بادی بالانس

بادی بالانس ورزشی برای انعطاف و قدرت جسم و آرامش روح و روان

بادی بالانس ورزش دیگری است که توسط کمپانی لس میلز ( Les Mills ) طراحی شده است و اساس آن یوگاست. بادی بالانس ، ورزشی ترکیبی است از تای چی، یوگا و تمرینات روش کنترولوژی( پیلاتس) . ورزشی است استقامتی و مقاومتی که روی کوچکترین و بزرگترین عضلات بدن انسان تاثیر می گذارد. با انجام دادن این ورزش، احساس شما تغییر می کند، بدنتان منعطف می شود و از نظر فیزیکی و ذهنی هشیارتر می شود. همچنین موجب می شود که آرامش و تمرکز به دست آورید. روش تمرین کردن در کلاسهای بادی بالانس به همراه موسیقی استاندارد و کریوگرافی ( طرح برنامه ) می باشد. تمام رده های سنی می توانند ازین ورزش بهره ببرند.

با ورزش تای چی و موسیقی آرام شروع می شود تا آرامش را به درون شما فرا بخواند و سپس بدن را به آهستگی وارد مرحله بعدی کند. سپس از تمرینات یوگا استفاده می کنند تا بدن  تحت کشش قرار بگیرد. بعد از این مرحله نیز با استفاده از تمرینات کنترولوژی ناحیه شکم را تقویت می کنند و در انتها با ریلکسیشن و مدیتیشین، ورزش پایان می یابد.

هدف از انجام این ورزش ایجاد انعطاف پذیری و قدرت است تا بازده بدنی افزایش یابد. این تمرینات در کنار شادی آور بودن چالش برانگیز نیز هستند.

فواید کلاسهای ورزشی بادی بالانس :

  • روح و روان را تقویت می کنند.
  • تعادل بدن را بهبود می بخشند.
  • ذهن و روح را باز و آزاد می سازند.
  • بدن را قوی می سازند.
  • یک ارمغان آن کنترل خشم است.
  • نشاط  و شادی می آفریند.
  • تعادل را از درون به بیرون می برد.
  • خستگی و سستی را از بدن دور می کند و موجب انعطاف و تقویت عضلات می شود.
  • حرکات اصلاحی بادی بالانس برای زنان باردار نیز فایده بسیار دارد.
  • بر روی تمام اعضای بدن مانند : اسکلت، سیستم عصبی، غدد داخلی و سیستم ایمنی تاثیر می گذارد.
  • متابولیسم بدن را بالا می برد.
  • قمست میانی و اندامهای تحتانی را قوی می کند.
  • استقامت قلبی و عروقی را بالا می برد .
  • به بدن فرم زیبایی می دهد.

https://wikifa.com/files/2014/12/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%B3-Body-balance2.jpg

در هنگام ورزش نیاز است که لباس راحت و مناسب بپوشید. کفش لازم نیست و دلیلش حفظ موقعیت مکانی در حرکات تعادلی است. در فصول سرد سال لازم است لباس بیشتری بپوشید تا در هنگام مدیتیشن سرما حواس شما را پرت نکند. استفاده از یک زیر انداز، بهترین وسیله برای انجام دادن این ورزش است. جلسات این ورزش از 1 تا 3 بار در هفته متغیر هستند و برای تاثیر هر چه بیشتر توصیه می شود که سه بار در هفته ورزش را انجام دهید. هر جلسه از 45 دقیقه تا 1 ساعت می تواند به طول بینجامد. 10 دقیقه از آن مختص ریلکسیشن و آرام سازی است.

منبع :

هیئت ورزشهای همگانی استان تهران

ویکیفا