بیست نکته تغذیه ای برای بیست شدن بدن

بیست نکته تغذیه ای برای بیست شدن بدن

بیست نکته تغذیه ای برای بیست شدن بدن تان را به کار ببندید :

1-بلافاصله پس از بیدار شدن تغذیه را شروع كنید. (روشن کردن دکمه ی متابولیسم از اولین لحظات روز)

2- شش وعده غذایی را در برنامه خود بگنجانید. (بدون احتساب مكمل ها)

3- در وعده های غذایی خود از فیبر استفاده كنید. (سالاد و سبزی و …..)

4- به مقدار كافی و به کرات آب بنوشید. (هیدراته كردن عضلات ، دفع سموم ، افزایش وزن.) 65% وزن بدن را آب تشکیل داده است.

5- یك روز در هفته رژیم خود را رها كنید. (برای آمادگی روحی و بدنی جهت ادامه رژیم و شوك وارد كردن به بدن)

6- وعده قبل و بعد از تمرین را به دقت كنترل كرده و به آن اهمیت ویژه ای دهید. (به دلیل ترشح انسولین و جذب بالای آمینو اسیدها و گلوکز در این زمان توسط عضلات)

7- در وعده های اولیه صبح كربوهیدرات مرکب و پیچیده بیشتری استفاده کنید.

8- در وعده های میان روز پروتئین بیشتر مصرف كنید.

9- آخرین وعده غذا پروتئین خالص بعلاوه فیبر مصرف كنید. (مثلاً ماهی تن + سبزی خوردن)

10- غذای بدون ارزش غذایی را حتی یك بار هم مصرف نكنید. (سس مایونز، چیپس، نوشابه، شیرینی و ….)

11- ترجیحاً از میوه های گرمسیری كمتر استفاده شود . (آناناس – موز – نارگیل – انبه و…) به دلیل قند فراوان و بالا بردن ناگهانی ترشح انسولین.

12- سطح دریافت كربوهیدرات را ثابت نگه داشته و به مرور و بسیار آهسته مصرف پروتئین را افزایش دهید.(پروتئین بیشتر یعنی عضله بیشتر)

13- درانتخاب مكمل ها دقت كنید. فرمولاسیون آنها نباید تداخل ایجاد كند. مثلاً همگی برای افزایش حجم باشند. اگر دو یا یک نوع بیشتر مكمل مصرف می كنید باید دقت كنید. زیرا برای مثال تفاوت پروتئین های حجم دهنده و تفكیك كننده در آرژنین آنهاست و هر كدام كاربرد و دوره زمان خاصی دارند.

14- سفیده تخم مرغ آب پز شده را به عنوان پایه رژیم غذایی خود بكار ببرید. (پروتئین خالص و ارزان)

15- از تمام مواد پروتئینی تا حد امكان در طول یك روز استفاده كنید. (گوشت قرمز،ماهی ،مرغ، لبنیات كم چربی ،بعلت تامین تمامی انواع آمینو اسید)

16- در صورتی كه مایل به مصرف قندهای ساده بودید تنها بلافاصله پس از تمرین مجاز به مصرف می باشید بعلت نیاز سریع بدن به انرژی و به مقدار بسیار كم.

17- مكمل های پروتئینی و كراتین را با معده تقریباً خالی مصرف كنید چر اكه بهتر جذب می شوند.

18- مقدار مصرف مكمل را با توجه به مندرجات توصیه شده روی ظرف آن و با دقت مصرف كنید.

19-  غذاهای فرآوری شده، مصرف نكنید. (سوسیس،كالباس،همبرگر و…)

20-پنج ساعت قبل خواب کربوهیدرات زیادی استفاده نکنید.

http://champexnews.com