سرعت دویدن

کشف معادله سرعت دویدن فرد به وسیله فیزیک

کشف جدید فیزیک می تواند شما را به یک دونده سریع تر تبدیل کند.
فیزیکدانان می گویند دویدن با بالاترین سرعت می تواند بسیار ساده تر باشد. همه چیز به نیروی پای شما بر می گردد که با آن به زمین فشار وارد می کنید. پس از بررسی علمی فیزیک پشت صحنه برخی از سریع ترین دونده های جهان، محققان به یک مدل جدید رسیدند که معتقدند می تواند هر کسی را سریع تر کند و قادر است به بهبودی سریع تر هر دونده مصدومی کمک کند. محققان یک معادله بدست آورده اند که دو نیرو را محاسبه می کند: نیروی ساق پا، مچ پا و فشار پا به زمین، و نیروی وارد بر زمین از بقیه قسمت های بدن. این روش که در یک مقاله جدید در مجله زیست شناسی تجربی منتشر شده است، می تواند پیش بینی کند که یک ورزشکار چقدر سریع می تواند بدود.
Peter Weyand مدیر آزمایشگاه عملکرد حرکتی در دانشگاه متودیست جنوبی در دالاس می گوید: ما تصور میکردیم که بعضی وقت ها افراد سریع به این دلیل سریع هستند که بسته به وزنشان قادرند سخت تر به زمین نیرو وارد کنند. اما Weyand و تیم او به دنبال درک بهتری از اینکه چطور برخی افراد قادرند به زمین سخت تر نیرو وارد کنند بوده اند. معادله جدید با اندازه گیری های کمتری نسبت به مدل های قبلی، پاسخ را بسیار واضح تر می کند. به منظور پیش بینی سرعت یک دونده سه مورد نیاز است: چه مدت پای یک دونده بر روی زمین است، چه مدت دونده در هوا است، و هنگام برخورد با زمین مچ پای دونده با چه سرعتی حرکت می کند. این عوامل بسیاری از پاسخ ها را برای سریع تر دویدن مشخص می سازند.
فیزیک پایه منجر به نتایج بسیار دقیقی شده است.
محققان از 42 دونده با توانایی های مختلف اطلاعات جمع آوری کردند: دوندگان سرعت المپیک، بچه های دبیرستانی که به دنبال هم می گذارند و رقاصان باله ای که برای تمرین می دوند. آنها از دوربین های مخصوص حرکت با سرعت بالا برای اندازه گیری گام ها و الگوهای نیرویی شرکت کنندگان استفاده کردند. با استفاده از فیزیک پایه، محققان سرعت دویدن را بر اساس نیروهای وارد در هر گام پیش بینی نمودند.
Laurence Ryan گفته است: بر اساس نیروی حاصل از تاثیر ساق پا (ساق پا، مچ پا و پا) بر روی زمین، و نیروی که بالا می رود واز سایر نقاط بدن پشتیبانی می کند آنها دریافتند که معادله مورد نظر برای پیش بینی سرعت فرد، یک مدل ساده دو متغیری است. این نتیجه هر بار در هرمیلی ثانیه درست بوده و ما آن را صدها بار انجام دادیم.
به محض این که پا به زمین برخورد می کند شما در سریع ترین حالت ممکن دوباره آن را بلند می کنید تا در مقابل بدنتان بیاید و قدم بعدی را بردارید. همه چیز به بدن شما مربوط می شود. برای دوندگان ماراتن و دیگر دوندگان غیر سرعتی، سخت تر ضربه زدن به زمین می تواند منجر به صدمات مفاصل شود (به خصوص بعد از هزاران قدم.) دوندگان غیر سرعتی معمولا می خواهند تاثیر ضربه پایشان به زمین را به حداقل برسانند.
حتی اگر شما یک مبتدی هستید هنوز به کسی که با این مدل ها آشنا باشد نیاز دارید تا به کمک این ترفند (و یا نرم افزاری مختص خودتان) به شما در افزایش سرعت گام هایتان و تحلیل ضربه ها و نیروی وارد شده به زمین کمک کند. در حال حاضر این موضوع یعنی دسترسی به یک آزمایشگاه عملکرد حرفه ای. ویاند می گوید تصور او این است که در آینده ویدئویی در گوشی های هوشمند و یک برنامه نرم افزاری نسبتا ساده ممکن است قادر به انجام کاری مشابه باشند.

ترجمه از
huffingtonpost