تمرینات قدرتی برای زنان بالای ۴۰ سال

تمرینات قدرتی بهترین ورزش برای زنان بالای ۴۰ سال

زنان بالای 40 سال بهتر است انواع خاصی از تمرینات ورزشی را انجام دهند، مانند تمرینات قدرتی. در این مطلب به ذکر فواید تمرینات قدرتی برای زنان بالای 40 سال می پردازیم.

بهترین ورزش برای زنان بالای 40 سال چیست؟

بدن یک زن با افزایش سن شاهد تغییرات زیادی خواهد بود، و بدنی که در 40 سالگی دارید به شدت متفاوت از بدنی است که در 20 سالگی داشته اید. زنان بالای 40 سال به جای نادیده گرفتن این تغییرات بهتر است انواع خاصی از تمرینات تناسب اندام و ورزش روزانه را انجام دهند، به خصوص تمرینات قدرتی و وزنه زدن، تا بدنشان روی فرم بماند، تراکم استخوانی شان حفظ شود و حجم توده عضلانی شان افزایش پیدا کرده و اثرات پیری را کاهش دهند.

در حقیقت زمان انجام ورزش های هوازی (ایروبیک)، عرق ریختن مانند گذشته ها و پوشیدن بادی گذشته است. به همراه زنان مسن تر ورزش های قدرتی را بپذیرید تا بدنتان را روی فرم نگه دارید. گفته می شود که اغلب زنان هنوز به طور منظم ورزش های قدرتی را انجام نمی دهند، به خصوص زمانی که سنشان بالاتر می رود. در این مقاله دستورالعمل های اساسی برای زنانی که سعی دارند با تمرینات قدرتی جوان و روی فرم بمانند را با هم مرور می کنیم:

به جای سرعت روی انجام صحیح حرکت تمرکز کنید

هنگام انجام تمرینات قدرتی برای زنان بالای 40 سال، مساله مهم این است که به جای تمرکز روی سرعت انجام حرکات، روی نحوه صحیح انجام حرکات تمرکز نمایند. ضمن این که با انجام آهسته و سنجیده حرکات امکان هر گونه جراحت هنگام ورزش را از بین می برند. بعد از 40 سالگی سیر بهبود بدن آرام تر شده و رباط ها حساس تر می شوند، بنابراین وقت خود را بیشتر از همه صرف تمرکز روی محدوده صحیح حرکات کنید. زمانی که صحبت از تمرینات قدرتی می شود، برگ برنده با تدام و انجام آهسته حرکات است.

مراقب تمرینات بوت کمپ (Bootcamps) که شدت بالایی دارند باشید

**Bootcamp: بوت کمپ یک نوع برنامه تمیرینات فیزیکی گروهی است که توسط باشگاه ها، مربیان شخصی و پرسنل سابق نظامی انجام می شود. این برنامه ها برای تقویت جسمی و تناسب اندام با انجام تمرینات اینتروال گروهی با شدت بالا و در دوره های 1 ساعته انجام می شود. تمرینات بوت کمپ شامل حرکات کششی، دو، بلند کردن وزنه و اجسام دیگه، تمرین با طناب های TRX، شنا سوئدی و دراز نشست، Plyometric یا پلایس (تمرینات پرشی ) و طیف گسترده ای از تمرینات سخت میشه و در آخر با حرکات کششی یوگا جلسات تموم میشه.

تمرینات قدرتی برای زنان بالای 40 سال با ورزشهای معمولی که اکثر جوانان دنبال می کنند، بسیار متفاوت است. با بالا رفتن سن، بدن ما کمتر قادر به تحمل دویدن یا پریدن شدید است، به خصوص مفاصل و استخوان ها. بوت کمپ شدیدا رقابتی است و با حرکات با شدت بالا همراه است که منجر به آسیب زانو، درد کمر و عوارض دیگر خواهد شد. اگر بدنتان کاملا روی فرم است و هیچ گونه مشکل مفصلی ندارید، می توانید در تمرینات سخت بوت کمپ شرکت کنید، ولی اگر از مشکلاتی مثل درد زانو، جراحتی در مفصل ران یا سایر مشکلات مفصلی رنج می برید، شاید بخواهید حرکات آرام تر و غیر رقابتی که معمولا در بوت کمپ وجود ندارد را امتحان کنید.

فواید تمرینات قدرتی

از لحاظ فیزیولوژیک، مزایای تمرینات قدرتی مداوم شامل افزایش اندازه و حجم عضلات، بهبود قدرت عضلانی و بهبود تراکم استخوانی است که به خصوص برای زنان مسن تر که در معرض افزایش خطر پوکی استخوان و استخوان های شکننده هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین افزایش توده عضلانی باعث بهبود متابولیسم بدن می شود که با افزایش سن به طور طبیعی کاهش پیدا می کند. به علاوه بلند کردن وزنه با افزایش اعتماد به نفس باعث بهبود سلامت روانی، اعتماد به نفس و عزت نفس افراد هم می شود.

به علاوه باعث افزایش استقامت، قدرت و توان در فرد می شود. برخی مطالعات نشان می دهند که، تمرینات قدرتی می تواند باعث بهبود توانایی و بهره وری تفکر شوند. ورزش های فیزیکی باعث خون رسانی به مغز شده و در نتیجه ذهن شما تیزتر خواهد بود.

و در نهایت، بسیاری از افراد مسن با مشکل کم خوابی و خستگی بیشتر نسبت به افراد جوان تر روبرو هستند. تمرینات ورزش قدرتی با خواب بهتر و استراحت شبانه بهتر در ارتباط هستند که همه ما می دانیم تاثیر مهمی برای داشتن ظاهر جوان تر و احساس جوان تر دارند. اجازه ندهید که سن، شما را از دنبال کردن اهداف تناسب اندام تان دور کند، هر چند که احتمالش وجوددارد. اگر شما زنی بالای 40 سال هستید باید به دنبال انجام ورزش های روزانه باشید، هیچ چیز بهتر از ورزش های قدرتی روند افزایش سن را معکوس نمی کند. تعدادی وزنه برداشته و مشغول ورزش شوید!

منبع : سیمرغ

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید