقادی، فاکتور های رشد و تکثیر سلولی و سیتوکین ها نظیر Platelet delivered growth factor) PDGF) و Trans forming growth factor beta) TGF) می گردد. علاوه برآن، سلولهای ایمنی نظیر نوتروفیل ها نیز به محل جراحت دیده وارد شده و به پاکسازی محیط می پردازد و سپس سلولهای فیبرو بلاست شروع به تکثیرو ترمیم محل جراحت می نمایند. نتیجه تمام این مراحل، تولید کلاژن جدید در محل مورد درمان می باشد. Fraxpeel با وارد نمودن تعداد زیادی سوزن در واحد سطح منجر به ایجاد صدها سایت یا محل ترمیمی در پوست گشته که درنهایت منجر به تشکیل کلاژن جدید و ترمیم نقص های پوستی و چروکهای سطحی می گردد.

پروتکل درمانی اسکین رولر:

جلسات درمانی شامل 12-10 جلسه هفتگی بوده که در صورت حصول نتیجه مناسب می توان ماهی یکبار پس از اتمام درمان استفاده نمود. یکی از مزایای بی نظیر Fraxpeel قابلیت استفاده برای 10-8 جلسه می باشد که به معنای کاهش هزینه درمانی بیماران می گردد.

ابتدا بایستی پوست به طور کامل تمیز شده سپس از Fraxpeel در جهت خطوط طولی صورت به صورت رفت و برگشت استفاده می شود. در نواحی که نیاز به ترمیم بیشتر می باشد (نظیر محل های اسکار) می توان تعداد بیشتری سوزن وارد نمود.

90% کسانی که برای جوان سازی پوست از این روش استفاده کرده اند از نتیجه کار بسیار راضی بوده اند. بعد از تکمیل دوره درمانی تان، دیگر اثری از چین و چروک و خطوط روی پوست شما نخواهد بود. تحقیقات اخیر نشان می دهد استفاده از درمارولر چین و چروک و جای زخم و آکنه را به خوبی درمان کرده و باعث بهبود بافت پوست می شود. یک از مزایای استفاده از میکرونیدلینگ این است که ظاهر پوست به سرعت بهبود می یابد و شما می توانید به راحتی به کارهای خود برسید. اگر بعد از استفاده ازروش  میکرونیدلینگ ودرمارولر از آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین ث استفادی کنید، خیلی بهتر و سریع تر نتیجه خواهید گرفت.

 منابع :
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید