مکمل آگماتین سولفات AGMATINE SULFATE چیست؟

آگماتین سولفات یک آمین بیوژنیک است که از مشتقات آمینو اسید آرژنین محسوب می شود. آگماتین طی فرایندی به نام دیکربوکسیلاسیون با جدا شدن گروه کربوکسیلیک اسید از آن تبدیل به آگماتین سولفات می شود. آگماتین سولفات حاصل شده از این فرایند در نورون های مغزی ذخیره شده و هنگام فعال شدن این نورون ها آگماتین سولفات آزاد خواهد شد.
به واسطه ی این فرایند جالب و مکانیسم ذخیره سازی آگماتین سولفات وظایف و عمل‌های بسیار متفاوت تر نسبت به ریشه خود یعنی آرژنین انجام می دهد. مصرف این مکمل باعث بهبود درد های عصبی, مراقبت در برابر سکته مغزی و بهبود وضیت سلامت کلی بدن می شود. اصلی ترین روش آگماتین برای تاثیر گذاری در بدن به واسطه عبور از سد خونی – مغزی و ورود به سیستم عصبی مرکزی است. در آنجا آگماتین با گیرنده های گلوتامیک اسید پیوند برقرار میکند. از آنجا که گلوتامیک اسید یک نورون انتقالی اصلی است که با پیوند با آگماتین در شکل پذیری سیناپسی و نحوه فعالیت حافظه تغییر ایجاد خواهد کرد از این رو این فرایند را عامل مزیت های ایجاد شده توسط این مکمل می دانند.
این مکمل همچنین باعث ایجاد تعادل در سطح نیتریک اکسید در بدن میشود. این موضوع هنگامی از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود که سآگماتین با آزاد سازی مواد شیمیایی شبه مخدر طبیعی و اندورفین در بدن باعث کاهش درد در بدن میشود. همچنین این مکمل قادر به بهبود تاثیر مورفین و فنتانیل و کاهش اعتیاد ناشی از مصرف آنها می شود.

AGMATINE SULFATE آگماتین سولفات

مزایای استفاده از آگماتین سولفات :
مصرف این مکمل دارای مزایای بسیار خوبی است. در حقیقت نحوه تاثیر گذاری آن تا حدودی شبیه آرژنین است اما در مقیاسی بسیار بزرگتر و با قدرت بیشتر. این مکمل باعث افزایش تمرکز روانی فرد چه در داخل و چه در خارج باشگاه می شود. همچنین این مکمل باعث ثبات روحیه و سلامت روانی میشود و خاصیت ضد اضطراب دارد.
آگماتین سولفات همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدان نیز است. بخشی از این خاصیت به محدود کردن فعالیت گلوتامیک اسید و جلوگیری از تحریکات بیش از حد مغز می شود. پاکسازی بدن از رادیکال های آزاد و مواد سمی باعث می شود نه تنها مغز بلکه کل بدن در وضیت سلامتی بهتری قرار بگیرد.
در مورد بهبود های ایجاد شده توسط این مکمل برای ورزشکاران نیز باید چند مورد را بیان کنیم. یکی از این مزیت ها بهبود پاسخ بدن به انسولین است. این موضوع سالهاست که به عنوان اصلیترین کلید یک عضله سازی مناسب است. به علاوه مصرف این مکمل باعث افزایش تولید هورمون های (GH) و (LH) می شود که این هورمون ها خود در شکل گیری فیزیک بدنی فرد نقش بسیار مثبتی را ایفا می کنند. به واسطه ایجاد تعادل نیتریک اکسید در بدن به وسیله مصرف آگماتین سولفات عضله سازی بسیار بهتری در تمرینات با وزنه به دست خواهد آمد. یکی دیگر از مزایایی که باید در مورد آن صحبت کنیم خاصیت مسکن بودن این مکمل است. این خاصیت در هنگام درد میتواند بسیار کمک کنند باشد. در تحقیقات مشاهده شده است که آگماتین میتواند انواع مختلفی از اندورفین ها و مواد شبه مخدر طبیعی را در مغز آزاد سازی کند.

دوز های مصرفی آگماتین سولفات به ادعای سازندگانش:
دوز مصرفی روز‌انه قابل قبول برای آگماتین سولفات چیزی بین ۲۵۰ میلیگرم تا ۲.۵ گرم در روز است. به هر حال در دوز های بسیار بالا باید موارد احتیاطی را نیز در نظر بگیرید. بهترین راه استفاده از این مکمل ۳۰-۴۵ دقیقه قبل از تمرین است. برای کسانی که تنها از این مکمل به قصد خاصیت ضد درد یا تاثیرات مثبت آن روی مغز استفاده می کنند. میتوانند دوز های خود را به قسمت های کوچکتر تقسیم کرده و در طول روز از آنها استفاده کنند.

اثرات جانبی آگماتین سولفات به ادعای سازندگان :
بر اساس چندین تحقیق مشاهده شده است که مصرف آگماین سولفات حتی در دوز های به نسبت بالا نیز ایمن است. گرچه تحقیقات انجام شده روی این مکمل آنچنان زیاد نیست اما تا اینجای کار هیچگونه اثرات جانبی در مورد این مکمل مشاهده نشده است. البته این موضوع به این معنی نیست که شما می توانید با بیشترین مقادیر ممکن از این مکمل استفاده کنید. دوز های شما باید از همان اول بر اساس هدف گذاری شما تعیین شود.
برای کسانی که قصد دارند تنها از مزایای مربوط به تقویت ذهن و حافظ و هوشیاری و تمرکز آن استفاده کنند حدود ۵۰۰-۷۵۰ میلیگرم در روز کفایت می کند. کسانی که به قصد خاصیت ضد درد بودن این مکمل استفاده میکنند می توانند کمی دوز مصرفی خود را افزایش دهند. برای بدن سازان و دیگر ورزشکاران نیز همین محدوده توصیه می شود.

منبع : سایت مکمل ها

 

فرزین جباری هیچگونه تائیدی بر تاثیرات مثبت این دارو ها و محصولات ندارد و این مطالب از سایت های خارجی ترجمه شده است. شرکت های سازنده پاسخگوی سوالات ما در مورد دوپینگ تست آن و عوارض بر روی بدن انسان نبوده اند و این مطالب فقط در جهت مطالعه و تحقیق می باشند.

[تعداد: 3   میانگین:  2.7/5]
به اشتراک بگذارید