ال نوروالین

ال نوروالین L-NORVALIN چیست؟

ال نوروالین فرم خاصی از والین آمینو اسید های زنجیره ای شاخه دار است. شما احتمالا پیش از این از طریق کپسول های BCAA یا پودر های پروتئین با والین ها آشنایی دارید، ماده ای با دامنه گستردگی زیاد که به بالا رفتن رشد و توان ماهیچه ها کمک می کند. ال نوروالین برای اولین بار به شکل کپسول تولید شد. این ماده همچنین در لبنیات، بعضی از انواع گوشت، و در انواع خاصی از حبوبات یافت می شود. پیشوند “نور” در ال نوروالین به این معنی است که این والین، یک مولکول هیدروژن بیشتر از والین اصلی و خالص دارد. ممکن است تفاوت زیادی به نظر نرسد، ولی ال نوروالین نتایج شگفت انگیزی را در مواقع تمرین به دنبال دارد.
ال نوروالین مزایا و قابلیت های اثبات شده بسیاری را به همراه دارد. برای بهره مندی کامل از این مزایا و قابلیت ها، لازم است بدانیم که ال نوروالین چطور عمل می کند و چگونه ما می توانیم حداکثر بهره برداری را از تمرین خود داشته باشیم و جلسه تمرین خود را به سطح جدیدی ارتقا دهیم. بیشتر مکمل هایی که حاوی ال نوروالین هستند به نوعی مکمل پیش از تمرین و تقویت کننده های پمپ عضلانی هستند و ادعا دارند که می توانند قدرت و توان بدن را در حین تمرین، و ریکاوری و بازسازی عضلات را پس از تمرین بهبود ببخشند.
این مکمل های پیش از تمرین معمولا حاوی مقادیر بالایی از آرژنین، برای شل کردن رگ های خونی، تحریک به تولید اکسید نیتروژن، و در نتیجه غرق شدن ماهیچه ها با اکسیژن و مواد مغذی هستند. نتیجه این عمل یک پمپ ماهیچه ای بسیار قوی است که انرژی بیشتری در هنگام تمرین برای شما فراهم می کند و همچنین بازسازی بهتری برای ماهیچه ها به ارمغان می آورد.
اکسید نیتروژن در این فرایند نکته کلیدی است. این ماده گردش خون و جریان مواد مغذی و اکسیژن را به سمت ماهیچه ها و اندام های بدن هدایت می کند. بدون اکسید نیتروژن پمپ عضلانی در کار نیست، و این جایی است که ال نوروالین وارد عمل می شود.
هنگامی که بدن شما شروع به تولید اکسید نیتروژن از طریق آرژنین می کند، آنزیمی به نام آرژیناز نیز تولید می شود که میزان تولیدی اکسید نیتروژن توسط بدن شما را محدود می کند. این آنزیم در واقع بطور موثر حد بالا و سقفی برای بزرگی پمپ های عضلانی است که شما می توانید به آن دست پیدا کنید.
ال نوروالین از طریق محدود کردن تولید آرژیناز عمل می کند و به شما اجازه می دهد از این سقف و محدودیت رهایی پیدا کرده و به تولید بیشتری از اکسید نیتروژن و در نتیجه پمپ های عضلانی بزرگتر و ماندگارتر در طول تمرین خود دست پیدا کنید.

تاثیر ال نوروالین بر روی ماهیچه ها
بخاطر شباهتش به والین، بیشتر افراد گمان می کنند که ال نوروالین در رشد ماهیچه ها نیز نقش دارد. اما این یک تصور غلط است، ال نوروالین توسط بدن برای ساختن بافت های ماهیچه ای استفاده نمی شود.
با این حال، فقط به دلیل اینکه ال نوروالین مستقیما در رشد عضلانی نقش ندارد به این معنی نیست که در این مورد بدون استفاده و بی تاثیر است. ال نوروالین از طریق پمپ های عضلانی قوی و طولانی، مقادیر عظیمی اکسیژن و مواد مغذی را برای بافت های ماهیچه ای فراهم می کند، از جمله این مواد مغذی آمینو اسیدها هستند که برای رشد عضلانی ضروری اند.
همزمان با اینکه شما متوجه قدرت و توان اضافی در حین تمرین می شوید، این پمپ های عضلانی تقویت شده به طرز شگفت انگیزی خستگی را به تعویق انداخته و زمان بهبود پس از تمرین را کاهش می دهند.

نتایج را به حداکثر برسانید
ال نوروالین موثرترین راه برای تقویت پمپ های عضلانی در حین تمرین به شیوه ای ایمن است. طرز کار ال نوروالین به خوبی درک شده و نتایج فوری و ملموسی را برای شما به ارمغان می آورد. بنابراین به دنبال مکملی باشید که از مزایای درخشان آن شما را بهره مند سازد.

عوارض جانبی
ال نوروالین مکملی است که بر روی آن تحقیقات و مطالعات فراوانی انجام گرفته و بسیاری از ورزشکاران از مزایای آن استفاده می کنند. با این حال چنانچه شما قصد استفاده از آن را دارید، چند نکته هست که باید در نظر بگیرید.
برای اینکه طرز کار ال نوروالین و اینکه چطور می تواند برای ما خطرناک باشد را درک کنیم، باید نگاهی به ساختار آن بیندازیم.
ال نوروالین یک آمینو اسید منحصر بفرد است. در واقع فرمی از والین BCAA است، والینی که معمولا برای بهبود عضله سازی مورد استفاده قرار می گیرد. نوروالین یک مولکول اضافی هیدروژن دارد که به این طریق آن را از والین متمایز می کند.
مکمل های پیش از تمرین از آرژنین و ترکیبات دیگر برای افزایش تولید اکسید نیتروژن و شل شدن رگ های خونی و به تبع آن تغذیه بافت های ماهیچه ای با خون، اکسیژن و مواد مغذی استفاده می کنند. به این فرایند پمپ عضلانی تمرینی می گویند و باعث می شود که شما انرژی و توان بیشتری در طول تمرین داشته باشید. پمپ عضلانی بسیار موثر است، اما مشکلی وجود دارد. بدن ما یک کلید توقف برای تولید اکسید نیتروژن دارد. آنزیم آرژیناز که از تولید بیشتر اکسید نیتروژن جلوگیری کرده و این باعث می شود که پمپ های شما کوتاه شوند.
در اینجا ال نوروالین وارد عمل شده و از تولید آرژیناز جلوگیری می کند. ال نوروالین به شما این امکان را می دهد که به پمپ های عضلانی بزرگتر و ماندگارتری دست پیدا کنید که باعث می شود قدرت بیشتری در حین تمرین، و بازسازی بهتری پس از جلسه تمرینی داشته باشید. مطالعات نشان داده است که ال نوروالین در واقع می تواند پمپ های عضلانی را تا 60 درصد بهبود ببخشد.

مشکل در کجاست؟
بنظر می رسد که ال نوروالین یک ترکیب عالی و مفید است، و واقعا هم همینطور است. فرایند عمل آن طبیعی است و بطرز ایمنی تولید اکسید نیتروژن را افزایش می دهد. با این حال، به دلیل اینکه جریان خون را افزایش داده و همینطور رگ های خونی را شل می کند، ال نوروالین می تواند باعث پایین آمدن فشار خون کلی شود. در برخی افراد که از فشار خون بالا رنج می برند، پایین آمدن فشار خون می تواند مفید هم باشد. از طرف دیگر کسانی که فشار خون پایین دارند، اگر از مکمل هایی که فشار خون را پایین می آورند استفاده کنند، ممکن است با مشکلات جدی روبرو شوند.
در بعضی افراد پایین آمدن فشار خون می تواند به موارد زیر بیانجامد:
– سرگیجه
– حالت تهوع و استفراغ
– احساس ضعف
– بیحالی
در بیشتر افراد، ال نوروالین مشکلی ایجاد نمی کند. اما اگر شما فشار خون پایین دارید یا هر نوع داروی مرتبط با فشار خون مصرف می کنید، حتما باید با پزشک خود درباره مصرف ال نوروالین یا مکمل های مشابه مشورت کنید. البته همیشه از دوز توصیه شده پیروی کنید. مصرف بیش از اندازه از هرنوع ترکیبی می تواند مضر باشد. متخصصان مصرف بین 100 تا 200 میلی گرم از ال نوروالین را برای نتایج بهینه توصیه می کنند.

آیا من باید از ال نوروالین استفاده کنم؟

همانطور که پیش از این گفته شد، ال نوروالین برای بیشتر افراد یک خبر خوب است. توسط مطالعات و تحقیقات عالی پشتیبانی می شود و راهی ایمن برای بهبود عملکرد افراد است. با این حال افراد با وضعیت های خاص باید از عوارض جانبی احتمالی مطلع باشند.

منبع : ترجمه از
عوارض جانبی
مزایا

فرزین جباری هیچگونه تائیدی بر تاثیرات مثبت این دارو ها و محصولات ندارد و این مطالب از سایت های خارجی ترجمه شده است. شرکت های سازنده پاسخگوی سوالات ما در مورد دوپینگ تست آن و عوارض بر روی بدن انسان نبوده اند و این مطالب فقط در جهت مطالعه و تحقیق می باشند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
به اشتراک بگذارید