بی حوصلگی و ورزش

بی حوصلگی و خستگی و راههایی برای اینکه حتما ورزش کنید !

تمام ورزشکاران می دانند که گاهی اوقات، بی حوصلگی و کسالت، فرصت ورزش کردن را از آنان می گیرد. هر چقدر هم فعال و عاشق ورزش باشید ، این اتفاق خواهد افتاد. آنچه شما در این شرایط انجام می دهید انتخابی است که شما را به سمت میزان آمادگی جسمانی بیشتر یا پسرفت، سوق می دهد. در این شرایط نا مساعد و بی حوصلگی می توان به راههای مختلف خود را برای انجام دادن فعالیت ورزشی، ترغیب کرد.

  • هر طور شده ورزش کنید اما به خود فشاری وارد نکنید. فرق زیادی است بین ورزش نکردن و ورزش سبک کردن. وقتی که بی حوصله هستید و نمی توانید ورزش کنید، فکر اینکه فعالیت شدیدی انجام دهید شما را از ورزش کردن باز می دارد و فکر می کنید انجامش، غیر ممکن است. در این شرایط، ورزش سبک کنید و برای این کار، خود را سرزنش یا قضاوت نکنید. اگر از همان اول می دانید که نمی توانید ورزش سنگین کنید، با خود مخالفت نکنید. با انجام دادن این شیوه ، شما عادت خود را ترک نکرده اید و نتیجه را هم خواهید دید. مثلا اگر در روزی قرار است شنا کنید و نمی توانید، به جای آن به پیاده روی سبک روی آورید یا به جای وزنه های سنگین، وزنه سبک بزنید.
  • بر روی قسمتهایی از ورزش تمرکز کنید که برایتان خوشایند هستند. مثلا به یاد آورید که پس از آن چه حس خوبی دارید،چقدر انرژی می گیرید،چقدر اندامتان را زیبا نگه می دارید و به سلامت بدن خود کمک می کنید. می توانید بر روی حرکات ورزشی ای تمرکز کنید که بیشتر دوست دارید.
  • یک لیست موسیقی خاص برای ورزش خود درست کنید که شما را در هنگام تمرین ترغیب کنند. تحقیقها نشان داده اند که این روش در تشویق به ورزش بسیار موثر است خصوصا در ورزشهای هوازی.
  • برای خود همراه یا همراهانی پیدا کنید تا در  شرایط  بی حوصلگی ، به شما انرژی بدهند. مثلا در یک تیم ورزشی ثبت نام کنید. هنگامی که حوصله ورزش ندارید به این موضوع فکر می کنید که از دیگران عقب می افتید و نمی توانید موفق شوید. همه ورزشکاران حتی حرفه ایها، زمانی احساس می کنند که حوصله تمرین ندارند، اما آنهایی موفق می شوند که در تمام مواقع خود را به باشگاه برسانند و ورزش کنند.

منبع :
http://champexnews.com